کد خبر : 1608867 | 12 اردیبهشت 1398 ساعت 21:19 | 25.1K بازدید | 0 دیدگاه

تشریفاتیِ جذاب؛

فولاد 1- پیکان 1؛ قطبی مسی داشت، سوارز نداشت!

شاگردان قطبی نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند تا در بازی خانگی برابر پیکان متوقف شوند.

فولاد 1- پیکان 1؛ قطبی مسی داشت، سوارز نداشت!

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان که در ۶ هفته اخیر لیگ برتر سه پیروزی، دو تساوی و تنها یک شکست داشت و با این عملکرد نسبتا خوب جایگاه خود را در رده ششم جدول محکم کرد، امروز به مصاف پیکان تهران رفت که امیدوار به کسب دومین برد پیاپی بود، اما سرخ پوشان خوزستانی کار چندان راحتی مقابل شاگردان حسین فرکی نداشتند و در نیمه اول با گل دقیقه 44 عیسی آل‌کثیر بازنده شدند.


پیکان که در دو هفته گذشته دو برد ارزشمند مقابل تراکتورسازی و پارس جنوبی جم به دست آورده و توانسته بود با صعود به رده نهم جدول بقای خود را در لیگ برتر قطعی کند، در نیمه دوم نیز تلاش زیادی برای بسته نگه داشتن دروازه داشت ولی در نهایت با ضربه سر لوسیانو پریرا گل خورد تا دو تیم در این مسابقه به تساوی یک بر یک رضایت دهند و بدون تغییر جایگاه در رتبه‌های ششم و نهم بمانند.



هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: 98/02/12 ؛ ساعت 19:15
استادیوم: شهدای فولاد خوزستان/ تماشاگر: 3هزارنفر
داور: محمدباقر پورباقر؛ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و رحیم شاهین؛ داور چهارم: ایوب غلام‌زاده/ کمک داوران خط: کیوان علی‌محمدی و حسین زمانی/ ناظر داوری: ابوطالب طاهریان.


فولاد خوزستان

 

احسان مرادیان
ایوب والی
سیامک کوروشی
فرزاد جعفری
رضا میرزایی
میثم دورقی
سینا مریدی(77- مهدی زبیدی)
تاکافومی آکاهوشی(89- صابر حردانی)
حسن بیت‌سعید
آرش افشین(59- رافائل اریک مسی)
لوسیانو پریرا


سرمربی: افشین قطبی


پیکان تهران

 

وحید شیخ‌ویسی
سید مهران موسوی
حجت حق‌وردی
علی حمودی
آرمان قاسمی
ماهان رحمانی(75- محمد خدابنده‌لو)
امیرحسین کریمی
سعید واسعی(86- امیر روستایی)
شاهین ثاقبی(75- مهدی مومنی)
فراز امامعلی
عیسی آل‌کثیر


سرمربی: حسین فرکی

 

شرح گل


فولاد صفر - پیکان 1 (دقیقه 44: عیسی آل‌کثیر): ضربه سر فراز امامعلی با دفع اشتباه مدافع فولاد به شاهین ثاقبی رسید که این بازیکن هم با پاس در عمق، عیسی آل‌کثیر را در موقعیت گلزنی قرار داد و شوت محکم این بازیکن هم وارد دروازه شد تا پیکان در لحظات پایانی نیمه اول پیش بیافتد.

 

فولاد 1 - پیکان 1 (دقیقه 52: لوسیانو پریرا): خطایی که حق‌وردی روی شیمبا مرتکب شده بود را آکاهوشی از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم فرستاد که لوسیانو پریرا به راحتی با ضربه سر دروازه پیکان را باز کرد و کار را به تساوی کشید.

