کد خبر : 1619879 | 04 تیر 1398 ساعت 12:16 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

حرف از بی‌انگیزگی برابر فرانسه خنده‌دار است

شفیعی: انتقادات بعد از برد را دیگر نمی‌فهمم!

ملی پوش والیبال ایران گفت: اجازه بدهید اول صعودمان را قطعی کنیم و هفته پنجم را هم پشت سر بگذاریم، بعد به مرحله نهایی فکر می‌کنیم.

شفیعی: انتقادات بعد از برد را دیگر نمی‌فهمم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران توانست در همان ۴ هفته ابتدایی لیگ ملت ها صعود خود به مرحله نهایی را تقریبا قطعی کند و با یک نمایش خیره کننده همه نگاهها را به خود جلب کرد. اکثر بازیکنانی که کولاکوویچ امسال از آنها استفاده می کند در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند. علی شفیعی هم که اخیرا با یک تیم فرانسوی قرارداد امضا کرده، یکی از همین بهترین‌هاست. این بازیکن سرعتی که در دفاع روی تور هم درخشش زیادی داشته و در اکثر بازی‌ها به عنوان یار فیکس به میدان رفته، تاکنون ۱۰ امتیاز سرویس هم برای ایران کسب کرده که او را در میان برترین سرویس‌زن‌های این لیگ هم قرار داده است.


در ادامه مشروح صحبت های علی شفیعی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


تیم ملی امسال شخصیت خود را پیدا کرد


سال گذشته ترکیب تیم ما تا حدودی عوض شد و تعدادی از جوان‌ها اضافه شدند. به هر حال آنها هم باید مدتی کنار سایر نفرات بازی می کردند تا تیم ملی شخصیتش را پیدا کند. سال های قبل مصدومان زیادی داشتیم و سفرهای طولانی می رفتیم، اما امسال هم سفرهایمان معقول تر است و هم بدون مصدوم مسابقات را آغاز کردیم. از طرفی تعدادی از بازیکنان لژیونر شده بودند و با تجربه ای که کسب کردند، آماده‌تر ظاهر شدند.


بازی در ایران مسئولیتمان را سنگین‌تر می‌کرد


بازی کردن مقابل تماشاگران ایرانی خیلی خوب بود؛ مخصوصا در ارومیه که مردم عاشق والیبال هستند و حرفه ای تشویقمان می کردند. این یک امتیاز بزرگ برای ما بود؛ اگرچه مسئولیت ما را هم سنگین تر می کرد. ما خودمان را در برابر مردم مسئول می دانستیم و خدا را شکر فکر می‌کنم نمره قبولی گرفتیم.


شرایط برای خارجی‌ها در ارومیه سخت بود


شلوغی در ارومیه طبیعی نبود، غیرمنتظره هم نبود. همه آنهایی که به ارومیه آمده بودند، چنین استقبالی را تا به حال ندیده بودند. باور کنید انگار یک شهر برای تشویق تیم ملی آمده بودند. نمی شد این نشاط و شور را کنترل کرد. برای تیم های خارجی رفت و آمد در این شرایط سخت بود. شاید یک مسیر 10 دقیقه ای بین سالن تا هتل برای انها یک ساعت و نیم طول می کشید. شب اول خودمان جلوی هتل وقتی چند هزار نفر را دیدیم، تعجب کردیم و به سختی توانستیم به داخل هتل برویم. البته از روزهای بعدی دور هتل را به شعاع 5، 6 حصار کشیده بودند.


کولاکوویچ از اول گفت هنوز صعود نکردیم


فدراسیون جهانی اعلام کرده بود که ایران به عنوان اولین تیم به مرحله نهایی صعود کرده، اما کولاکوویچ همان شب به ما گفت که این خبر اشتباه است. راستش را بخواهید ما هم دیگر حساب و کتاب نکردیم. به هر حال قبل از بازی فرانسه به ما گفتند که باید یک برد دیگر به دست بیاورد؛ وگرنه صعودتان با اماواگر مواجه می شود.

 

1415119


بی‌انگیزگی ما برابر فرانسه خنده‌دار است


خنده‌دار است که بگوییم به خاطر یک خبر بی‌انگیزه شدیم و به خاطر این جلوی فرانسه باختیم. سعید معروف و سیدمحمد موسوی 15 سال است در تیم ملی بازی می کنند. این 2 بازیکن که مقابل فرانسه هم ثابت بازی کردند، مظهر جنگندگی در والیبال ایران هستند. گاهی اوقات صحبت‌هایی مطرح می‌شود که باعث تعجب ما می‌شود.


فکر می‌کنند انتقاد بی‌دلیل هم قشنگ است!


تصورم این است منتقدان فقط می‌خواهند یک حرفی زده باشند و دایره لغات ثابتی هم دارند. من هم مثل کولاکوویچ متوجه نمی‌شوم چطور می‌شود بعد از بردها هم انتقاد کرد. شاید برخی فکر می کنند انتقاد کردن بی دلیل هم قشنگ است!


یک نفر گفت امسال حتما طلا می گیرید!


والیبال اصلا قابل پیش بینی نیست. خیلی از فاکتورها در برد و باخت تیم تاثیرگذار است. به همین خاطر از الان نمی توان درباره مرحله نهایی نظر داد. اجازه بدهید اول صعودمان را قطعی کنیم و هفته پنجم را هم پشت سر بگذاریم، بعد به مرحله نهایی فکر می کنیم. مطمئنا تیم های قدرتمندی در مرحله نهایی حضور دارند و نباید انتظارات بالا برود. یک نفر وقتی صدرنشین شدیم، به من گفت امسال حتما طلا می گیرید! به همین راحتی هم نیست. معروف هم گفته بود اینکه خیلی از تیم ها را بردیم، دلیل نمی شود که سطح والیبال ما از آنها بالاتر باشد. ما برای هر برد خیلی جنگیدیم و بازهم برای بهترین نتیجه می جنگیم.

 

1415118

دیدگاه‌ها