کد خبر : 1611825 | 26 اردیبهشت 1398 ساعت 09:26 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

نیازمند: یک جاهایی باید تفاوت ایجاد کرد

مترجمی که می خواهد نویر فوتبال ایران باشد

پیام نیازمند می گوید همیشه با ذهنیت مثبت وارد بازی ها می شود و خوشحال است که در یک بازی مهم توانسته به سپاهان کمک کند تا شانس قهرمانی اش حفظ شود.

مترجمی که می خواهد نویر فوتبال ایران باشد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از دلایلی که هنوز سپاهان در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد، واکنش های دیدنی پیام نیازمند گلر 24 ساله سپاهان است که توانسته به خوبی جای خود را در تیم باز کند و به تیم ملی هم دعوت شد. نیازمند که 193 سانتی بلندی قامت اوست، این روزها شرایط بسیار خوبی دارد و در دیدار ماقبل پایانی فصل هم سبب شد تا شاگردان امیرقلعه نویی و این مربی با کسب یک امتیاز از مشهد، همچنان در کورس قهرمانی بمانند و دلخوش باشند به اتفاقات دنیای فوتبال.


گلر طلایی پوشان اصفهانی در گفتگو با "ورزش سه" از دیدار برابر پدیده و واکنش هایش حرف زده و همینطور فصلی که آنها را به عنوان یک تیم قدرتمند معرفی کرد.

 

•  بازی با پدیده یک امتیاز گرفتید به اندازه باقی ماندن شانس قهرمانی تا هفته آخر.

 

واقعا اینکه در روزی که تیممان شرایط خوبی نداشت با امتیاز از مشهد برگشتیم، خوب بود. فرق مساوی و باخت در این مسابقه خیلی زیاد بود و با این مساوی هنوز شانس قهرمانی داریم. ضمن اینکه در صورت برد استقلال خوزستان دیگر سهمیه مستقیم آسیا تضمین می شود. روز خوبمان نبود ولی این مساوی خیلی پراهمیت بود؛ البته مقابل تیم خوبی بازی داشتیم. پدیده تیم خوب و یکدستی است و واقعا فوتبال خوبی بازی می کنند. این تیم فوتبال متفاوتی بازی می کند با ارسال پاس های زیاد و مالکیت بالا و موقعیت های زیادی ایجاد کردند.

 

•  در هفته های گذشته علاوه بر اینکه پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته، شما و سایر تیم های مدعی هم نتوانستید از افت این تیم استفاده کنید. فکر می کنی دلیل این موضوع چه چیزی است؟

 

نمی دانم شاید به خاطر فشار و استرس بیش از حد باشد. بازی ها هفته به هفته حساس تر شد. در مورد تیم های دیگر نمی خواهم صحبت کنم، اما در مورد تیم خودمان با توجه به اینکه 80 درصد تغییر داشته، به نظرم نتایج خوبی گرفتیم. به هر حال یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس طی این سال ها ثباتی بوده که در کادر فنی و بازیکنان داشته. خودم فکر می کنم عملکرد خوبی در این فصل داشتیم. اگر می توانستیم در بازی های رو در رو بهتر نتیجه بگیریم قطعا حالا شانس بسیار بیشتری برای قهرمانی داشتیم. هر چقدر نیم فصل اول مقابل تیم های بالای جدول خوب بودیم، نیم فصل دوم نتیجه نگرفتیم. به هر حال تمام بازیکنان کادر فنی و باشگاه کار بزرگی کردند. خودتان می دانید تیم هایی بوده اند که بیشتر از ما هزینه کردند ولی آنطور که باید و انتظار داشتند، نتیجه نگرفتند ولی ما هنوز امیدوار به قهرمانی هستیم و امیدوارم در هفته آخر اتفاقات فوتبالی به نفع ما رقم بخورد.

 

•  در بازی با پدیده عکس العمل های زیادی داشتی. شاید یکی از بهترین نمایش های یک دروازه بان در تاریخ لیگ برتر.


هر چه بود لطف خدا بود. من همیشه با ذهنیت مثبت در تمام بازی ها وارد می شوم و خوشحالم این ذهنیت در بازی های دشوار به بچه های تیم برای کسب موفقیت تیم کمک می کند. در این بازی هم تلاش کردم این کار را بکنم. به نظرم این جور زمان ها است که باید آدم‌ها هر چه دارند، بگذارند. اینجا هست که باید تفاوت ها را ایجاد کرد و خدا را شکر می کنم که در این بازی عملکردم به تیم کمک کرد.

 

1406343

 

* از بین عکس العمل هایی که در بازی با پدیده داشتی، کدام را بیشتر دوست داشتی و از دیدگاه خودت بهتر بود؟


متاسفانه فیلم بازی را که دیدم کیفیت فیلم برداری زیاد خوب نیست ولی تصاویر آنطور که باید به تصویر کشیده نمی شود. من خودم بهترین سیوم را همان دقایق ابتدایی نیمه دوم می دانم که شوت سرضرب آقاجان پور را گرفتم ولی دوربین خوب نیست و زیاد به چشم نمی آید. این سیو به نظرم کلید بازی است چون بعدش گل زدیم. در مجموع اما من در تمام بازی ها سعی می کنم عملکرد خوبی داشته باشم ولی در بازی حساس آدم بیشتر به چشم می آید. شاید مثلا اگر بازی با استقلال را می بردیم خیلی بیشتر در مورد واکنش های آن بازی هم صحبت می شد.

