کد خبر : 1614099 | 06 خرداد 1398 ساعت 01:05 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

ناکامی میلان و رم در گام آخر

صعود آتالانتا و اینتر به CL در شب پرهیجان سری آ

تیم های آتالانتا و اینتر با پیروزی در هفته آخر سری آ، به رقابت های فصل آینده چمپیونزلیگ صعود کردند.

صعود آتالانتا و اینتر به CL در شب پرهیجان سری آ

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که سرنوشت تیم های اول و دوم رقابت های این فصل سری آ از هفته ها قبل مشخص شده بود، امشب در هفته پایانی، 4 تیم آتالانتا، اینتر، میلان و رم برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ مبارزه می کردند که در نهایت این تیم های آتالانتا و اینتر بودند که توانستند جواز حضور در مهمترین رقابت های باشگاهی اروپا را به دست بیاورند. البته تیم های میلان و رم هم توانستند مقابل حریفان شان به پیروزی برسند اما با توجه به پیروزی های دو تیم دیگر، آنها فرصت رسیدن به چمپیونزلیگ را از دست دادند.

 

1408721

 

1408722

 

1408723

 

آتالانتا، تیم شگفتی ساز این فصل سری آ، امشب میزبان ساسولو بود و علی رغم اینکه ابتدا از حریف عقب افتاد اما در نهایت 3-1 به پیروزی رسید. در دقیقه 19 دیدار بود که دومینیکو براردی، مهاجم گلزن ساسولو، دروازه میزبان را باز کرد اما در دقیقه 35، دووان زاپاتا، ستاره کلمبیایی آتالانتا، توانست روی یک ضربه کرنر، از شلوغی مقابل دروازه استفاده کند و کار را به تساوی بکشد.

در ابتدای نیمه دوم، براردی از بازی اخراج شد تا کار برای آتالانتا راحت تر شود. تنها سه دقیقه بعد از این اتفاق، روی یک توپ برگشتی، گومز موفق شد دروازه ساسولو را برای بار دوم باز کند. حملات آتالانتا ادامه داشت و این تیم در دقیقه 65، با ضربه سر عالی پاسالیچ به گل سوم رسید تا پیروزی این تیم قطعی شود.

فرانچسکو مانیانلی در دقیقه 83 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا ساسولو بازی را با 9 نفر به پایان برساند و آتالانتا دقایق پایانی را با خیال راحت سپری کند. با این پیروزی آتالانتا 69 امتیازی شد و در رتبه سوم رقابت های این فصل سری آ قرار گرفت.

 

1408724

 

1408725

 

اما اینتر برای کسب سه امتیاز دیدار امشب مقابل امپولی حسابی به دردسر افتاد اما در نهایت توانست با برتری 2-1، به لیگ قهرمانان برسد.

شاگردان اسپالتی برای رسیدن به گل اول شان در این دیدار، تا دقیقه 51 منتظر ماندند تا اینکه کیتا بالده که پشت محوطه جریمه امپولی صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت دیدنی، توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد.

10 دقیقه بعد، مائورو ایکاردی توسط دروازه بان حریف در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. خود این مهاجم آرژانتینی پشت ضربه قرار گرفت اما شوت نه چندان جالب او توسط دروازه بان امپولی برگشت داده شد.

تیم میهمان در ادامه پیش کشید و در دقیقه 76، روی غفلت مدافعان اینتر، حمری ترائوره دروازه میزبان را باز کرد تا کابوس از دست رفتن چمپیونزلیگ در ذهن هواداران اینتر شکل بگیرد.

اما در دقیقه 81، روی یک حمله سریع، بعد از اینکه ضربه وسینو به تیر دروازه برخورد کرد، ناینگولان توپ برگشتی را وارد دروازه کرد.

در آخرین ثانیه های بازی، اینتر به گل سوم رسید اما داور این گل را به دلیل خطا روی دروازه بان امپولی نپذیرفت اما حواشی این گل باعث اخراج یک بازیکن از دو تیم شد تا در نهایت هر دو تیم بازی را با 10 نفر به پایان برسانند. اما این تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و بازی با برتری 2-1 اینتر به پایان رسید.

 

1408728

 

1408729

 

1408730

 

میلانی ها که به خانه اسپال رفته بودند، در دیداری جذاب و پرگل، به پیروزی 3-2 رسیدند اما این نتیجه برای رسیدن آنها به لیگ قهرمانان کافی نبود.

در دقیقه 18 بود که روی پاس در عرض فرانک کسیه، هاکان چالهان اوغلو با یک شوت دقیق، میلان را پیش انداخت. 5 دقیقه بعد، این بار نوبت خود کسیه بود که با یک شوت پای چپ دیدنی، توپ را به طاق دروازه اسپال بکوبد.

اما تیم میزبان خیلی زود یکی از گل های خورده را جبران کرد و در دقیقه 27، روی یک ضربه آزاد، ویچاری با ضربه سر حساب کار را 2-1 کرد. این نتیجه تا دقیقه 53 پایدار بود تا اینکه محمد فارِس با یک ضربه سر مقتدرانه، کار را به تساوی کشید.

شاگردان گنارو گتوزو که اندک امیدهای شان را از دست رفته می دیدند، پیش کشیدند و در دقیقه 66 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. فرانک کسیه پشت ضربه ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه بان، گل سوم میلان را به ثمر رساند. در ادامه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و میلان 3-2 پیروز شد اما با این سه امتیاز، این تیم 68 امتیازی شد و با یک امتیاز اختلاف، پشت سر آتالانتا و اینتر قرار گرفت و راهی لیگ اروپا شد.

رم هم که میزبان پارما بود، با گل های لورنزو پلگرینی و دیگو پروتی، توانست 2-1 به پیروزی برسد اما این تیم نیز از رسیدن به رقابت های فصل بعد چمپیونزلیگ بازماند.

دیدگاه‌ها