کد خبر : 1625782 | 01 مرداد 1398 ساعت 21:46 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

علیرغم گمانه زنی های زیاد برای خروج؛

در پرسپولیس کسی نگران رفتن بیرانوند نیست

چند هفته بیشتر تا شروع رقابت های لیگ برتر باقی نمانده ولی هنوز در مورد انتقال بیرانوند گمانه زنی های زیادی وجود دارد.

در پرسپولیس کسی نگران رفتن بیرانوند نیست

به گزارش "ورزش سه"،  بحث خروج بیرانوند از پرسپولیس موضوع تازه ای نیست و پس از جام جهانی 2018 روسیه و عملکرد درخشانی که این دروازه بان داشت، به اوج خود رسید.


پس از جام جهانی بود که زمزمه هایی مبنی بر خروج بیرانوند از جمع سرخپوشان شنیده شد و یکی از باشگاه های ترکیه ای مبلغی 2 میلیون پوندی برای جذب او در نظر گرفت. در نهایت ولی این دروازه بان به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و همینطور قراردادی که داشت، با تصمیمی که احساس هم در آن دخیل بود، همکاری اش را با تیم ادامه داد.


این گمانه زنی ها در پنجره زمستانی لیگ هجدهم، پس از نمایش درخشان بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا و نقشی که در صعود تیمش به فینال رقابت ها داشت، بیشتر شد و نگرانی هواداران برای از دست دادن گلر اول تیمشان افزایش یافت که در آن مقطع هم به جایی نرسید.


تابستان 98 اما در راه بود؛ تابستانی که با خروج برانکو از جمع سرخپوشان، روزهایی تلخ و پرحاشیه برای هواداران و باشگاه پرسپولیس رقم زد. با این حال حضور کالدرون و قاطعیتی که این مربی از خود بروز داده، تا حدودی آرامش را به اردوی قهرمان سه فصل اخیر فوتبال ایران بازگردانده است؛ ولی هنوز هم نگرانی هایی برای شروع فصل وجود دارند که یکی از مهم ترین هایش احتمال خروج علیرضا بیرانوند از باشگاه است.


دروازه بان 195 سانتی متری سرخ ها و تیم ملی ایران که از لیگ پانزدهم با پیوستنش به پرسپولیس توانسته مشکلات این تیم را در چارچوب دروازه حل کند، در پیش فصل لیگ نوزدهم باز هم با پیشنهاداتی روبرو شده و روز 23 جولای (سه شنبه یک مردادماه 1398) عکس او روی جلد روزنامه توتو اسپورت یکی از مشهورترین و معتبرترین روزنامه های فوتبال اروپا و کشور ایتالیا رفت که خبر از احتمال پیوستنش به باشگاه تورینو می داد.

 

1418657


با تمام این اوصاف به نظر می رسد کسی در باشگاه پرسپولیس نگران جدایی بیرانوند نیست و مدیران باشگاه مطمئمند این گلر با توجه به قرارداد دو ساله ای که دارد  و بند فسخ جدایی 700 هزاردلاری اش، در جمع سرخپوشان باقی خواهد ماند؛ دیدگاهی که البته چندان هم قابل تکیه نیست و بند فسخی که در قرارداد بیرانوند وجود دارد، ممکن است او را هر چند زمانی تا شروع فصل جدید رقابت های باشگاهی در ایران و اروپا نمانده به تیم دیگری منتقل کند. ضمن اینکه بیرانوند در حال حاضر 26 ساله است و خودش در صورت دریافت پیشنهاد مناسب، تمایل زیادی برای ادامه فوتبال در اروپا دارد.


یک مشکل دیگر هم در این مقطع وجود دارد، که کار مدیران باشگاه پرسپولیس را در صورت جدایی بیرانوند سخت تر می کند و آن هم عدم حضور جانشینی مناسب برای دروازه بان فعلی پرسپولیس است و می توان به جرات گفت که تمام گلرهای مورد اعتماد لیگ، تیم های خود را انتخاب کرده اند.


با تمام این تفاسیر احتمال خروج بیرانوند از باشگاه علیرغم اینکه پیشنهادهایی جدی از لیگ ژاپن و پرتغال دریافت کرده، بسیار پایین است و مدیران باشگاه هم بر همین باورند. با این حال تصمیم سازان پرسپولیس اگر می خواهند از تکرار دوباره بحرانی که خروج یک‌باره برانکو ایوانکوویچ برای آنها ایجاد کرد، جلوگیری کنند باید تعامل مناسبی با دروازه بان شماره یک خود داشته باشند تا ضمن اینکه در جریان برنامه ها و تصمیمات او قرار می گیرند، در صورت جدی شدن شایعات جدای اش، بتوانند واکنش مناسبی و تصمیمی درست اتخاذ کنند.

دیدگاه‌ها