کد خبر : 997297 | 09 دی 1391 ساعت 15:17 | 748 بازدید | 0 دیدگاه

نبی:

چهارگزینه برای سرپرستی تیم ملی انتخاب شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال از آغاز تمرین‌های تیم ملی از 11 بهمن خبر داد و گفت: چهار گزینه برای سرپرستی تیم ملی انتخاب شده‌اند که با همفکری کی‌روش یک نفر را انتخاب می‌کنیم.

چهارگزینه برای سرپرستی تیم ملی انتخاب شد
مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از آغاز اردوی تیم ملی در یازدهم بهمن به منظور بازی با لبنان خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه‌ای که کارلوس کی‌روش به فدراسیون داده است، اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران از 30 ژانویه (11 بهمن) آغاز می‌شود تا بازیکنان مهیای بازی 6 فوریه (18 بهمن) برابر لبنان از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا شوند.
وی افزود: بر اساس این برنامه اگر دومین مسابقه تیم ملی از همین رقابت‌ها برابر کویت 22 مارس (2 فروردین) باشد، مرحله دوم اردوی آماده‌سازی از 14 مارس (24 اسفند) شروع می‌شود و اگر برنامه مسابقه به تاریخ 26 مارس (6 فروردین) تغییر کند که احتمال آن هم وجود دارد، این اردو از 18 مارس (28 اسفند) برگزار می‌شود. کی‌روش نیز بعد از تعطیلات ژانویه با پایان یافتن مرخصی‌اش به ایران برمی‌گردد.
دبیرکل فدراسیون همچنین از اعزام تیم ملی زیر 22 سال به مسابقات ارتش‌ها در عمان برای نخستین‌ بار خبر داد و گفت: تیم ملی زیر 22 سال با هدایت علیرضا منصوریان تمرین‌هایش را در نیمه دوم دی‌ماه آغاز می‌کند. چون اکثر بازیکنان این تیم سرباز هستند، قرار است با هماهنگی تربیت بدنی نیروهای مسلح این تیم را به مسابقات مقدماتی ارتش‌ها اعزام کنیم.
وی افزود: با انجام هماهنگی‌های لازم، مدیریت این تیم در آن بازی‌ها بر عهده تربیت‌بدنی نیروهای مسلح خواهد بود. حضور تیم زیر 22 سال برای نخستین بار در چنین بازی‌هایی امکان افزایش تجربه این تیم را فراهم می‌کند؛ ضمن این‌که مجموعه‌ای از باکیفیت‌ترین بازیکنان جوان لیگ در آن جمع هستند که نماینده قدرتمندی برای ایران در آن بازی‌ها خواهند بود. اعزام این تیم 22 بهمن ماه است و 24 بهمن نخستین بازی ایران برگزار می‌شود.
نبی همچنین از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال و مجمع سازمان لیگ پیش از پایان سال خبر داد و در این باره گفت: تاریخ دقیق برگزاری مجمع در جلسه هیات رییسه تعیین می‌شود و فدراسیون قصد دارد، پیش از پایان سال آن را برگزار کند. این‌که مجمع فدراسیون در بهمن یا حتی اسفندماه باشد، هنوز مشخص نیست. همین‌طور تاریخ برگزاری مجمع سازمان لیگ را هم در همان جلسه هیات رییسه تعیین می‌کنیم.
او با بیان این‌که جلسه هیات رییسه فدراسیون حداکثر تا 2 هفته دیگر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: موارد مختلفی در جلسه مشورتی هیات رییسه مطرح خواهد شد و درباره‌ بعضی از آنها تصمیم‌گیری می‌شود. یکی از این موارد تعیین تاریخ برگزاری مجامع فدراسیون و سازمان لیگ است.
طبق یکی از مصوبات آخرین جلسه هیات رییسه قرار بود، نبی به همراه علیرضا رحیمی و عزیزی خادم، دو عضو هیات رییسه با محمدعباسی، وزیر ورزش و جوانان شرکت کند. او در این باره گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم چنین جلسه‌ای داشته باشیم، چون بلافاصله بعد از نشست هیات رییسه به مسابقات غرب آسیا رفتم. بعد از آن هم که مسابقات لیگ برگزار شد و علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان درگیر بازی‌ها بود. حال باید ببنیم در آینده چه زمانی فرصت می‌کنیم، این جلسه را برگزار کنیم.
دبیرکل فدراسیون در ادامه این گفت‌وگو از مشخص شدن چهار گزینه برای سپردن سرپرستی تیم ملی به آنها خبر داد و افزود: پس از آن‌که کی‌روش از مرخصی برگشت، درباره این گزینه‌ها با او صحبت خواهد شد تا پس از همفکری فدراسیون و سرمربی تیم ملی، نهایتا یکی از این گزینه‌ها را به عنوان سرپرست تیم انتخاب و معرفی کنیم. آنچه مشخص است بنده در بازی‌های غرب آسیا موقتا سرپرستی تیم ملی را برعهده داشتم و این مسئولیت دیگر برعهده‌ام نخواهد بود.
او همچنین حضور احتمالی تیم ملی نوجوانان در تورنمنت اسپانیا را منوط به نظر میرشاد ماجدی، سرپرست جدید کمیته جوانان دانست و در‌این‌باره گفت: تیم نوجوانان این ماه در تورنمنت روسیه شرکت خواهد کرد اما حضورش در تورنمنت اسپانیا که قرار است فروردین‌ماه برگزار شود، با هماهنگی و نظر ماجدی، سرپرست کمیته جوانان خواهد بود. ضمن این‌که ماجدی هم باید ساختار کاری‌اش در این کمیته را به ما بدهد.
نبی درباره رقم قرارداد کاستا، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان نیز خاطرنشان کرد: پس از آخرین مذاکراتی که با این مربی انجام شد،‌ نهایتا قرارداد کاستا را با رقم معقول و مناسبی امضا کردیم که پایین‌تر از مبالغی است که تاکنون اعلام شده. ضمن این‌که امکانات اقامتی مناسبی را هم باید برایش در ایران فراهم کنیم.

دیدگاه‌ها