کد خبر : 983812 | 25 مرداد 1391 ساعت 11:09 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش فجر و صبا برای تداوم بالانشینی در جدول

مروری بر رقابت های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

هفته پنجم لیگ برتر از روز جمعه آغاز می‌شود و این در حالی است که همه چیز تحت تاثیر زلزله آذربایجان شرقی قرار دارد و اهالی فوتبال برای همدردی با مصیبت زدگان این فاجعه، درآمد حاصل از بلیت فروشی هفته پنجم را به زلزله زدگان اختصاص می‌دهند.

مروری بر رقابت های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

     لیگ برتر بعد از وقفه‌ای یازده روزه از روز جمعه از سر گرفته می‌شود. این در حالی است که همه چیز تحت تاثیر زلزله آذربایجان شرقی قرار دارد. بنابراین این هفته علاقمندان برای دیدن بازی‌ها به ورزشگاه بروند چرا که در این صورت هم فوتبال می‌بینند و هم در کار خیر مشارکت می‌کنند.

رقابت‌های هفته پنجم در سه روز جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود. نگاهی به 4بازی روز جمعه می‌اندازیم.

* فولاد خوزستان - مس کرمان؛ برخورد مس و فولاد

مس از 4 بازی گذشته فقط یک امتیاز آن هم از استقلال گرفته و در رده پانزدهم جدول قرار دارد رتبه‌ای که به هیچ عنوان برای تیم پرامکاناتی مثل مس قابل توجیه نیست. فولاد خوزستان هم اگرچه 5 امتیاز دارد اما در رده یازدهم است و برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر تلاش می‌کند. به دلیل همین شرایط دو تیم برای برد به میدان می‌آیند. قاسمپور خطر برکناری را کاملا احساس می‌کند و به دنبال سه امتیاز این دیدار است. حسین فرکی سرمربی فولاد هم قطعا از این بازی خانگی پیروزی می‌خواهد. او دوست ندارد که گفته شود موفقیت فصل گذشته‌اش با نفت تهران اتفاقی بوده است.

* صبای قم - فجرسپاسی؛ گل محمدی برمی‌گردد؟

صبای قم و فجرسپاسی هر دو 9 امتیازی هستند و صبا با تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار دارد و فجر چهارم است. یحیی گل محمدی روز گذشته از سرمربیگری صبا استعفا کرد اما مدیرعامل باشگاه امروز گفت که این مربی از برخی بازیکنان دلخور است ولی امروز به تمرینات برمی‌گردد. با این شرایط باید دید آیا سرمربی صبا حاضر می‌شود بار دیگر به این تیم برگردد یا خیر. در سوی مقابل شاگردان یاوری بسیار با انگیزه و با نشاط فوتبال بازی می‌کنند و به دنبال باقی ماندن در جمع بالانشین‌ها هستند.

* آلومینیوم هرمزگان - راه آهن؛  دیدار دو مربی متفاوت

آلومینیوم هرمزگان از 4 بازی گذشته سه مساوی گرفته و این آمار برای تیمی که اکبر میثاقیان آن را هدایت می‌کند تعجب آور نیست. در این بازی خانگی آلومینیوم شاید برای جلب رضایت تماشاگرانش بیشتر از حریف حمله کند. در آن سوی میدان تیم علی دایی قرار دارد مربی‌ای که در روزهای گذشته پیشتاز کمک به زلزله زده‌های آذربایجان شرقی بود. نبرد دایی و میثاقیان می‌تواند در نوع خود جالب باشد؛ دو مربی با دو تفکر کاملا متفاوت.

* نفت تهران - پیکان؛ نفت سوزی پیکان؟

نفت تهران با منصور ابراهیم‌زاده همان تیمی است که همه انتظار داشتند؛ یک تیم خوش ساخت که فوتبالی منظم و تاکتیکی ارائه می‌کند. حریف نفت تیمی است که در این فصل، هم خوب گل می‌زند و هم خوب گل می‌خورد.


نفت تهران روز گذشته در دیداری دوستانه 2 بر صفر استقلال را شکست داد تا بازیکنان جوان این تیم بیشتر خودشان را باور کنند و به قول ابراهیم‌زاده آبدیده شوند. پیکان هم در تعطیلات لیگ برابر استقلال اهواز و تیم امیدهایش دو بازی انجام داد که مقابل حریف دسته اولی شکست خورد و امیدهایش را گلباران کرد. ویسی می‌خواهد با پیکان موفقیت‌های صبا را تکرار کند و ابراهیم‌زاده هم به دنبال تولد یک تیم مثل ذوب آهن نایب قهرمان سابق آسیا در تهران است. باید دید در پایان بازی پیکان نفت سوز می‌شود یا ابراهیم‌زاده به خوبی پیکان سواری می‌کند؟

*** برنامه کامل هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

*جمعه 27 مرداد ساعت 22

فولاد خوزستان  –  مس کرمان ورزشگاه تختی اهواز

صبای قم  – فجرسپاسی ورزشگاه یادگار امام قم

آلومینیوم هرمزگان  –  راه آهن  ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

نفت تهران  –  پیکان ورزشگاه دستگردی تهران

سپاهان  –  سایپا  ورزشگاه فولادشهر اصفهان

*یکشنبه 29 مرداد ساعت 19:10

داماش  –  پرسپولیس ورزشگاه شهید عضدی رشت

گهر دورود  –  ذوب آهن ورزشگاه انقلاب کرج

یکشنبه 29 مرداد ساعت 19:40

تراکتورسازی  –  نفت آبادان ورزشگاه یادگار امام تبریز

یکشنبه 29 مرداد ساعت 21:30

استقلال  –   ملوان   ورزشگاه آزادی تهران

 

 

دیدگاه‌ها