کد خبر : 1624044 | 24 تیر 1398 ساعت 14:53 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

همسر مشهور تنیسور سوییسی را بهتر بشناسید

ردپای «میرکا» در تصمیمات کلیدی زندگی فدرر

همسر راجر فدرر که نقش پررنگی در زندگی ورزشی این تنیسور مشهور دارد، همواره در مسابقات مختلف حامی او بوده است.

ردپای «میرکا» در تصمیمات کلیدی زندگی فدرر

به گزارش "ورزش سه"، «میرسلاوا میرکا فدرر» یکی از تاثیرگذارترین همسران ورزشکاران حرفه ای هست که شاید در تاریخ وجود داشته باشد. میرسلاوا که بعد از ازدواج با راجر فدرر به نام «میرکا فدرر» شناخته می شود، در سال 1978 در اسلواکی به دنبال آمد، اما بعدا به خاطر مهاجرت به سوییس تبعه این کشور شد. او که تقریبا 4 سال سن دارد، قبلا تنیسور حرفه ای بوده و در المپیک 2000 سیدنی به همراه تیم سوییس حاضر بود.


همین اتفاق هم باعث آشنایی راجر فدرر و میرکا  در سال 2001 شد. بهترین رتبه ای که میرکا در تنیس حرفه ای به دست آورده،‌ بعد از آشنایی با فدرر در سال 2001 بود که به رنکینگ 76 برترین های جدول رسید. البته در سال 2002 برای او یک آسیب دیدگی از ناحیه کشاله پا به وجود آمد و بعد از آن به اعضای دیگر بدنش سرایت کرد و همین اتفاق باعث شد تا میرکا تنیس را کنار بگذارد.


یکی از دلایل معروف بودن میرکا فدرر تاثیری است که او روی زندگی راجر فدرر گذاشته است. او در تمامی صحنه ها از کوچکترین با معتبرترین مسابقات در کنار همسرش حضور داشته و به نوعی مدیربرنامه های راجر فدرر هم محسوب می شود. میرکا کسی بود که باعث شد راجر فدرر مربی قدیمی خود را کنار بگذارد چون معتقد بود همسرش با آن مربی دیگر پیشرفت نمی کند و باید با روش های جدیدی کار خود را پیگیری کند.


راجر فدرر در مصاحبه‌ای که داشته، گفته است: «بعد از مصدومیت وحشتناکی که در سال 2008 برایم رخ داد و باعث شد 2 سال از میادین دور باشم، میرکا انگیزه ای برای بازگشتم به دنیای تنیس بود.»


میرکا تقریبا 3 سال از راجر فدرر بزرگتر است و در سال 2009 برخلاف تصور همگان در یک مراسم بسیار ساده و معمولی ازدواج خود با این تنیسور مطرح را رسمی کرد. ثمره ازدواج آنها 2 جفت دوقلوی دختر و پسر است. میرکا کنترل تمام فعالیت های مادی راجر را برعهده داشته و همه اتفاقاتی که برای فدرر در زمینه های اسپانسرینگ رخ می دهد، تصور میرکا تصمیم گیری می شود.


یکی از اتفاقاتی که سروصدا کرد، ردپای میرکا در تصمیم عجیب راجر فدرر برای قطع همکاری با نایکی و عقد قرارداد با اسپانسر جدید خود یعنی یونیکلو بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که راجر یکی اشخاص تاثیرگذار برای برند نایکی بود. البته بعدا مشخص شد اختلاف مالی با برند نایکی باعث این تصمیم شده است.


میرکا در تمامی مسابقات در باکس راجر می نشیند و حتی گاهی اوقات برخلاف سایر همراهان و همسرانی که در باکس ها می نشینند، نظر فنی می دهد. اتفاقا در همین فینال 2019 ویمبلدون هم چند باری راجر را صدا کرد و به او نکاتی را گفت.


علت ناراحتی اصلی او شاید این است که می داند دیگر راجر از روزهای خوب خودش فاصله گرفته و با توجه به پا به سن گذاشتن نمی تواند دوران درخشان خود را تکرار کند.


میرکا زن ثروتمندی است و حتی قبل از اینکه با راجر فدرر آشنا شود، درآمد خوبی داشت، اما در هنگام حضور در مسابقات رسمی از زیورآلات خاصی استفاده نمی کند و با ظاهری ساده مقابل دوربین ها حاضر می شود. او در کنار همه این مسائل همیشه به عنوان یک زن بدلباس نامش مطرح بوده و حتی از همسر فدرر به عنوان یک فرد اخمو و بداخلاق نام برده می شود.

دیدگاه‌ها