کد خبر : 1613990 | 05 خرداد 1398 ساعت 15:31 | 805 بازدید | 0 دیدگاه

2 + 3 ذوب آهنی در مسیر بازگشت

زمان معرفی سربازها به پادگان فولادشهر فرا رسید

سه سرباز ذوب آهنی به علاوه دو مهاجم مصدوم این تیم، این روزها باید به جمع سبزپوشان اضافه شوند. بازیکنانی که با توجه به نام خود شاید منجر به کم شدن فعالیت ذوبی ها در بازار نقل و انتقالات شوند.

زمان معرفی سربازها به پادگان فولادشهر فرا رسید

به گزارش "ورزش سه"، از میانه های فصل قبل، ذوبی ها اوضاع نامناسب خود را، کم کم بهتر کردند تا در نهایت موفق شدند به عنوان تنها تیم ایرانی، خود را به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند.

 

حضور سرمربی جدید و استفاده از بازیکنانی که  مورد نظر وی بودند و البته تغییر تاکتیک تیم باعث شد تا امتیازهای فراوانی به حساب سبزپوشان واریز شود و در نهایت این تیم بتواند با حضور در رتبه ای آبرومند به کار خود در لیگ هجدهم پایان دهند.

 

سربازها ذوبی ها را بی نیاز می کنند؟

 

حالا ذوبی ها در حالی پا به لیگ نوزدهم خواهند گذاشت که بدون هزینه ای پنج ستاره این تیم به اصفهان بازخواهند گشت و اتفاقا همین موضوع نیز سبب خواهد شد این تیم احتمالا فعالیت چندانی در بازار نقل و انتقالات نداشته باشد(البته در صورت ادامه حضور آنها در جمع ذوبی ها). از این تعداد بازیکنی که عنوان شد، سه ستاره پس از اتمام خدمت سربازی خود، از جمع تراکتوری ها جدا شده و باز هم در جمع سبزپوشان حضور پیدا خواهند کرد. احسان پهلوان، مهدی مهدی پور و دانیال اسماعیلی فر سه بازیکنی هستند که خدمت سربازی خود را پایان یافته می بینند.

 

مصدومان باز هم با پیراهن سبز؟

 

دو بازیکن دیگر ذوبی ها نیز نفراتی هستند که از دام مصدومیت رها خواهند شد. رحیم زهیوی تنها یکی دو بازی پس از آغاز بازی های لیگ از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و در نهایت نتوانست برای تیم جدید در ادامه بازی های لیگ به میدان برود. محمدرضا خلعتبری دومین مهاجم آسیب دیده ذوبی ها در لیگ هجدهم است. خلعتبری که دوران خاطره انگیزی را با پیراهن ذوب آهن گذرانده بود این بار برخلاف قبل موفق نشد تاثیرگذار عمل کند و در همان بازی های ابتدایی نیم فصل دوم به دلیل مصدومیت فرصت حضور در تیم را از دست داد.

 

اسماعیلی فر؛ شاه بیت غزل قهرمانی برای هر تیم لیگ برتری

 

بازگشت سه بازیکن سابقا سرباز ذوب آهن به تیم قطعا مهمترین اتفاق برای آنها خواهد بود. از این جمع سه نفره دانیال اسماعیلی فر را می توان مهمترین بازیکن دانست. کشف یحیی گل محمدی قطعا یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ برتر بود که در پست وینگر (هم چپ و هم راست) و همینطور دفاع کناری برای تراکتوری ها درخشید. درخشش او در این تیم آنقدر زیاد بود که علاوه بر خود تراکتوری ها چند تیم دیگر  نیز مشتری پر و پا قرص وی باشند.

 

ذوبی ها پس از حضور منصوریان، حمید ملکی را در دفاع چپ و میلاد فخرالدینی را در دفاع راست به بازی گرفتند. مربی سبزها در ترکیب اصلی تیم خود از تعدادی بازیکن جوان مانند چراغعلی در وینگر راست و چپ استفاده کرد و در صورت حضور اسماعیلی فر دست منصوریان برای استفاده از یک بازیکن با تجربه در کناره  ها (دفاع یا حمله، چپ یا راست) باز خواهد شد.

 

مهدی پور به دنبال فضایی برای اثبات

 

مهدی مهدی پور یکی از دیگر بازیکنان ذوبی هاست که باید به تیم باز گردد. مهدی پور البته از ابتدای حضور خود در تراکتور نتوانست به عنوان بازیکن ثابت پا به میدان بگذارد و به همین دلیل می توان گفت او بازی های فصل گذشته را یک خط در میان برای تیم جدیدش به بازی پرداخت تا اینکه از ابتدای لیگ هجدهم به عنوان یکی از بازیکنان اصلی در کنار دیگر ستاره های تراکتور به بازی پرداخت.

 

در طرف دیگر ذوبی ها در دو فصل اخیر از بازیکنانی نظیر حمید بوحمدان و زبیر نیک نفس و قاسم حدادی فر در پست هافبک دفاعی استفاده کرده است و اتفاقا بازیکنان مورد نظر موفق شدند بازی های خوبی نیز برای سبزپوشان به نمایش بگذارند. به این ترتیب بازگشت مهدی پور به جمع ذوبی ها، چالش بزرگی را پیش روی وی و کادر فنی این تیم خواهد گذاشت تا در نهایت موفق شود به بهترین ترکیب دست پیدا کند.

 

پهلوان؛ بدشانس و بدشانس و بدشانس

 

اما احسان پهلوان را می توان بدشانس ترین بازیکنی دانست که به خدمت سربازی پرداخت. وی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ذوب به جمع تراکتوری ها اضافه شد و در حالی که انتظار می رفت در ترکیب اصلی تیم به میدان برود این اتفاق نیفتاد تا پهلوان فرصت های زیادی را برای بازی از دست بدهد. هافبک سابق ذوبی ها در تراکتور با سه سرمربی روبرو شد اما در نهایت موفق نشد به ترکیب مورد نظر آنها راه پیدا کند.


با توجه به اتفاقاتی که برای پهلوان افتاد و وی به عنوان بازیکنی سر پنجه و فرصت طلب، در دو سال اخیر نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود حالا کار سختی دارد تا بتواند خود را به منصوریان و ترکیب اصلی ذوب تحمیل کند. پهلوان این روزها مطهری و آساگوانا را در  خط حمله ذوب به عنوان رقیب به همراه دارد مضافا اینکه محمدرضا خلعتبری و رحیم زهیوی نیز با اتمام دوران مصدومیت و نقاهت می توانند طبق قرارداد برای ذوبی ها به بازی بپردازند.

 

در نتیجه می توان گفت حضور سه بازیکن سرباز و دو بازیکن مصدوم قطعا اوضاع ذوبی ها را بهتر از قبل خواهد کرد اما با توحه به ترکیب آنها در لیگ هجدهم، به غیر از دانیال اسماعیلی فر، هر کدام از آنها برای رسیدن به ترکیب اصلی کار بسیار سختی را در پیش دارند. مهدی پور در هافبک دفاعی، پهلوان و خلعتبری و زهیوی نیز قطعا به طور کامل به جمع ذوبی ها اضافه نخواهند شد و به احتمال بالا مسئولان ذوب آهن حداقل یکی از آنها را راهی تیمی دیگر خواهند کرد چرا که با توجه به ترکیب جفت و جور ذوبی ها در فاز هجومی (حداقل تا مدتی) به آنها بازی نخواهد رسید(البته در صورتی که قرارداد خلعتبری و زهیوی به اتمام نرسیده باشد).

 

دیدگاه‌ها