کد خبر : 1611911 | 26 اردیبهشت 1398 ساعت 17:53 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی، سهمیه آسیا و بقا؛

هفته آخر لیگ؛ یک شب ماند و سه دوئل بزرگ

هفته پایانی رقابت های لیگ برتر سه نبرد مهم را برای کسب مقام هایی خاص در بر می گیرد.

هفته آخر لیگ؛ یک شب ماند و سه دوئل بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، از دوره هجدهم مسابقات لیگ برتر تنها یک هفته باقی مانده است. بازی های هفته سی ام به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شود و تکلیف همه چیز در این فصل همین امشب در یک زمان مشخص خواهد شد.


در بین تمام تیم های لیگ برتر، نکته جالب این است که فقط تیم استقلال خوزستان رتبه پایانی خود را می داند. آبی های اهواز دو هفته پیش به لیگ دسته یک سقوط کردند و قطعا فصل را در رتبه شانزدهم به انتها می رسانند. اما سایر تیم ها احتمال صعود یا سقوط یا هر دو را در جدول دارند و هیچ کدام به طور قطعی نمی دانند که جایگاه نهایی شان در جدول، چه رتبه ای خواهد بود.


در این میان، سه نبرد مهم بین 6 تیم لیگ وجود دارد که تکلیف رتبه های مهم را در انتهای بازی های امشب معین خواهد کرد.

 

1)  قهرمانی: پرسپولیس – سپاهان

 

مهم ترین جدال باقی مانده از لیگ برتر، نبرد بر سر عنوان قهرمانی لیگ است. تیم فوتبال پرسپولیس در حال حاضر با 58 امتیاز در رتبه نخست قرار دارد و از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است. پرسپولیسی ها با برانکو در دو فصل اخیر لیگ برتر قهرمان شده اند و می خواهند سومین عنوان متوالی را به دست آورند. رقیب سرخپوشان برای قهرمانی امسال، تیم سپاهان است. شاگردان امیر قلعه نویی با 55 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارند و تنها احتمال قهرمانی آنها در صورتی است که استقلال خوزستان را شکست دهند و پرسپولیس در بازی همزمان مقابل پارس جم شکست بخورد. سپاهان به دنبال ششمین قهرمانی لیگ برتر خود است.

 

1406418

 

2)  سهمیه احتمالی آسیا: پدیده – تراکتور

 

اگر احتمال قهرمانی یکی از تیم های پرسپولیس و سپاهان را در جام حذفی بدهیم یا این حالت که داماش به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای امکان حضور در آسیا را نداشته باشد، در این صورت تیم چهارم لیگ برتر شانس آسیایی شدن در فصل بعد را خواهد داشت. به این ترتیب بعد از تیم های پرسپولیس، سپاهان و استقلال یک رقابت تنگاتنگ بین تیم های پدیده و تراکتورسازی وجود دارد. این دو تیم به دنبال رتبه چهارم و سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان آسیا هستند. پدیده امشب بازی سختی در شهر تبریز مقابل همشهری تراکتور یعنی ماشین سازی دارد و تراکتوری ها هم یک بازی دشوار در شهر اهواز مقابل فولاد خوزستان در پیش دارند. تیم پدیده در حال حاضر با 53 امتیاز در رده چهارم و تراکتورسازی با 51 امتیاز پنجم است. پدیده حتی در صورت کسب برد و البته لغزش همزمان استقلال در تهران، می تواند فصل را در رتبه سوم هم به پایان برساند اما تراکتور بالاتر از جایگاه چهارم نخواهد ایستاد.

 

1406419

 

 

3)  بقا در لیگ: نفت مسجد سلیمان – سپیدرود

 

با عبور از نبردهای نه چندان مهمی که برای رتبه های ششم تا سیزدهم وجود دارد، به سومین جدال فوق حساس امشب می رسیم؛ جایی که دو تیم قعر جدولی برای فرار از سقوط به لیگ یک می جنگند. پس از قطعی شدن سقوط استقلال خوزستان، تیم های نفت مسجد سلیمان و سپیدرود رقابت نفس گیری را برای ماندن در لیگ آغاز کردند. یکی از این دو تیم همراه اس خوزستان راهی لیگ یک می شود و دیگری شانس ماندن در لیگ برتر برای یک فصل دیگر را خواهد داشت. در جدول لیگ برتر نفت مسجد سلیمان با 21 امتیاز در رده چهاردهم ایستاده و شانس بیشتری برای بقا دارد. در سمت مقابل هم سپیدرود 20 امتیازی است و در رتبه پانزدهم قرار دارد. نفتی ها در آخرین بازی فصل میزبان ذوب آهن هستند و سپیدرود در بازی دشوار خود باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال برود.

 

1406420


در سایر جایگاه ها هم البته نبردهای نه چندان حساسی وجود خواهد داشت. تیم های ذوب آهن، سایپا و فولاد شانس حضور در رتبه ششم جدول را خواهند داشت که می تواند جالب ترین مصاف برای رتبه های غیر مهم جدول باشد.

 

1406421

 

همچنین صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران که در رتبه های دهم و یازدهم قرار دارند، می توانند به رتبه یک رقمی در پایان فصل برسند. صنعت نفت حتی شانس گرفتن رده هشتم از فولاد را هم دارد. همچنین نساجی چون بازی رودررو با پیکان دارد، می تواند رتبه نهم را از این تیم بگیرد.

 

1406422

دیدگاه‌ها