کد خبر : 1617517 | 24 خرداد 1398 ساعت 09:06 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

گلدن استیت در خانه جام را به دایناسورها واگذار کرد

رویای کانادایی به حقیقت پیوست؛ تورنتو فاتح NBA!

تیم بسکتبال تورنتو رپترز بالاخره با ثبت چهارمین پیروزی خود در ششمین بازی از سری فینال NBA برای نخستین بار قهرمان شد.

رویای کانادایی به حقیقت پیوست؛ تورنتو فاتح NBA! 

به گزارش "ورزش سه"، تیم های گلدن استیت و تورنتو رپترز در شرایطی بامداد امروز در بازی ششم از سری فینال NBA به مصاف هم رفتند که در 5 بازی قبلی سهم تورنتو 3 پیروزی و  سهم گلدن استیت 2 پیروزی بود. 


تورنتو که برای نخستین بار حضور در فینال NBA را تجربه می کرد، 3 روز قبل این فرصت را داشت تا با شکست مدافع عنوان قهرمانی جشن قهرمانی خود را در خانه اش برپا کند، اما جنگجوها در خانه تورنتو این اتفاق را به تعویق انداختند. آن مسابقه که با بازگشت کوین دورنت همراه بود، با اتفاقی تلخ برای این ستاره گلدن استیت نیز همراه شد. این بازیکن با مصدومیت شدیدی مواجه شد و احتمالا تا مدت ها نتواند برای تیمش بازی کند.


بامداد امروز بار دیگر فینال جذاب لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا ادامه پیدا کرد. این بار تورنتو شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی در خانه حریف آزمایش می کرد و گلدن استیت هم به دنبال به تساوی کشاندن سری فینال و کشاندن کار به بازی هفتم بود. 

 

1412815


مثل بازی های قبلی کار تا لحظات پایانی خیلی جذاب و پایاپای دنبال می شد. در نهایت این تورنتو بود که مقابل دیدگان تماشاگران حریف توانست با نتیجه 114 بر 110 به برتری دست پیدا کند و قهرمانی اش را در خانه گلدن استیت جشن بگیرد.


این نه تنها اولین قهرمانی تورنتو رپترز در تاریخ NBA بود، بلکه اولین قهرمانی یک تیم کانادایی در تاریخ این مسابقات به شمار می رود. سرانجام، بامداد امروز جام قهرمانی در فصل 2018-2019 با دستان کایل لوری کاپیتان رپترز بالا رفت و کانادایی ها فاتح لیگ NBA شدند.


همانطور که پیش بینی هم می شد، «کوای لنرد» ستاره تیم رپترز و یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در این فصل به عنوان MVP سری فینال انتخاب شد. او حالا در کنار کریم عبدالجبار و لبران جیمز تبدیل به سومین بازیکن تاریخ NBA شد که با دو تیم مختلف، MVP فینال شده است.

دیدگاه‌ها