کد خبر : 1611755 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 18:01 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس را بالای سرم می‌گذارم و افتخار هم می‌کنم اما

رسن: اگر پرسپولیس به تعهدات عمل نکند فسخ می‌کنم

هافبک عراقی که روز گذشته کتف خود را تحت عمل جراحی قرار داد، مدعی است در انتظار است تا باشگاه به تعهدات خود عمل کند تا برای ادامه همکاری به توافق دست یابند.

رسن: اگر پرسپولیس به تعهدات عمل نکند فسخ می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، این روزها بحث درباره بشار رسن و ادامه همکاری او با پرسپولیس داغ است؛ بازیکنی که بعد از عمل جراحی به مدت نزدیک به سه ماه دور از میادین خواهد بود و بعد از آن باید دید شرایط برای همکاری طرفین به چه شکل خواهد بود. او در گفتگو با گل در خصوص مسائل مختلف دوران حضورش در پرسپولیس صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

 

درد قدیمی کتف
این مصدومیت از قبل و چیزی حدود دو سال و شاید هم بیشتر همراه من بوده است. هر بازی درد آن بیشتر می‌شد و مجبور بود به خاطر آن با ترس بازی کنم. هر ضربه و هر حرکتی که داشتم باعث می‌شد درد زیادی داشته باشم. هیچ وقت زمان مناسبی برای عمل پیدا نکردم چون در آسیا پرسپولیس بازی داشت و همراه تیم‌ملی عراق مقدماتی جام جهانی را داشتیم. در ضمن در پرسپولیس هم که یک تیم بزرگ است مسوولیت زیادی در لیگ داشتم. خدا را شکر به جایی رسیدیم که می‌توانیم سومین قهرمانی لیگ را به دست بیاوریم که واقعا لیاقت آن را داشتیم. همین مساله موجب شد که این وقت را پیدا کنم تا برای رفع مصدومیتم بتوانم آن را جراحی کنم تا برای فصل بعد آماده باشم.
 

 

زندگی امن و راحت در ایران و امیدواری برای ادامه
زندگی در ایران در ابتدا برایم سخت بود اما خدا را شکر توانستم با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار کنم و کم‌کم به شرایط عادت کنم. محبت مردم ایران به‌خصوص چون فارسی را تقریبا می‌فهمم خیلی به من کمک کرد تا یک زندگی امن و آرام را داشتم و راحت در تهران زندگی می‌کنم. طی این دو سال خدا را شکر مشکلی نداشتم و همه چیز به خوبی برایم گذاشت و انگار کنار خانواده‌ام زندگی می‌کنم. با بازیکنان و رابطه خوبم با آن‌ها باعث شد که به هیچ وجه حس غربت نداشته باشم. در این دو سال لذت زیادی بردم و امیدوارم این شرایط همچنان ادامه داشته باشد.
 

 

ایرانیان باعث شدند غم درگذشت مادرم مرا از پا در نیاورد
ایران واقعا طبیعت فوق العاده ای دارد. آب و هوای عالی و مردم خوب، همبازیان همراه همه و همه کمک کرد از زندگی در ایران لذت ببرم. از جمله تجربه‌های خوبی که در ایران داشتم به زمانی بر می‌گردد که مادرم به رحمت خدا رفت. خیلی از مردم ایران که با اخلاق و صمیمی بودند با من همراهی کردند و کمک آن‌ها باعث شد آن درد سنگین بیش از اندازه من را از پا نیندازد.
 

 

طارق از من بهتر است اما بدشانس بود
به نظر من طارق همام یک بازیکن با کیفیت است که متاسفانه مصدومیت طولانی او باعث شد زیاد نتواند در استقلال بازی کند تا توانایی هایش را بیش از این نشان دهد. اگر فرصت به طارق بیشتر می‌رسید شک نکنید بازی‌های فوق العاده و زیبایی را از او می‌دیدید. بدشانس بود و این اتفاق نیفتاد. واقعا نمی‌دانم چه‌اتفاقی برای طارق در استقلال افتاد. مشکل او با باشگاه بود یا کادرفنی و یا بازیکنان؟ اما مطمئن هستم که طارق نتوانست خودش را با لیگ ایران وفق دهد ولی اگر این اتفاق می‌افتاد و حضور بیشتری در بازی‌ها داشت بازیکنی به مراتب بهتر از بشار رسن است. همام یک بازیکن تکنیکی و فنی است و همیشه نقش مهمی در تیم‌ملی عراق در 5، 6 سال اخیر داشته است. همه مربیان تیم‌ملی به حضور طارق اهمیت می‌دهند و همچنان نقش پررنگی در تیم دارد. اگر حضورش در ایران ادامه داشته باشد شک نکنید خودش را ثابت می‌کند و حتی به راحتی می‌تواند به تیم اروپایی ترانسفر شود.
 

 

اگر پرسپولیس محروم نبود طارق را می‌آوردم!
به من زنگ زد و از حال و هوای ایران، کیفیت لیگ و شرایط مالی باشگاه‌ها پرسید و همه چیز را به او گفتم. حتی به طارق گفتم به پرسپولیس بیاید اما متاسفانه آن زمان تیم ما قادر به گرفتن بازیکن نبود و آن دوست داشت به ایران بیاید و در نهایت مقصد او استقلال شد. قطعا استقلال باشگاه بزرگی است اما اگر این شرایط را پرسپولیس در آن مقطع نداشت همام را به پرسپولیس می‌آوردم. اگر طارق از استقلال برود قطعا یک شکست برای این تیم است. همام بازیکنی است که هرکسی نمی‌تواند به توانایی هایش پی ببرد و مربیان بزرگ بازی او را درک می‌کنند.
 

