کد خبر : 990128 | 25 مهر 1391 ساعت 13:59 | 710 بازدید | 0 دیدگاه

سخنگوی دولت ژاپن:

گزارشگر بازی به ملت ما توهین کرد

دولت ژاپن اظهارات گزارشگر بازی دوستانه فرانسه و ژاپن را‌ توهین به مردم کشورش دانست و به اعتراض شدید در این‌باره پرداخت.

گزارشگر بازی به ملت ما توهین کرد

     در شرایطی که جمعه شب در ورزشگاه استادوفرانس پاریس، تیم ملی ژاپن به مربیگری آلبرتو زاکرونی موفق شد در دیداری دوستانه یک بر صفر مقابل قهرمان جهان در سال 1998 به برتری برسد و شگفتی بزرگی بیافریند، صحبت‌ بر سر «حواشی بازی» ‌همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، از جمله نکات به جای مانده و قابل ذکر این دیدار فراموش‌نشدنی و تاریخی، توهینی است که گزارشگر شبکه دوم تلویزیون فرانسه به ژاپنی‌ها کرد و با واکنش جدی و قاطع دولت کشور آسیایی مواجه شد.

ماجرا از این قرار بود که پس از اتمام بازی و ثبت برد ژاپن، گزارشگر کانال دوم تلویزیون فرانسه به هنگام پخش تصویر مونتاژشده‌ای از «ایجی کاواشیما»‌ دروازه‌بان حریف با 4 دست، به زعم خویش شوخی کرد و برد میهمان آسیایی و درخشش دروازه‌بان حریف را «بازخورد حادثه سونامی فوکوشیما »‌ بیان کرد!

گزارشگر فرانسوی پس از خاتمه برنامه به عوامل اجرایی پخش زنده گفت که تلاش کرده با این عبارت طنزآمیز، به ضعف تیم میزبان و قدرت زیاد تیم آسیایی اشاره کند، اما دولت ژاپن این عبارت را توهین به ملت خود قلمداد کرد.

اوسمامو فوجی‌مورا، سخنگوی دولت ژاپن گفت: این عبارت کاملا بی‌معنی و توهین آمیز بود.

در پی این اتفاق سفارت ژاپن در پاریس نامه‌ای اعتراض‌آمیز به دفتر کانال تلویزیونی ارسال کرد.

در متن این نامه عنوان شد همین عبارت کوتاه به روحیه و شخصیت ژاپنی‌ها، بویژه مردم خسارت دیده در حادثه سونامی خدشه و آسیب وارد کرده است.

در تاریخ 11 مارس سال 2011 زلزله و سونامی سبب شد تا آسیب‌های فراوانی به منطقه فوکوشیما وارد شود. در این حادثه وحشتناک که جمع زیادی کشته و ناپدید شدند، یک مرکز تولید برق اتمی به کلی نابود شد.

 

دیدگاه‌ها