 

تو الان یکی از گلرهای خوب لیگ هستی. این مسیر چطور طی شده؟


خب افرادی که سر راه آدم‌ قرار می گیرند، خیلی تاثیرگذار هستند. مربی های خیلی خوبی طی سال های اخیر داشته ام مثل داود فنایی که خیلی در مسیر فوتبالی ام موثر بوده و مربی های تیم ملی. به نظرم نظیر روی (تاوارس مربی گلرهای سپاهان) در ایران نداریم. همه جوره فرق دارد هم از نظر اخلاقی و هم فنی. همیشه از گلرهایش بیشترین حمایت را می کند و یکی از مهم ترین عوامل موفقیت من "روی" است و خیلی خوشحالم که با او کار می کنم.

 

•  طی دو سه فصل گذشته سپاهان مشکلات زیادی در خط دروازه داشت.


دروازه بانی تیم بزرگی مثل سپاهان کار ساده ای نیست ولی تو موفق شدی فصل را با شرایط بسیار خوبی تمام کنی و همه تو را در اصفهان دوست دارند.

 

خب البته هنوز چیزی تمام نشده؛ 90 دقیقه دیگر تا آخر فصل باقی مانده و هر اتفاقی ممکن است بیافتد. روز اولی که آمدم سپاهان، می گفتند کار خیلی سختی داری؛ باید همه جوره حواست باشد، ولی چون من به توانایی هایم و خودم و خدایم ایمان داشتم، می دانستم می توانم موفق باشم. هنوز هم خیلی راه زیادی در پیش است ولی خوشحالم که مردم و هواداران از من راضی هستند.

 

•  امیرقلعه نویی برای چندمین بار از تو تو یک فصل تعریف کرد؟ کاری که معمولا نمی کند..


بله امیرخان کم عادت دارد از بازیکنی تعریف کند. باعث افتخار است که از من تمجید کرد و اگر کاری کردم وظیفه ام بوده است.

 

1406344

 

•  یک بازی دیگر باقی مانده. شما روی کاغد شانس زیادی برای بردن استقلال خوزستان دارید ولی در مورد پارس جنوبی جم؛ آیا امیدوارید آنها پرسپولیس را شکست دهند؟


ما اول به بردن استقلال خوزستان فکر می کنیم. می دانیم که فشاری روی آنها نیست و بدون استرس بازی خواهند کرد، پس کار راحتی نداریم. قطعا ولی چون سرنوشت ما دست تیم های دیگر است به بازی پرسپولیس نگاه داریم و امیدواریم با خوشحالی از زمین مسابقه خارج شویم.

 

•  در حال حاضر به غیر از فوتبال چه کاری انجام می دهی؟  


من دانشجوی مترجمی انگلیسی هستم. حدود 50/60 واحد پاس کردم ولی الان نمی توانم ادامه دهم و واقعا نمی دانم چه اتفاقی قرار است، بیافتد. قصد ادامه دادن دارم ولی سرفصل رشته در حال تغییر است و از طرفی مشکل معافیت تحصیلی وجود دارد و تا یک جایی می شود اینطوری ادامه داد، چون خدمت سربازی هم پیش رو هست. اگر درس هم نباشد البته اهل مطالعه هستم.

 

•  معمولا چه کتاب هایی مطالعه می کنی؟


من خب کتاب زندگی نامه زیاد می خوانم؛ کتاب سرگذشت مربیان و بازیکنان و البته کتاب های درسی.

 

•  رقابت در تیم ملی با درخششی که داشتی، الان خیلی جدی تر از قبل شده. درست است؟

همه سعی و تلاشم این است که به پیراهن مقدس تیم ملی کمک کنم. گلرهای خوبی در تیم ملی داریم و امیدوارم بتوانم خودم را در سطح بالا نگه دارم و پای ثابت تیم ملی باشم.

 

•  در دنیا کدام گلر را بیشتر دوست داری ؟


نویر را از جام جهانی 2010 دنبال می کنم. ولی متاسفانه آمار مصدومیتش بالا رفته . من همه گلرهای خوب فوتبال دنیا را الگوبرداری می کنم؛ مثلا تراشتکن و اوبلاک را دوست دارم و همینطور ادرسون و آلیسون. ولی علاقه اصلی ام نویر است و از جام جهانی 2010 بازی ای نبوده که نویر بازی کند و من بازی را نبینم.

 

•  این علاقه به چه دلیل است؟


خب فکر می کنم در زمان اوج کامل ترین گلر دنیا بود. هم رفلکس هایش، هم خروج‌هایش، هم بازی با پاهایش و اینکه به خوبی نقش سوئیپر را در تیم ملی و بایرن بازی می کند.

 

• خودت هم سعی می کنی نقش سوئیپر را با خروج هایت در تیم بازی کنی؟


دقیقا سوئیپر بودن خیلی مهم است ولی به تاکتیک تیمی بستگی دارد. اینکه خط دفاع بالا بازی می کند یا پایین. اگر خط دفاع بالا باشد، نقش سوئیپری دروازه بان به تیم و دفاع ها کمک می کند ولی اگر تیمی عقب بازی کند، دفاع ها عقب بازی می کنند و فضایی برای خروج نیست. فکر می کنم یکی از دلایل موفقیت نویر هم بالا بازی کردن دفاع هایش بود که باعث شد بیشتر بازی او به چشم بیاید.


•  در میان دروازه بان های ایران چطور؟ همیشه وقتی گلری می درخشد ما را به یاد عابدزاده و نمایش های فراموش نشدنی اش می اندازد...


آقای عابدزاده همیشه افتخار ایران بوده اند و هستند. سن من طوری است که بازی های ایشان را ندیدم. البته چند فیلم دیدم از بازی های استرالیا و برخی بازی های دیگر. نمی توان مقایسه ای انجام داد، چون فوتبال کاملا تغییر کرده، شما نمی توانید زمین های گذشته و نوع فوتبال و تاکتیک های گذشته را با فوتبال امروز مقایسه کنید.

دیدگاه‌ها