 


اتفاق ویژه


شب گذشته گل اول بارسلونا برابر لیورپول در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین و ضربه زیبای سوارز به ثمر رسید که همین گل روند مسابقه را به سود آبی اناری‌ها عوض کرد، اما امروز و در بازی فولاد و پیکان که افشین قطبی یکی از تعویض‌های خود را به آوردن اریک مسی اختصاص داد، این بازیکن که همنام ستاره بارسلونا هم هست، نتوانست از موقعیت عالی دقایق پایانی که مشابه فرصت گلزنی سوارز بود، بهره ببرد تا در نهایت تیمش به یک امتیاز بسنده کند.


بهترین بازیکن


لوسیانو پریرا که در این فصل آمار گلزنی خوبی از خود ثبت کرده، امروز هم برابر پیکان تلاش زیادی برای انجام این کار داشت ولی ضربات او و موقعیت‌های سازی‌هایی که داشت یکی پس از دیگری از دست می‌رفت تا اینکه این مهاجم برزیلی موفق شد در دقیقه 52 روی ارسال آکاهوشی دروازه پیکان را باز کند و با 13 گله شدن و صعود به رده دوم جدول برترین گلزنان، امید خود را برای کسب عنوان آقای گلی افزایش دهد.
در سمت مقابل نیز آرمان قاسمی، بازیکن پیکان عملکرد خوبی در سمت چپ خط دفاعی تیمش داشت و به غیر از یک موقعیت، اجازه نداد حملات چندان زیاد و خطرناکی روی دروازه تیمش از آن سمت به وجود بیاید.



لحظات حساس

دقیقه 32: نفوذ تند و تیز حمودی از سمت راست محوطه جریمه فولاد خطرناک بود، اما این بازیکن در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت تا توپ دراختیار مرادیان قرار بگیرد.

دقیقه 35: بیت‌سعید حرکت در عرضی داخل محوطه جریمه پیکان داشت که شوت پُرقدرت او به سمت دروازه را حق‌وردی با ضربه سر راهی کرنر کرد.

دقیقه 40: توپ ارسالی از جناح راست زمین و ضربه سر آل‌کثیر با فاصله زیادی از دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه 42: سانتر خطرناک پای چپ بیت‌سعید به مقابل دروازه پیکان را قاسمی با ضربه سر به کرنر دفع کرد.
دقیقه 42: ارسال آکاهوشی از روی کرنر را شیخ‌ویسی به شکل ناقصی دفع کرد که توپ مقابل پای پریرا افتاد، اما شوت او به سمت دروازه پیکان و درآستانه گل شدن، به بدن بازیکن فولاد برخورد کرد و با بدشانسی شیمبا تبدیل به گل نشد.

دقیقه 2+45: سانتر جعفری از سمت راست زمین و ضربه سر بیت‌سعید در دستان شیخ‌ویسی جای گرفت.

دقیقه 53: در شلوغی محوطه جریمه پیکان توپ به پریرا رسید که شوت محکم او را شیخ‌ویسی جمع کرد.

دقیقه 60: سانتر دقیق حمودی و ضربه سر آل‌کثیر با ایوب والی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 61: شوت محکم آل‌کثیر از روی ضربه ایستگاهی را مرادیان در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 70: شوت زمینی ماهان رحمانی از پشت محوطه جریمه را مرادیان دراختیار گرفت.

دقیقه 83: پاس بیت‌سعید به پریرا رسید که چرخش و شوت محکم او را شیخ‌ویسی دفع کرد.

دقیقه 83: پاس در عرض زبیدی در موقعیت خوبی به شیمبا رسید ولی ضربه او دقت لازم را نداشت و توسط مدافعان پیکان دور شد.

دقیقه 2+90: ارسال خطرناک زبیدی از جناح چپ زمین را شیخ‌ویسی جلوتر از مسی مهار کرد.

دقیقه 2+90: سانتر زمینی و در عرض حردانی می‌توانست فولاد را به گل برساند که مسی نتوانست دروازه پیکان را باز کند تا توپ به بیرون برود.


در حاشیه


* مگنو باتیستا، هافبک برزیلی پیکان تنها بازیکن محروم این مسابقه است.

دیدگاه‌ها