کد خبر : 1613715 | 04 خرداد 1398 ساعت 11:14 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

داوود رفعتی خبر داد:

توافق فدراسیون با یک شرکت خارجی برای خرید var

رئیس دپارتمان داوران می گوید اولین دوره آموزشی سیستم ویدئو چک با حضور 24 داور زیر نظر مدرس فیفا در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود.

توافق فدراسیون با یک شرکت خارجی برای خرید var

به گزارش" ورزش سه"، داود رفعتی در این باره به سایت فدراسیون فوتبال گفت: از میان 10 برندی که فیفا و بورد بین المللی آن ها را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده بود، با یکی از این شرکت به توافق رسیدیم و به زودی دوره آموزش داوران را که مهمترین بحث در اجرای این سیستم می باشد، را آغاز خواهیم کرد. با توجه به اینکه در مسابقات جام جهانی جوانان در لهستان هستم با نمایندگان فیفا در این باره صحبت های لازم را انجام دادم  و قرار شد اولین دوره آموزشی از اول تیرماه به مدت هفت روز زیر نظر مدرس فیفا با حضور 24 داور در مرکز ملی فوتبال  به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.

 

رئیس دپارتمان داوران در خصوص روند خرید تجهیزات سیستم این تکنولوژی گفت: در این رابطه با فیفا و بورد بین المللی مکاتبات و هماهنگی را انجام خواهیم داد و به زودی با این شرکت قرارداد بسته می شود تا دستگاه مورد نظر خریداری و در مرکز ملی فوتبال برای آموزش داوران نصب خواهد شد. همزمان باشگاه ها نیز باید همکاری های لازم در این زمینه را انجام دهند و از طریق فدراسیون فوتبال این سیستم را خریداری و در ورزشگاه ها نصب  کنند. تمام  تلاش مان را می کنیم تا در برهه زمانی سه ماهه آموزش داوران را به اتمام برسانیم. دوره ای را نیز همزمان برای اپراتورهای سراسر کشور برگزار خواهیم کرد. در این کلاس ترجیحا داورانی حضور دارند که به سیستم فن آوری و آی تی کاملا آشنا باشند.

 

رئیس دپارتمان داوران در پایان  ضمن تشکر از صدا و سیما گفت: جا دارد از صدا و سیما به خاطر همکاری خوبی که با فدراسیون فوتبال دارد، تشکر کنم. به خصوص اینکه قبل از خرید دستگاه ما آموزش داوران را براساس تجهیزات صدا و سیما انجام خواهیم داد.

دیدگاه‌ها