کد خبر : 1627287 | 09 مرداد 1398 ساعت 18:52 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

نامزد بهترین های فیفا معرفی شدند؛

The Best 2019؛ گوی های نقره ای به چه کسانی می رسد؟

فیفا نام 10 بازیکن را به عنوان نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال مردان معرفی کرد.

The Best 2019؛ گوی های نقره ای به چه کسانی می رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، امروز فیفا نام نامزدهای کسب جوایز بهترین های سال در بخش های مختلف را معرفی کرد و حالا نوبت معرفی بهترین ها در بخش مردان فرا رسیده است.

 

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، محمد صلاح، ماتیاس دی لیخت، ویرژیل فن دایک، فرانکی دی یونگ، هری کین، کیلیان امباپه، ادن هازارد و سادیو مانه، ده نامزد برگزیده جایزه مرد سال جهان از سوی فیفا هستند.

 

1423093

 

حضور سه بازیکن هلندی به نام های دی یونگ، فن دایک و دی لیخت از نکات جالب توجه این لیست است. دی یونگ و دی لیخت نمایش فوق العاده ای با آژاکس داشته و تا مرز فینال لیگ قهرمانان پیش رفتند و در تابستان یکی راهی بارسا و دیگری راهی یوونتوس شد. همچنین فن دایک نقش مهمی در قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان ایفا کرد و هر سه بازیکن با لباس تیم ملی هلند به فینال لیگ ملت های اروپا نیز صعود کردند.

 

نام لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به طور سنتی در سالهای اخیر در بین نامزدها حضور داشته و محمد صلاح نیز طی دو سال اخیر با نمایش درخشان خود در لیورپول به این فهرست اضافه شده است.

 

سادیو مانه در لیورپول نمایش فوق العاده ای داشته و یکی از سه گلزن لیگ برتر لقب گرفت و همچنین با تیم ملی سنگال تا آستانه قهرمانی در جام ملت های آفریقا پیش رفت. ادن هازارد پیش از انتقال به رئال مادرید با چلسی فاتح لیگ اروپا شد و کیلیان امباپه روند رو به رشد خود را ادامه داد. هری کین نیز نقش مهمی در نتایج خوب تاتنهام در لیگ برتر و اروپا ایفا کرد.

 

غیبت آلیسون بکر، دروازه بان موفق لیورپول و تیم ملی برزیل و لوکا مودریچ، مرد سال جهان در سال قبل از نکات قابل توجه این لیست است.

 

نامزدهای کسب عنوان مربی مرد سال فیفا

 

در سال های اخیر مربیان فرناندو سانتوس، مربی تیم ملی پرتغال که این تیم را قهرمان یورو 2016 کرده بود، زین الدین زیدان که رئال را در سال 2017 به قهرمانی لالیگا و چمپیونزلیگ رساند و نیز دیدیه دشان که فرانسه را قهرمان جام جهانی 2018 کرد، بهترین مربی سال معرفی شدند.

 

فیفا سال 2017 تصمیم گرفت جایزه The Best را به بهترین های فصل اختصاص دهد و به همین دلیل تاریخ این مراسم از زمستان به اوایل پاییز تغییر کرد. امروز اسامی نامزدهای بهترین مربیان فوتبال زنان و مردان و بهترین بازیکنان مرد و زن فوتبال دنیا اعلام خواهند شد و سپتامبر نیز برندگان نهایی در مراسمی ویژه در میلان معرفی خواهند شد. برنده نهایی با رای مربیان و کاپیتان های تیم های ملی، خبرنگاران معتبر فوتبال دنیا برگزیده خواهد شد. همچنین در وبسایت فیفا نیز می توان به گزینه های معرفی شده رای داد.


 

جمال بلماضی .... سرمربی تیم ملی الجزایر که این تیم را به عنوان قهرمانی جام ملت های آفریقا رساند.

دیدیه دشان.... سرمربی تیم ملی فرانسه

مارسلو گایاردو.... سرمربی تیم ریورپلاته که این تیم را قهرمان جام لیبرتادورس کرد.

ریکاردو گارکا.... سرمربی تیم ملی پرو که این تیم را تا فینال کوپا آمه ریکا هدایت کرد ولی با شکست از برزیل نایب قهرمان شدند.

پپ گواردیولا.... سرمربی منچسترسیتی که فصل گذشته با این تیم فاتح سه گانه فوتبال انگلیس شد.

یورگن کلوپ.... سرمربی لیورپول که این باشگاه را فصل گذشته قهرمان اروپا کرد.

مائوریسیو پوچتینو.... سرمربی تاتنهام که این باشگاه را برای اولین بار در تاریخش به فینال لیگ قهرمانان رساند و در نهایت نایب قهرمان شدند.

فرناندو سانتوس.... سرمربی تیم ملی پرتغال که این تیم را قهرمان لیگ ملت های اروپا کرد.

اریک تن هاخ.... سرمربی آژاکس که فصل گذشته این باشگاه را تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند و در لیگ هلند نیز قهرمان لیگ و جام حذفی کرد.

