کد خبر : 1619656 | 03 تیر 1398 ساعت 11:08 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

یلی: امیدوارم پاسخ اعتماد کولاکوویچ را داده باشم

اظهارات جوان ۲۰۹ سانتی‌متری تیم ملی والیبال

پشت خط زن جوان تیم ملی والیبال گفت: امیدوارم در بازی های باقی مانده هم فرصت بازی بیشتری به ما جوان‌ها برسد.

اظهارات جوان ۲۰۹ سانتی‌متری تیم ملی والیبال

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ملت های والیبال این روزها علاقه مندان بسیاری را پای تلویزیون نشانده که با هر امتیاز شاد می شوند و گاهی نیز حسرت به دل می مانند. بلند قامتان ایرانی نیز در این مسابقات حساس و نفس‌گیر بازی‌های تماشایی و به یادماندنی را به نمایش گذاشتند و تا حدودی راه صعود به مرحله نهایی را طی کرده‌اند.


در این میان بازی دادن کولاکوویچ به برخی از بازیکنان جوان در بالاترین سطح والیبال جهان در نوع خود جالب توجه است. «پوریا یلی» جوان دهه هفتادی، متولد شهرستان قوچان است که در پست پشت خط زن برای تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت ها به میدان رفت و در چند بازی نمایش خوبی از خود به جای گذاشت. این والیبالیست خراسانی که با 209 سانتی متر بلندقدترین بازیکن تیم ملی ایران به شمار می‌رود، دیروز به صورت بازیکن ثابت مقابل فرانسه به میدان رفت.


در ادامه مشروح صحبت های پوریا یلی، ملی پوش بلندقامت والیبال ایران در گفت‌وگو با "ورزش سه" را می‌خوانید.


برابر پرتغال به بازیکنان فشار آمد


در چهار هفته این مسابقات که پشت سر گذاشتیم، شرایط خیلی خوبی برایمان رقم خورد و خوشبختانه با پیروزی‌های پی در پی توانستیم صدرنشین لیگ ملت‌ها باشیم. در هفته چهارم برابر تیم پرتغال کمی فشار روی بازیکنان بود چون قبلا مقابل پرتغال بازی نکرده بودیم و شناخت کافی از آن‌ها نداشتیم. به همین دلیل ست اول را  واگذار کردیم،‌ اما خدا را شکر توانستیم نبض بازی را به دست بگیریم و پیروز از زمین خارج شویم. استرالیا هم حریف شناخته شده‌ای برای ما در آسیا بود و با ارائه یک بازی خوب موفق شدیم 3 بر صفر پیروز شویم. متاسفانه دیروز هم بازی با فرانسه را واگذار کردیم. بازیکنان خیلی خسته بودند و فرانسه هم خوب بازی کرد.


مقابل برزیل بیش از همه اذیت شدیم


در بازی با برزیل که 3 بر 2 باختیم، از همه بازی ها بیشتر اذیت شدیم، هرچند دیدار با لهستان هم حساسیت های خاص خودش را داشت و همیشه با این تیم کُری خوانی داشتیم ولی با توجه به صحبت‌های «کوبیاک»، بازیکن لهستانی، خوشحالیم توانستیم پاسخ شان را با پیروزی بدهیم.


میزبانی ارومیه و اردبیل خیلی خوب بود


میزبانی ایران در ارومیه خیلی خوب بود و برگزاری مسابقات را در شهرستان‌ها به فال نیک می‌گیریم. در شهری همچون ارومیه با این همه عاشق والیبال، استقبال پرشوری از مسابقات شد و در اردبیل هم شاهد این همه شور و شوق در سالن مسابقه بودیم.


الگوی ورزشی‌ام «سوکولوف» بلغارستانی است


الگوی خاصی در والیبال ایران ندارم، اما در جهان «سوکولوف» بلغارستانی را دوست دارم و به عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌ام. ورزش طوری است که می طلبد با روحیه و جنگندگی وارد زمین شوی. اگر روحیه فرد بالا باشد می تواند با جسارت بیشتری در زمین مسابقه حاضر شود.

 

پوریا یلی در بازی والیبال ایران و فرانسه


برابر ژاپن از عملکرد خودم راضی بودم


خدا را شاکرم در بازی برابر ژاپن از ابتدا به میدان رفتم و پاسخ اعتقاد کولاکوویچ را به خوبی دادم و در مجموع از عملکردم در این مسابقه راضی هستم. امیدوارم در بازی های باقی مانده هم فرصت بازی بیشتری به ما جوان‌ها برسد. البته من در اکثر بازی‌ها توانستم حداقل به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شوم.


یک شاخه گل هم در مشهد به من ندادند


شهر مشهد همیشه تیم های خوبی را در سطح اول والیبال کشور داشته است و باید این روند تداوم یابد. حیف است که استانی با این همه ظرفیت در لیگ برتر نماینده ای نداشته باشد. جوان هایی همچون من باید در تیم ملی والیبال حضور داشته باشند که در این زمینه تیم های باشگاهی می توانند به حضور والیبالیست های جوان خراسانی در تیم های ملی کمک زیادی بکنند، چراکه اکثر شهرها چند ملی پوش دارند اما از خراسان رضوی فقط من هستم و طبیعتا حق این استان بیشتر از این هاست. خود مسئولان هم می دانند که هیچ قدمی برای من برنداشته اند. زمانی که از مسابقات جهانی بازگشتم، در شهر مشهد حتی با یک شاخه گل هم به استقبالم نیامدند.


پیشنهاد خارجی دارم، اما در ایران می مانم


از تیم های خارجی پیشنهاداتی داشته ام اما با توجه به اینکه در پست پشت خط زن نیاز به تجربیات بیشتری دارم، به همین خاطر می خواهم به کارم در ایران ادامه دهم و با شرایط بهتری در تیم های خارجی حضور پیدا کنم.

دیدگاه‌ها