 

دلیل ناکامی طارق در فوتبال ایران
طارق شاید بازی چشم نوازی نداشته باشد اما با تکتیک فوق‌العاده‌اش به حرکت هجومی تیم کمک زیادی می‌کند. دلیل ناکامی همام شرایطی زندگی اش شاید باشد. طارق متاهل و بچه دارد و کمی رفت و آمد برایش سخت بود. قطعا این موضوع در آینده همام می‌تواند تاثیرگذار باشد و به خاطر همین مساله مجبور شود به تیم‌های عربی برگردد. برای طارق به هرحال در باشگاه بزرگ استقلال یا هر تیم دیگری آرزوی موفقیت دارم.
 

 

 برانکو روی پست من حساسیت دارد

برانکو به همه بازیکنان پرسپولیس اهمیت می‌دهد. ما با 10 بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم. همین که توانستیم برای سومین سال پیاپی مدعی قهرمانی باشیم نشان از کیفیت بالای برانکو دارد. جایی که من در زمین بازی می‌کنم منطقه مهمی است و برانکو روی آن حساسیت دارد و خدا را شکر توانستم عملکرد خوبی برای پرسپولیس داشتم. هر بازیکنی که جای من بود شاید سنگینی و حساسیت این پست او را اذیت می‌کرد و خوشحالم که خودم را نشان دادم. نقطه‌ای که باید تیم را در چپ و راست در فاز هجومی راه بیندازی و در دفاع هم حضور پررنگی داشته باشی. خوشحالم که با لطف خدا توانستم اعتماد برانکو را در این پست جلب کنم. برانکو با اعتمادی که به من داشت کمک زیادی کرد و از او ممنونم.
 

 

مقصر من نیستم که پاس‌هایم تبدیل به گل نمی‌شود
باور می‌کنید هیچ وقت در پستی که در آن بازی می‌کنم به گلزنی فکر نمی‌کنم. با این حال برای پاس گل همیشه تلاش دارم و پاس‌های خوبی هم دادم که مهاجمان ما گل نکردند و در این زمینه من مقصر نیستم. بارها هم من البته برای گلزنی فرصت‌هایی را از دست دادم. بازیکنی که در پست من تا محوطه جریمه برسد تقریبا 70 درصد راه را برای گلزنی رفته است. مهم راضی بودن کادرفنی است و فیکس بازی کردن من یعنی برانکو از من رضایت دارد. گل زدن مساله ای فراتر از وظیفه من است که ‌امیدوارم در آینده در این زمینه هم موفق باشم.
 

 

 صدرنشینی راحت و حفظ آن سخت است
در شش بازی اخیر نتیجه نگرفتیم اما ببینید جلوی تیم هایی مثل تراکتور، ذوب، ماشین و سپاهان بازی داشتیم که رقابت واقعا نزدیک و سخت بود. ما تیمی هستیم که بیشترین فشار روی ماست و به راحتی به صدر رسیدیم اما نگهداری و حفظ آن برای ما خیلی سخت شد و فشار زیادی را تحمل کردیم. در ابتدای فصل بازی‌های سختی مقابل الدحیل، السد و کاشیما داشتیم که موفق بودیم و روزهای خوبی بود اما در پایان فصل واقعا تیم بابت این همه فشار خسته است و این مساله باعث افت تیم شده است. امیدوارم که بتوانیم مقابل پارس‌جنوبی نتیجه بگیریم و حداقل با گرفتن یک امتیاز قهرمانی را مسجل کنیم.
 

 

 ماجرای قرارداد بشار و پرسپولیس
قطعا پیشنهاد دارم اما مطمئنا دوست دارم در پرسپولیس بمانم. با این حال شرایط مالی بسیار مهم است و 5‌ماه است که به کشورم نرفته‌ام. دلیل آن هم مشکلات مالی است و طی این مدت از باشگاه پولی نگرفته‌ام. من بازیکن حرفه‌ای هستم و به نظر شما پول برای من مهم نیست؟ متاسفانه شرایط خیلی سخت است و اگر هم تا الان بازی کرده‌ام فقط به خاطر هواداران و احترامی است که برای آن‌ها قائل هستم. هر بازیکن حرفه ای جای من بود با شکایت به فیفا پولش را می‌گرفت و تمام. اما من به خاطر محبتی که از هواداران دیدم منتظر شدم تا فصل تمام شود و امیدوارم بتوانم مطالباتم را بگیرم. 40 درصد از قرارداد من مانده است و اگر آن را دریافت کنم دوست دارم کارم را با تیم بزرگ پرسپولیس ادامه دهم تا برای خوشحالی هواداران و کمک به این تیم تلاش کنم. تنها مشکل من با باشگاه مسایل مالی است. قراردادم را امضا کرده‌ام اما اگر تعهداتش را باشگاه عمل نکند این امکان وجود دارد که یکطرفه آن را فسخ کنم. بازهم می‌گویم پرسپولیس تیمی بود که پا به پای من همراه بود و برایم افتخار است که این هواداران را دارم. آن‌ها را بالای سرم می‌گذارم کما این‌که بعد از فوت مادرم تنها بعد از شش روز برای این تیم بازی کردم و خدا را شکر به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و 2 میلیون دلار برای باشگاه درآمدزایی داشتیم. به من قول دادند که پول‌ها را بگیرند به تعهدات‌شان عمل کنند و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا برای یک یا دو سال دیگر همراه پرسپولیس باشم.


 بشار رسن در پایان این گفتگو با اعلام اینکه در بین بازیکنان ایرانی مهدی طارمی و سردار آزمون را با کیفیت‌تر می‌بیند، اعلام کرد مدت دوری او از میادین احتمالا دو ماه و نیم خواهد بود.

دیدگاه‌ها