کد خبر : 1613909 | 05 خرداد 1398 ساعت 11:15 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض بی‌فایده فدراسیون به اتحادیه جهانی

پایین کشیدن کشتی‌گیر ایرانی از سکو قانونی بود!

یک طلای ایران در جام ساساری ایتالیا با یک سهل‌انگاری از دست رفت و به نظر می‌رسد اعتراض به اتحادیه جهانی هم فایده ای نخواهد داشت.

پایین کشیدن کشتی‌گیر ایرانی از سکو قانونی بود!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی به کار خود با عنوان سومی در مسابقات جام ساساری ایتالیا پایان داد که یک اتفاق شوک عجیبی را به کاروان ایران در این رقابت ها وارد کرد.


محمدباقر یخکشى نماینده مازنى کشتى کشورمان در مسابقات جام ساسارى ایتالیا، پس از عبور از سد حریفان خود از کشورهاى الجزایر، آمریکا و بلاروس و با یک شکست مقابل نماینده هند به دیدار فینال رسید و در نهایت برابر رسول کالیف از قزاقستان با نتیجه ٧ بر ٢ به برتری رسید و به عنوان قهرمانى دست یافت.


اما اتفاق جایی رخ داد که در جریان مراسم اهدای جوایز این وزن، مسئولین مسابقات جام ساساری به دلیل حضور یخکشى با تی‌شرت ورزشى روی سکو، وی را دیسکالیفه و از اهدای مدال او ممانعت کردند.


با دیسکالیفه شدن یخکشى مدال طلا به کالیف از کشور قزاقستان رسید و یک طلا از دست ایران پرید!


با اینکه از شب گذشته فدراسیون کشتی ایران اعلام کرده مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی ارسال می کند و از نمونه های مشابه قبلی نام برده است، اما این اتفاق طبق قوانین رخ داده و دلیلش هم سهل انگاری مسئولان تیم ملی به شمار می رود.


حتی خود فدراسیون کشتی ایران هم اعلام کرده که قید حضور ورزشکاران با گرمکن ورزشى در قوانین اتحادیه جهانى کشتى دیده شده است. بنابراین مسئولان تورنمنت ساساری ایتالیا اقدام غیرقانونی انجام ندادند و حتی انتظار عکس مشابه از رضا یزدانی روی سکوی قهرمانی آسیا هم نمی تواند کمکی به ایران کند.


بهتر است همانطور که در خط آخر خبر فدراسیون کشتی هم آمده، مسئولان به فکر برخورد با عوامل این بى انضباطی باشند.

دیدگاه‌ها