تیته.... سرمربی تیم ملی برزیل که این تیم را به عنوان قهرمانی کوپا آمه ریکا رساند.

 

 

نامزدهای بهترین سرمربیان فوتبال زنان؛

 

فیفا امروز اسامی 10 مربی شاغل در فوتبال زنان را به عنوان نامزدهای کسب عنوان The Best 2019 اعلام کرد که شانس جیل الیس سرمربی تیم ملی زنان آمریکا که به تازگی قهرمانی جهان را از آن خود کرد، بیشتر از دیگر گزینه ها ارزیابی می شود.

 

جیل اِلیس(تیم ملی آمریکا)

پیتر گرهاردسون(سرمربی تیم ملی سوئد)

فوتوشی ایکه دا(سرمربی تیم زیر 20 ساله های ژاپن)

آنتونیا ایس(سرمربی تیم زیر 17 ساله های اسپانیا)

جو مونته مورو(سرمربی آرسنال)

فیل نویل(سرمربی تیم انگلیس)

رینالد پدروس(سرمربی المپیک لیون)

پل رایلی(سرمربی نورث کارولینا کورِیج)

سارینا ویگمان(سرمربی تیم ملی هلند)

میلنا برتولینی(سرمربی تیم ملی ایتالیا)

 

 

نامزدهای بهترین بازیکن فوتبال زنان؛

 

از سوی فیفا امروز اسامی نامزدهای بهترین مربیان فوتبال زنان و مردان و بهترین بازیکنان مرد و زن فوتبال دنیا اعلام خواهد شد و 23 سپتامبر در میلان نیز برندگان نهایی در مراسمی ویژه در میلان معرفی خواهند شد.

 

 

لوسی برونز.... تیم ملی انگلیس

جولیت اِرتز... تیم ملی آمریکا

کارولین گراهام هادسن... تیم ملی نروژ و باشگاه ولفسبورگ

آدا هگربرگ..... تیم ملی نروژ و باشگاه لیون فرانسه

رز لاول.... تیم ملی امریکا

ویویان میدما .... تیم ملی هلند

وندی رنار..... تیم ملی فرانسه

الن وایت.... تیم ملی انگلیس

الکس مورگان.... تیم ملی آمریکا

مگان راپینو.... تیم ملی آمریکا

 

همانند تمامی لیست، انتخاب این نامزدها نیز انتقادهایی را بر انگیخته و کارشناسان معتقدند نام چند بازیکن در فهرست نهایی خالی بوده است. در ادامه غایبان بزرگ لیست را بررسی خواهیم کرد؛

 

 

1415755

 

آلیسون؛

 

بی شک دروازه بان برزیلی مهم ترین غایب لیست بهترین های فیفاست. او فصل فوق العاده ای در لیگ برتر داشت و دستکش طلایی را از آن خود کرد. آلیسون بالاترین تعداد کلیت شین در لیگ قهرمانان را ثبت کرده و نقش مهمی در قهرمانی برزیل در کوپا ایفا کرد، اما خب دروازه بان ها همیشه کار دشواری برای کسب جوایز فردی داشته اند.

 

برناردو سیلوا؛

 

ستاره خلاق سیتی بی شک یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان فصل فوق العاده تیم پپ گواردیولا بود. برناردو سیلوا همچنین با تیم ملی پرتغال نیز موفق شد لیگ ملت های اروپا را فتح کند اما در کمال تعجب نامی از او در بین بهترین های فیفا دیده نمی شد.

 

1407018

 

رحیم استرلینگ:

 

وینگر تند و تیز سیتی فصل قبل هم استاندارد بالای خود را حفظ کرده و با به ثمر رساندن 17 گل، نقش مهمی در قهرمانی های متوالی منچسترسیتی ایفا کرد. استرلینگ در لیگ قهرمانان نیز نمایش قابل قبولی ارائه داد اما همه اینها برای حضور در جمع ده نامزد برتر فیفا کافی نبوده است.

 

1420346

 

 

پل پوگبا؛

 

ستاره فرانسوی یونایتد اگرچه شروع خوبی نداشت، اما بعد از جدایی ژوزه مورینیو تبدیل به ستاره شیاطین سرخ شده و به قدری درخشان کار کرد و آمار فردی خوبی داشت که تنها بازیکن غیر ستاره های لیورپول و سیتی بود که در تیم منتخب فصل لیگ برتر جایی گرفت؛ اما نام او نیز در جمع بهترین فیفا دیده نمی شود.

 

 

1410253

 

سون هیونگ مین؛

 

ستاره های کره ای و خلاق تاتنهام، فصل قبل نمایشی فراتر از تصور داشت و در نتایج بسیار خوب تاتنهام نقش مهمی ایفا کرد. سون هیونگ مین یکی از عوامل اصلی صعود تاتنهام به فینال لیگ قهرمانان بود اما او نیز نتوانست اولین نماینده قاره آسیا در بین ده بازیکن برتر فیفا لقب گیرد.

دیدگاه‌ها