کد خبر : 1625261 | 30 تیر 1398 ساعت 13:05 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

از اول هم قرار نبود حدادی به تیم ملی دعوت نشود

طباطبایی: برای المپیکی شدن بسکتبال ناامید نیستیم

رییس فدراسیون بسکتبال در یک نشست رادیویی با حضور نمایندگان رسانه ها درباره مسائل روز این رشته توضیح داد.

طباطبایی: برای المپیکی شدن بسکتبال ناامید نیستیم

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بیش از ۱۸ ماه از حضور رامین طباطبایی به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال می گذرد، روز گذشته به میزبانی رادیو گفت‌وگو میزگردی در رابطه با عملکرد فدراسیون بسکتبال برگزار شد. در این جلسه که با حضور طباطبایی و چند تن از نمایندگان رسانه‌ها از جمله خبرنگار "ورزش سه"  برگزار شد، پرسش‌های زیادی از رییس فدراسیون صورت گرفت و چند تن از خبرنگاران قدیمی حوزه بسکتبال هم با حضور روی خط تلفنی دغدغه های خود را بیان کردند.


رامین طباطبایی در ابتدای این نشست رادیویی به تشریح عملکرد فدراسیون در یک سال‌ونیم گذشته با مدیریت خودش پرداخت. رییس فدراسیون بسکتبال در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار "ورزش‌سه" مبنی بر اینکه برخی از کارشناسان نسبت به صحبت‌های ناامید کننده ملی پوشان بسکتبال درباره صعود به المپیک ۲۰۲۰ انتقاد کردند و با این وضع شما چقدر شانس برای تیم ملی در جام جهانی قائل هستید، گفت: «در ورزش پیش بینی سخت است، اما ما تیم ملی را برای کسب سهمیه آماده کردیم. این روحیه را هم در تیم ایجاد کردیم. ما تلاش می کنیم از گروه خودمان بالا بیاییم چون شاید هر تیم آسیایی به دور دوم برسد، المپیکی می‌شود. چین با توجه به میزبانی کار آسانتری دارد، اما این دلیلی نمی‌شود ما امید خود را از دست دهیم. بازیکنان باید همه تلاش خود را بکنند. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی برای سایر تیم‌های آسیایی در جام جهانی رخ می‌دهد.»


در ادامه برنامه خبرنگار "ورزش‌سه" صحبت‌هایی را درباره حاشیه های چند ماه اخیر تیم ملی به ویژه اختلاف حامد حدادی و مهران شاهین‌طبع مطرح کرد. در نهایت هم این سوال مطرح شد که همه پتانسیل بسکتبال ایران هم اکنون در تیم ملی حضور دارند یا خیر. طباطبایی به این پرسش اینطور پاسخ داد: «حامد حدادی بازیکن بزرگی است و حق به گردن تیم ملی دارد. ۳، ۴ پنجره ای که حدادی در تیم ملی نبود، به خاطر مصدومیتش بود. فقط مساله پنجره آخر بود که سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت حامد به خاطر دیر اضافه شدن به تمرینات استفاده نشود. متاسفانه این جو به وجود آمده بود که ما نمی‌خواهیم حدادی را برای جام جهانی دعوت کنیم. آقای صالحی امیری هم به عنوان بزرگ ورزش با ما تماس گرفت و این مساله را مطرح کرد. این اتفاق اردیبهشت ماه رخ داد، در حالی که سرمربی تیم ملی اواخر خردادماه می خواست اسامی را اعلام کند. ما هم اعلام کردیم هدفمان این است از بهترین بازیکنان استفاده کنیم که حدادی هم قطعا یکی از آنهاست. حتی درباره ارسلان کاظمی هم همانطور که سرمربی تیم ملی اعلام کرده، اعتقاد بر این است که در این دوره آمادگی کافی را ندارد. من هم به عنوان رییس فدراسیون در امور فنی دخالت نمی کنم و به نظر سرمربی احترام می گذارم.»


در بخش دیگری یکی از خبرنگاران حوزه بسکتبال روی خط تلفنی آمد و درباره سفر رییس فدراسیون بسکتبال به هلند برای حضور در جام جهانی ۳ به ۳ دختران سوالی پرسید. طباطبایی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: «در شورای برون مرزی بحثی مطرح شد که وضعیت کشور هلند خاص است و من هم اعلام کردم با توجه به اینکه دعوت دارم، اجازه بدهید من با تیم بروم. به هر حال مسائلی همچون پناهندگی در تیم های دیگر قبلا رخ داده بود و این خطر وجود داشت. من تیم را همراهی کردم تا خیال اعضای شورا راحت باشد. این پیشنهاد من با استقبال آنها همراه شد.»


در ادامه این نشست هم با حضور یکی دیگر از نمایندگان رسانه روی خط تلفنی نتایج نه چندان خوب تیم ملی امید ایران در جام ویلیام جونز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


شریفی، مجری برنامه هم درباره زمان همکاری شاهین طبع با فدراسیون به عنوان سرمربی سوال کرد. طباطبایی در این باره گفت: «سرمربی تیم ملی تا پایان جام جهانی ۲۰۱۹ قطعا حضور دارد. بعد از آن رقابت ها تصمیم می گیریم که این همکاری را ادامه دهیم یا خیر.»


در بخش پایانی برنامه نیز رییس فدراسیون بسکتبال درباره وضعیت لیگ سال ۹۸ بیان داشت: «سال گذشته باشگاه‌ها دچار بحران اقتصادی خاصی شدند و متاسفانه تیم قهرمان و نایب قهرمان فصل قبلی نیامدند. ما سعی می کنیم امسال وضعیت بهتری داشته باشیم. در آیین نامه فدراسیون آمده که بین ۸ تا ۱۲ تیم باید در لیگ حاضر باشند که سعی می کنیم به حداکثر برسند. متاسفانه برخی تیم‌ها تا روز آخر می گویند می آییم و بعد انصراف می دهند. این دیگر دست ما نیست.»

دیدگاه‌ها