کد خبر : 992931 | 23 آبان 1391 ساعت 22:05 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

مدیر شبکه سه سیما خبر داد:

خریداری حق پخش مسابقات فوتبال آسیا تا 2016

مدیر شبکه سه سیما گفت: برای خرید حق پخش مسابقات فوتبال آسیا تا سال 2016 به صورت یک جا به مرحله تفاهم رسیدیم و در مسیر امضاء قرارداد هستیم.

خریداری حق پخش مسابقات فوتبال آسیا تا 2016
«مجید زین العابدین» در نشستي خبري با بیان اینکه برای برخی از مخاطبان ما این سوال ایجاد شده بود که آیا مسابقه بین دو تیم فوتیال ایران و ازبکستان به طور زنده پخش خواهد شد یا خیر، گفت: ما بازی این دو تیم را طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پخش خواهیم کرد و توافقات اولیه برای پخش زنده آن با رسانه‌ای که انحصار پخش بازی‌های فوتبال را در آسیا دارد، انجام داده‌ایم. رویکردمان هم نسبت به پخش بازی و همچنین سایر مسابقات تیم ملی این است که همراهی نزدیکی در راه رسیدن به جام جهانی با آن‌ها داشته باشیم و این را وظیفه رسانه ملی می‌دانیم، چون تیم ملی نیازمند حمایت رسانه است. البته نقد و مطالبه هم وظیفه هر رسانه‌ای است و ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم و بررسی و تحلیل عملکرد تیم را هم خواهیم داشت.
وی ادامه داد: تدارک ویژه‌ای هم در بحث مسائل فنی داریم که از بازی با کره شروع شد، به نظر ما این حق مردم است که مسابقات فوتبال تیم ملی و سایر تیم‌های کشورمان را با کیفیت بهتر و مطلوب‌تری ببینند و از دیدن بازی لذت بیشتری ببرند. بنابراین به فراخور بازی از بازی کره برنامه‌ریزی کردیم که مسابقات تیم ملی را به نحو مطلوب‌تری پوشش بدهیم. حتی در بازی کره هم این اتفاق افتاد و ما توانستیم تیم‌ ملی را از رخت‌کن همراهی کنیم و حرکت تیم‌ها از هتل‌ها هم پخش شد. البته این موضوع در بازی‌های خارجی مرسوم است و ما پیش از مسابقات فوتبال خارجی این تصاویر را می‌بینیم، اما اینکه این اتفاق در کشورمان می‌افتد کار جدید و نویی بود و در حال بازنگری هستیم و امیدواریم در بازی با ازبکستان با طراحی که کردیم بتوانیم آن را مطلوب‌تر از بازی با کره پخش کنیم.
زین‌العابدین افزود: از لحاظ تعداد دوربین هم تدارک ویژه‌ای صورت گرفته است و البته امکان دارد شرایط جوی نگذارد آن طور که تدارک دیده بودیم جلو برویم، اما تعداد دوربین و زوایای آن برایمان مهم بود و هم زمان با بحث تصویربرداری این تدارک هم دیده شده بود که در بحث تحلیل بازی هم از امکانات جدیدتری بهره ببریم و استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: دوستان ما در گروه ورزش شبکه سه مشغول تکمیل این نرم افزار هستند و آماده شده و نسخه‌ای است که قابل رونمایی و ارائه است. البته حتما باید این نرم‌افزار تکمیل‌تر شود. قبل از بازی پیش‌بینی کرده‌ایم که از یک ساعت قبل برنامه فوتبال برتر را روی آنتن ببریم و در این یک ساعت با استفاده از این نرم‌افزار و گروه کارشناسی که در برنامه حضور دارند شرایط تیم ملی در بازی‌های قبل آنالیز شود و نسبت به بازی که در پیش رو داریم ارزیابی کنیم.
