کد خبر : 1625498 | 31 تیر 1398 ساعت 16:25 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

8 استقلال؛ پیراهنی که اسماعیلی قدرش را می داند

در استقلال اغلب مهم ترین بازیکنان در ادوار مختلف هافبک‌ها بوده‌اند و در میان هافبک‌ها هم همیشه نقش اصلی بر عهده یک شماره هشت قرار داشت.

8 استقلال؛ پیراهنی که اسماعیلی قدرش را می داند

به گزارش ورزش سه، شماره‌ی ۸ در تاریخ باشگاه استقلال یک هویت ویژه دارد . یک سنت قدیمی ، یک مسئولیت خاص به عهده ی شماره‌ی ۸ گذاشته می شود .  قبل از اینکه فرنگی‌ها نقش رجیستا را نام گذاری کنند هواداران تاج می دانستند رهبر میانه میدانشان علی جباری است.


نقش علی جباری در قهرمانی‌های تاج در اولین دوره لیگ سراسری کشور و اولین قهرمانی یک تیم ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا لازم به توضیح نیست. شماره ۸ آن سال‌ها دومین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است با ۸۹ گل. از یاد نبرید سلطان آبی‌ها همیشه هافبک بازی می کرد.


شماره ۸ در استقلال مغز است


شاهرخ بیانی را به یاد بیاورید در دوره‌ای که روی زمین‌های ناهموار فوتبالمان راه رفتن هم سخت بود توپ را روی زمین میچرخاند و فورواردهای تنومند آن زمان را به فرار کردن از میان مدافعان مجبور می کرد. هافبک‌های آن روزهای فوتبال ایران قلدر و گردن کلفت بودند و وظیفه‌شان تخریب بود ولی شاهرخ می ساخت .


شماره ۸ در استقلال مدیر است


امیر قلعه نویی در استقلال نماد مدیریت بازیست . در درون زمین خوش فکر و خونسرد بازی را در دست می گرفت و مشغول بازی‌سازی میشد. قهرمانی ایران و آسیا را با پای همیشه مصدومش و مغز همیشه آماده‌اش در تیم پورحیدری بدست آورد. مربی هم که شد یکی از جذاب ترین استقلال‌های معاصر را ساخت و مدیریت کرد. البته با کمک یک شماره ۸ دیگر.


 شماره ۸ در استقلال عشق است


مجتبی جباری لنگر استقلال دهه ۸۰ بود و شماره هشت به کمال رسیده بود . بازی را می ساخت ، مدیریت می کرد، ریتم می داد، گل می ساخت و قهرمانی می آورد. هم نام علی جباری بود و مثل قلعه نویی با نیروی ذهن و پای خراب بازی می کرد. مثل شاهرخ سازنده بود و کمی یاغی.


شماره هشت‌ها بخشیده می‌شوند


شاهرخ بیانی و آن گل با لباس قرمز و البته شماره ۱۰ را به یاد بیاورید چه کسی انتظار بخشیده شدن شاهرخ را داشت؟ ولی شاید یک پنالتی در دربی بعدی دلیل بخشش بود یا شاید هم چون دروغ نمیگفت که پشیمان است.


مجتبی جباری هم با لباس سپاهان به آزادی آمد ولی در همان لحظه‌ی ورود فهمید که نمی‌شود. هوادارانی که ایستاده تشویقش می کردند و بغضی که اجازه نمیداد جباری آبی‌ها زرد بپوشد. او از قبل بخشیده شده بود به احترام ۹ سال شماره ۸ بودن .


شماره هشت تاریخ استقلال است


حالا چوب امدادی به دستان نسل بعدی سپرده شده است، فرشید اسماعیلی می‌تواند تاریخ ساز بعدی باشد. پسر با استعداد استقلال اگر قدر بداند ، تاریخ بداند و درس بگیرد، نباید کوتاه بیاید .


قدر حضور در تیم استقلال ، قدر پوشیدن پیراهن علی جباری بزرگ ، قدر بخشیده شدن تاریخی شماره هشت‌ها پس از اشتباهات بزرگ ، قدر پنالتی‌های لعنتی، قدر شماره هشت بودن.


احسان صدری

دیدگاه‌ها