کد خبر : 1624667 | 27 تیر 1398 ساعت 12:42 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

چرایی یک شکست بزرگ؛

بارسلونا چگونه جواهر هلندی را از دست داد؟

ماتیاس دی لیخت در آستانه انتقال به بارسلونا بود اما با قراردادی 5 ساله به یوونتوس پیوست.

بارسلونا چگونه جواهر هلندی را از دست داد؟

به گزارش "ورزش سه"، در روز 16 آوریل سال جاری سرنوشت ماتیاس دی لیخت تغییر کرد. در آن شب، آژاکس موفق شد یوونتوس با کریستیانو رونالدو را از لیگ قهرمانان حذف کند و همان روز ایتالیایی ها مصمم به امضای قرارداد با مدافع هلندی شدند.

 

چند هفته پیش از آن بازی و با توجه به قطعی شدن انتقال دوست صمیمی دی لیخت یعنی فرانکی دی یونگ به نوکمپ، بارسلونا حس می کرد خرید دی لیخت قطعی شده باشد.

 

1417715

 

بارسا با رقم 75 میلیون یورو با آژاکس وارد مذاکره شد و یک قرارداد پنج ساله به آنها ارائه داد اما نگرانی اصلی دی لیخت، رقابت در نوکمپ بود. با حضور جرارد پیکه، کلمنت لانگله و ساموئل اومتیتی، دی لیخت متوجه شد قرار گرفتن در ترکیب اصلی برایش دشوار خواهد بود و بارسا نیز به وی تفهیم کرد دی لیخت خرید برای آینده است.

 

جوزپ بارتومئو به آمستردام سفر کرد تا برنامه های باشگاه را برای اولین بار به دی لیخت توضیح دهند. برای دی لیخت بازی کردن به طور ثابت یک اولویت بود و در آن مقطع ایتالیایی ها دو برابر پیشنهاد اولیه خود را به آژاکس ارائه دادند و اینگونه انتقال او به نوکمپ و البته پاریس منتفی شد.

 

یوونتوس علاوه بر این، شرایطی را برای راضی کردن مینو رایولا نیز در نظر گرفت؛ بند آزادسازی به ارزش 150 میلیون یورو از سال 2022 فعال می شود، گرچه این مبلغ زیاد است اما پرداخت آن برای بارسلونا غیرممکن نیست. اینگونه سرنوشت ماتیاس دی لیخت تغییر کرد و بازیکنی که در آستانه انتقال به بارسلونا بود، امروز با قراردادی 5 ساله راهی یوونتوس شد.

دیدگاه‌ها