کد خبر : 999396 | 03 بهمن 1391 ساعت 02:05 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

رحمتی: کی روش نامنصفانه حرف زد

مهدی رحمتی با انتقاد از کارلوس کی روش گفت که تصمیمش برای خداحافظی از تیم ملی را با قید "احتمالا" آورده و توقع نداشته که سرمربی تیم ملی بدون صحبت با او درخواستش را برای کناره گیری موقت از تیم ملی بپذیرد.

دروازه بان استقلال که یکشنبه اعلام کرد نمی تواند موقتا برای تیم ملی بازی کند، با واکنش محکم کارلوس کی روش روبه رو شد. سرمربی تیم ملی در تازه ترین اظهارنظرش گفت که مهدی رحمتی دیگر جایی در تیم ملی ندارد. مهدی رحمتی که پس از صحبت کی روش سکوت کرده بود، در برنامه 90 گفت: خداحافظی موقتی من از تیم ملی تلخ ترین تصمیم ورزشی عمرم بود. صادقانه می گویم بازی در تیم ملی برای من همیشه یک رویا بوده و هیچ وقت گذشته ام را فراموش نکرده ام. در این پنج، شش سال به طور مدام در بازیهای ملی و باشگاهی حضور داشته ام و همین مساله با انتقادهایی هم روبه رو می شد و طعنه هایی را من و مربیانم تحمل می کردیم.
وی افزود: یکسری عوامل باعث شد که تلخ ترین تصمیم را بگیرم اما من در همان اعلام کناره گیری گفتم که احتمالا نتوانم در خدمت تیم ملی باشم اما دیدید که مربیان تیم ملی و مسوولان از این صحبت من به نتیجه ای که خودشان می خواستند رسیدند و کی روش هم نظرش را گفت. با این حال با وجود اظهارنظر غیرمنصفانه کی روش برای تیم ملی و ایشان آرزوی موفقیت می کنم.
رحمتی با اشاره به مطالب رسانه ها که اعلام کرده بودند او به خاطر اختلافش با برخی بازیکنان یا حضور دانیل داوری در تیم ملی به چنین تصمیمی رسیده است، گفت: من در این دو روز نظر کارشناسان، رسانه ها و حتی مردم را خواندم و از آنها تعجب کردم. یکسری گفتند به خاطر ترس از حضور احتمالی داوری این تصمیم را گرفته ام. برخی دیگر گفتند رحمتی دارد ناز می کند و این بازیکن لوس شده اما من در این برنامه تلویزیونی قسم می خورم اینطور نیست و خودم را مدیون می کنم که اگر به خاطر یکی از این دو مورد چنین تصمیمی گرفته باشم. من نه از رقابت عادلانه هراس دارم و نه اینکه لوس شده ام چرا که خودم را سرباز مملکتم می دانم. من 5 سال ذخیره ابراهیم میرزاپور بودم و یک سال هم پشت سر رودرباریان نیمکت نشین بودم و از تجربیات این دو استفاده می کردم و وقتی به تیم ملی رسیدم برای حفظ این جایگاه ده برابر بقیه تلاش کردم.
وی با بیان اینکه می پذیرد تصمیمش مبهم است از بیان دلایل اصلی این تصمیم طفره رفت و گفت: من از اینکه تلخ ترین تصمیم را گرفتم خوشحال نیستم اما دلایلم محکم است و اگر مردم بدانند که این دلایل چیست حتما به من حق می دهند اما به خاطر اینکه تیم باشگاهی ام و تیم ملی به آرامش نیاز دارد فعلا حرفی از این دلایل نمی زنم و بعدا در برنامه زنده درباره این دلایل حرف می زنم اما این را می گویم که رحمتی عددی نیست که بخواهد برای تیم ملی ناز کند و هر وقت تیم ملی به من نیاز داشته باشد حاضرم برای تیم ملی با تمام وجود بازی کنم.
رحمتی درباره اینکه حضور احتمالی داوری در تیم ملی این شائبه را به وجود آورد که شما مثل همیشه از رقابت طفره می روید، گفت:. مگر لیست تیم ملی اعلام شده که معلوم باشد این آقا اسمش در لیست هست یا نه که من بخواهم به خاطر این دعوت تصمیم بگیرم.من برای تصمیمم دلیل داشتم و بعد از صحبتهای کی روش دلایلم به یقین تبدیل شد.
وی در پاسخ به این سوال که شما بدون اینکه با کی روش مشورت کنی چنین تصمیمی گرفتی، پس چطور انتظار داشتی او از شما حمایت کند، گفت: من اختلاف نظری با کسی ندارم و به خاطر آرامش تیم ملی ترجیح می دهم صحبتی نکنم. اما یک سوال دارم. اگر شما تصمیم بگیری برنامه ات را تعطیل کنی، مدیر شبکه سه از شما دلیل این تصمیم را نمی پرسد و به شما می گوید خداحافظ؟! من از کی روش واقعا تشکر می کنم. او با این حرفها دلایل من را به یقین تبدیل کرد. تاکید می کنم من از رقابت عادلانه هراسی ندارم، چه با یک دروازه بان چه با هزار دروازه بان.
رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه اختلاف نظر شما با جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی صحت دارد تنها به این جمله بسنده کرد: من صحبتی درباره این مساله ندارم.
وی درباره اینکه چرا با سرمربی تیم ملی مشورت نکردید، گفت: من گفتم احتمالا برای مدتی در خدمت تیم ملی نباشم! کی روش همسایه من است و تنها چند طبقه با هم فاصله داریم. اگر یک مربی برای یک بازیکن قابل احترام باشد، باید با او صحبت کند. کی روش به من گفت اگر من و شما می توانستیم راحت و بدون شخص سوم با هم حرف بزنیم خیلی راحت می توانستیم مشکلات را حل کنیم اما چون انگلیسی من ضعیف بود نمی توانستم با ایشان صحبت کنم. اگر انگلیسی یا اسپانیایی بلد بودم شاید می توانستم راحت با کی روش حرف بزنم!
رحمتی ادامه داد: دلایل من فراتر از بحثهایی بود که در این دو روز مطرح شد. هم تیم ملی و هم تیم باشگاهی من الان آرامش می خواهند و ترجیح می دهم پس از صعود تیم ملی به جام جهانی در برنامه زنده حرفهایم را بزنم.
وی در پاسخ به این سوال که بهتر نبود کمی تامل می کردی بهتر بود: خدا را شاهد می گیرم، چهار، پنج ماه تحمل کردم.
دروازه بان استقلال در پایان درباره داربی روز جمعه هم گفت: هر چه خدا بخواهد همان می شود. امیدوارم بازی خوبی بشود و هواداران از بازی لذت ببرند.

دیدگاه‌ها