کد خبر : 1613620 | 03 خرداد 1398 ساعت 17:28 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

با موضع گیری رسانه سرشناس این کشور

جام جهانی قطر 2022، پیروزی بر دشمنان!

به عقیده یادداشت نویس روزنامه الرای قطر این کشور نباید برگزاری جام جهانی 2022 را با کشورهای دیگر تقسیم کند.

جام جهانی قطر 2022، پیروزی بر دشمنان!

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل فیفا رسما اعلام کرد که جام جهانی 2022 در قطر با حضور 32 تیم برگزار می‌شود. پیش از این شایعات فراوان و جدی در خصوص 48 تیمی شدن مسابقات وجود داشت که در آن صورت احتمالی میزبانی یک کشور دیگر در کنار قطر برای میزبانی بزرگترین رویدار فوتبال ملی وجود داشت. حال روزنامه سرشناس الرای از این اتفاق به نیکی یاد کرده است و در اظهار نظر جالبی می‌گوید: جام جهانی 2022 فقط حق قطر است و فیفا ضربه دردناکی به کشورهای مخالف این کشور وارد کرد. فصل جدیدی از پیروزی برای فوتبال قطر به خاطر جام جهانی 2022 آغاز شده و به افتخارات قبلی آن‌ها اضافه کرده است. ضربه سنگینی به دشمنان این پیروزی که به دنبال افزایش تیم‌های جام جهانی بودند تا باعث ایجاد اختلاف شوند وارد کرده است. فرصتی بود تا کینه‌ای که داشتند را نمایان کنند و آرزوی واهی خود که همراهی با قطر در میزبانی از جام جهانی بود را از دست بدهند. آن‌ها هدفی جز بی کفایت نشان دادن قطر را نداشتند که نتیجه‌ای نداشت.


در ادامه آمده است: فیفا با اعلام رسمی مبنی بر اضافه نشدن تیم‌های جام جهانی بحث را کامل جمع کرد و این جام جهانی در قطر برگزار خواهد شد. آن‌ها تاکید کرده‌اند که 32 تیم در مسابقات هستند و جای بحثی نیست. در همین راستا فیفا خیلی واضح در مورد دلیل عدم افزایش تیم‌ها می‌گوید که؛ بعد از بررسی کاملی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که امکان افزایش وجود ندارد. فیفا بار دیگر امکانات 48 تیمی شدن را در قطر مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که شروط اساسی برای رسیدن به این مهم وجود ندارد و نیاز به شرایط جدیدی از لحاظ زیر ساخت و احتیاج به زمان بیشتر وجود دارد.

 

1408169

 


هم‌چنین در ادامه به این موضوع اشاره شده است که فیفا تاکید می‌کند که جام جهانی 2022 در جایی به جز قطر برگزار نمی‌شود و همه امکانات در بالاترین سطح فراهم شده است. به مانند آماده سازی استادیوم‌های خلیفه و الوکره که سه سال قبل از جام جهانی افتتاح شده است. تا سه سال آینده هم سه استادیوم دیگر به مرحله استفاده می‌رسد که مهم ترین آن‌ها الریان و استادیوم بیت در الخور خواهد بود.


در آخر نیز آن‌ها از 48 تیمی شدن مسابقات انتقاد می‌کنند و می‌گویند: درست است که تعداد زیادی از مردم جهان دوست دارند که تیم ملی کشورشان در جام جهانی حضور داشته باشد اما نیاز است که یک محاسبات و تحقیق بیشتری صورت بگیرد. خیلی از کشورها 48 تیمی شدن را قبول نمی‌کنند و معتقد هستند که سطح کیفی را پایین می‌آورد. جام جهانی بزرگترین رویداد ملی جهان است و بالاترین سطح را دارد و همه هر چهار سال یکبار در انتظار آن هستند تا با شور و شوق زیاد آن را ببینند. ما این نکته را فقط برای قطر نمی‌گوییم. بلکه آن را برای جام جهانی 2026 که در آمریکا، مکزیک و کانادا هم برگزار می‌شود نیز مورد بحث قرار می‌دهیم. 48 تیمی شدن مسابقات پایان جام جهانی فوتبال است. هر کسی که می‌خواهد به این مسابقات برسد باید سطح خود را بالاتر ببرد. فیفا و جیووانی اینفانتینو برای افزایش تیم‌های حاضر در مسابقات باید مطالعه بیشتری انجام دهند و با بررسی مفصل تر آن را سال 2026 اجرایی کنند.


منبع: الرای قطر

دیدگاه‌ها