کد خبر : 1612947 | 31 اردیبهشت 1398 ساعت 01:37 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

حرف های مهم تاج در جلسه با نمایندگان مجلس؛ 

بازیکن، مربی و لباس خارجی ممنوع!

مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال امروز در جلسه استیضاح وزیر ورزش در مجلس حضور داشت و به دفاع از حواشی پیرامون فوتبال پرداخت.

بازیکن، مربی و لباس خارجی ممنوع! 

به گزارش "ورزش سه"، طی هفته های اخیر دو بار مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری جلساتی با مهدی تاج و سایر مسئولان اداره فدراسیون فوتبال داشته اند؛ جلساتی که به طور دقیق از آنچه در آن جلسات گذشته اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار داده نشد و فقط برخی مدیران عامل به موضوعاتی کلی اشاره کردند که تنها به آنها توصیه شده است. توصیه هایی که یکی از آنها در رابطه با عدم استفاده از بازیکنان خارجی، آن هم در صورت تمایل باشگاه بوده است؛ حالا اما پس از حضور مهدی تاج در مجلس و مواضعی که مطرح کرده، به نظر نمی رسد حرف های او در حد توصیه باشد و منظور او دقیقا شبیه همان پستی است که چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و به باشگاه ها دستوری داد با این مضمون : « باشگاه های فوتبال ایران نباید برای برگزاری اردوهای پیش فصل، به کشورهای خارجی سفر کنند.»

 

مهدی تاج که امروز در جلسه استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش شرکت کرده بود، در بخشی از جلسه هم صحبت کرد و توضیحاتی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال نمی تواند از بروز تمام حواشی پیرامون فوتبال جلوگیری کند، ارائه داد و اینکه برای ریشه کن شدن مسائلی نظیر شرط بندی، فدراسیون فوتبال مسئول نیست و البته از اینکه شاهد فحاشی در استادیوم ها هستیم، از نمایندگان مردم عذرخواهی کرد.

 

اما بخش مهم صحبت های مهدی تاج در رابطه با جلساتی بود که با مدیران فوتبالی طی چند هفته اخیر برگزار کرده و با توجه به شرایط ویژه کشور به آنها دستوراتی را ابلاغ کرده است؛ دستوراتی که الزام او در رابطه با عدم جذب مربی خارجی جدیدتر از بقیه موارد بود.


 
رئیس فدراسیون فوتبال در حرف‎‌هایش، ضمن اشاره به سخنان رهبر کشور درباره آرایش دفاعی، بیان کرد: « به همه مدیران باشگاه ها توصیه شده که بعد از این دیگر نمی توانند مربی خارجی یا بازیکن خارجی جدید جذب کنند؛ ضمن آنکه باید از لباس های ایرانی استفاده شود.»

 

این موضع قاطعانه مهدی تاج در شرایطی روز دوشنبه در مجلس مطرح شد که هیچ وقت مدیران عامل باشگاه های حاضر در جلسه با رئیس فدراسیون، از مطرح شدن چنین مواردی حرف نزدند و فقط گفتند، فدراسیون توصیه هایی به آنها داشته است.

 

جالب اینکه از امیرقلعه نویی که یکی از مربیان مطرح فوتبال کشور است و بستن تیمی قدرتمند که چند بازیکن خارجی با کیفیت داشته باشد، در فصل آینده چه در سپاهان و چه در تیمی دیگر از اهداف او به شمار می رود، در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر استقلال خوزستان که آخرین دیدار فصل برای تیمش بود، در رابطه با توصیه فدراسیون پرسیده شد. سرمربی سپاهان البته پاسخ جالب توجهی داشت و اینگونه به سوال مطرح شده پاسخ داد : « قبلا هم شاهد اتخاذ تصمیم های آبکی بوده ایم. یک زمانی سقف قرارداد گذاشتند و قیمت بازیکنان را از 80 میلیون بردند به 450 میلیون و بعد هم طرح شکست خورد؛ چون مطالعه نکرده بودند. نمی شود که از بازیکنان و مربیان خارجی استفاده نکرد و ارتباط را قطع کرد. ان شاالله مسئولان بروند به سمت و سویی دیگر. نمی شود که به یک دکتر متخصص گفت که 6 ماه با جایی ارتباط نداشته باش. عقب می افتد یا نمی افتد؟ نمی شود که ارتباط برقرار نکرد.  آمدن بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ما کمک می کند. به هر حال آنها هم پیشنهاد داده اند ولی کسی جدی نمی گیرد.»

 


مهدی تاج در شرایطی امروز به باشگاه های لیگ برتری دستور داده از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده نشود که قطعا خودش بهتر از هر کسی می داند، یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت پرسپولیس طی چهار سال گذشته، حضور برانکو ایوانکوویچ بوده و به عنوان مثال امیرقلعه نویی به سختی از داشتن کی روش استنلی که آقای گل لیگ هجدهم هم شده، در تیمش صرف نظر می کند یا مدیران استقلال که تلاش زیادی برای جذب پاتوسی و ایسما داشتند و حالا هم در فکر بازگرداندن مامه تیام، به سادگی حاضر به تن دادن به این خواسته و دستور رئیس فدارسیون نمی شوند.

 


حرف های تاج طی روزهای آینده واکنش های زیادی به همراه خواهد داشت و قطعا این موضوع و عواقب آن می تواند، سوال اول اهالی فوتبال ایران پس از برگزاری دیدارهای جام حذفی و حواشی آن باشد، که هنوز ذهن فوتبال را مشغول به خود نگه داشته است.

دیدگاه‌ها