کد خبر : 1611313 | 23 اردیبهشت 1398 ساعت 15:26 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیام شبیه الماس است؛

تاوارس: می‌گفتند کار کردن با رشید و لک دردسر دارد

روی تاوارس می گوید، موفقیت های پیام نیازمند نتیجه کار و تلاش مداوم او طی سال های گذشته بوده است.

تاوارس: می‌گفتند کار کردن با رشید و لک دردسر دارد

به گزارش "ورزش سه"، تاوارس به همراه تونی اولیویرا به ایران آمد و در مدتی که او در تراکتورسازی حضور داشت در مقطعی حامد لک به عنوان گلر این تیم زیر نظر او کار می‌کرد و اتفاقا این همکاری مصادف بود با دوره‌ای که لک از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شد.


در مقطع بعدی که تاوارس بار دیگر با اولویرا به تبریز رفت، این محمدرضا اخباری بود که زیر نظرش فعالیت می‌کرد و گلر آن روزهای تراکتورسازی هم بعد در طول آن مدت پای ثابت فهرست کی‌روش برای تیم ملی بود. تاوارس پس از جدایی دوم اولیویرا از تراکتور در این تیم ماند و از آن پس یکی از نفرات ثابت کادرفنی امیر قلعه‌نویی شد. تا پایان حضور تاوارس و قلعه‌نویی در تراکتورسازی گلرشان همچنان محمدرضا اخباری بود و این بازیکن در اکثر اردوها به تیم ملی دعوت می‌شد.


فصل بعد تاوارس همراه قلعه‌نویی به ذوب آهن رفت که در این مقطع یکی از درخشان‌ترین فصل‌های رشید مظاهری در دروازه ذوب آهن بود. گلر ذوبی‌ها اگرچه سابقه دعوت به تیم ملی را داشت ولی بیشترین تداوم حضورش در فهرست کی‌روش را فصل گذشته تجربه کرد و توانست یکی از 3 گزینه نهایی سفر به جام جهانی شود.


حالا در لیگ هجدهم هم که شاهد همکاری تاوارس با نیازمند هستیم این گلر به تیم ملی دعوت شده است. صد البته که رسیدن به پیراهن تیم ملی حاصل تلاش و تمرین و استعداد خود بازیکن است ولی یک مربی خوب می‌تواند بازیکن را در بهترین شرایط خود قرار دهد تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشد.

 

پیام نیازمند در مشهد نمایش بسیار خوبی ارائه داد. به همین دلیل فرصتی دست داد تا با تاوارس مربی دروازه بان های پرتغالی سپاهان صحبت کنیم. او در مورد نتیجه ای که در مشهد مقابل پدیده کسب شد، در گفتگو با "ورزش سه" گفت: برای ما بهترین نتیجه این است که در تمام زمان ها برنده باشیم ولی در بازی روز شنبه ما مقابل حریفی بازی داشتیم که خیلی خوب بازی می کرد.


از تاوارس در مورد عملکرد پیام پرسیدیم که او پاسخ داد: او عملکرد  خارق العاده ای داشت. این عملکرد باورنکردنی بود. البته من کیفیت پیام و عملکردی که در این فصل داشته را می دانم. او به مانند یک الماس است و روزهای زیادی را برای رسیدن به این روزها کار مداوم کرده است و در واقع این عملکرد پاسخی به کارهای ما است.


تاوارس در زمان های مختلف با حامد لک، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و حالا پیام نیازمند کار کرده و آنها در آن مقاطع عملکرد خوبی داشته اند. از او پرسیدیم چقدر خودش را در موفقیت این گلرها سهیم می داند که مربی پرتغالی سپاهان توضیح داد: همیشه وقتی در پنجره تابستانی پیش فصل هستیم به دروازه بان هایم می گویم به کار من باور داشته باشند. بعضی اوقات این کار ساده نیست ولی گام به گام ما به چیزهای خوب نزدیک می شویم. دروازه بان ها باید ایده من را درک و باور کنند. وقتی آنها روش من را درک می کنند، همه چیز خوب پیش می رود و با احترام رخ می دهد و تا حالا هم من هیچ وقت با هیچ یک از گلرهایم مشکل نداشته ام.


تاوارس حرف هایش را ادامه داد و افزود: من وفتی کارم را در ایران شروع کردم هر کسی می آمد و می گفت، مراقب باش؛ مربی حامد لک شدن دردسرهای زیادی دارد؛ همینطور با رشید هم چنین چیزهایی شنیدم ولی من هیچ وقت با این بچه ها مشکلی نداشتم. تمام گلرهایی که با آنها کار کرده ام، احترام من را حفظ کرده اند و من هم احترام آنها را. آنها مثل خانواده من هستند.


از تاوارس در مورد روش های مربیگری در ایران پرسیدیم که او البته جواب روشنی به این سوال نداد. او گفت: دوست ندارم در مورد دیگر گلرها صحبتی داشته باشم  . همیشه من می گویم اگر دروازه بانی خوب عمل کند، او مربی خوبی داشته است.


در مورد بهترین گلرهای لیگ چه نظری دارید؟ تاوارس در این مورد عنوان کرد: من در مورد دروازه بان های دیگر هم صحبت نمی کنم. برای من پیام بهترین دروازه بان فصل است. او بیشتر از هر دروازه بانی بازی کرده و 14 کلین شیت هم دارد.


سوال بعدی از تاوارس در مورد هفته پایانی لیگ بود و اینکه چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؛ او اضافه کرد: چیزهای زیادی ممکن است رخ دهد. اول آرزو می کنم پیام نمایش خوبی داشته باشد و دوم امیدوارم تیم ما بازی را ببرد تا بتوانیم رتبه خوبی داشته باشیم و در بازی های آسیایی فصل بعد حضور پیدا کنیم.


سوال آخر از مربی پرتغالی در مورد امیرقلعه نویی و کار کردن با او بود که تاوارس در پاسخ به این سوال گفت: من بسیار ممنونم از کار کردن با او؛ او بهترین مربی ایران است. به من همیشه احترام می گذارد و این معنای بسیاری برای من دارد. من مسن ترین فرد کادر فنی سپاهان هستم و همیشه سعی می کنم به او کمک کنم. می دانم برای همیشه با آقای امیر نمی مانم ولی او همیشه در قلبم خواهد بود. فوتبال همین است؛ روزی اینجا و روزی جای دیگر.

دیدگاه‌ها