به گزارش فارس، زین العابدین در ادامه گفت: ما تا به حال برای پخش مسابقات فوتبال، بازی به بازی مذاکره می‌کردیم و پخش آن را دریافت می‌کردیم و در جاهایی هم به مشکلاتی برخورد می‌کردیم. مذاکرات خوبی با شرکتی که حق پخش و رایت مسابقات فوتبال در آسیا را دارد، داشته‌ایم و جلسات فشرده و مهمی را هفته گذشته داشته‌ایم و به فضل خدا توافق لازم حاصل شد، برای اینکه ما حق پخش مسابقات فوتبال آسیا را تا سال 2016 یک جا خریداری کنیم. در این باره به مرحله تفاهم رسیدیم و در مسیر امضاء قرارداد هستیم.
زین‌العابدین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خرید یک‌جای مسابقات فوتبال آسیا تا سال 2016 گفت: خرید بسته حق پخش مسابقات ورزشی چند ویژگی خوب دارد. اول اینکه مسابقات فوتبال آسیایی که تا سال 2016 است را شامل می‌شود، مانند مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015،‌ جام باشگاه‌های آسیا‌، قهرمانی فوتبال آسیا 2014 و 2016،‌ قهرمانی فوتسال باشگاه‌های آسیا‌، مقدماتی جام جهانی 2014 آسیا،‌ مسابقات قهرمانی زیر 22 سال 2015 و 2013،‌ قهرمانی زیر 19 ساله‌های آسیا،‌ قهرمانی زیر 16 سال آسیا 2016 و 2014 و چلنج کاپ آسیا.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر این تفاهمنامه این است که انحصار پخش این بازی‌ها به زبان فارسی در اختیار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و حق انحصاری پخش این مسابقات به زبان فارسی در منطقه در اختیار ما قرار خواهد گرفت. مذاکرات از مدت‌ها قبل آغاز شد و ما سعی کردیم مذاکرات بر مبنای تامین منافع مردم کشورمان باشد.
زین‌العابدین عنوان داشت: تفاهم‌نامه بر مبنای رقم پیشنهادی ما امضاء شد که از طرف صداوسیما ارائه شده بود.
وی درباره قیمت نهایی خرید حق پخش این مسابقات گفت: قبلا آن‌ها رقم 40 میلیون دلار را عنوان کرده بودند، به 11 میلیون دلار هم رسید اما ما با رقمی بسیار پایین‌تر از این مقدار با آن‌ها به توافق رسیدیم. ما این تفاهم را بسیار مثبت ارزیابی کردیم و اگر جاهایی هم برای پخش مسابقات مشکل داشتیم، تمام تلاش خود را به کار بردیم تا با حداقل هزینه این موضوع را به ثمر برسانیم. البته سایر کشورهای دیگر نیز وارد مذاکره شدند. مثلا کره جنوبی با این کمپانی به توافق نرسید و حتی دو بازی ملی کره هم پخش نشد. اگر این اتفاق در ایران می‌افتاد، گلایه می‌کردند که چرا مسابقات پخش نشد.
مدیر جدید شبکه سه سیما در ادامه عنوان داشت: برنامه بعدی ما مذاکره برای خرید بازی‌های 2014 کره جنوبی است و همچنین حق پخش المپیک 2016 برزیل است. همچنین قرار شده مسابقات تیم ملی سوریه در ایران برگزار شود، قرار شده ما مسابقات را به کشورهای آسیایی مخاطب این بازی‌ها نظیر سوریه، سنگاپور، اردن و عمان برای پخش ارائه کنیم.
وی در پایان گفت: با نگاهی که رسانه ملی نسبت به توسعه شبکه‌های تخصصی داشته‌اند و قرار است شبکه ورزش در این زمینه فعالیت کند، ما در دوره جدید با توجه به افتتاح این شبکه و محدودیتی که شبکه سه برای اختصاص هرچه بیشتر برنامه‌هایش به ورزش دارد، ما ضمن اینکه برنامه‌های سابق شبکه سه و پخش‌های زنده را خواهیم داشت مانند مسابقات لیگ برتر، بخشی از مسابقات ورزشی توزیع شده به شبکه ورزش و اجرایی شده است. البته پخش مسابقاتی که از شبکه ورزش پخش می‌شوند، از طریق زیرنویس به اطلاع مخاطبان شبکه سه می‌رسد تا از این طریق شاهد برنامه‌های مدنظرشان باشند.

دیدگاه‌ها