کد خبر : 1622898 | 19 تیر 1398 ساعت 12:30 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

اول سپاهان ، بعد استقلال و حالا پرسپولیس

نبرد بلندقامت ترین های لیگ برای آقای گلی

تیم های مدعی لیگ برتر نوزدهم قصد دارند در خط حمله خود از مهاجمان بلند قامت استفاده کنند؛ بازیکنانی که با قدرت سرزنی بالا و فیزیک مناسب امید اول گلزنی این تیم ها محسوب می شوند.

نبرد بلندقامت ترین های لیگ برای آقای گلی

به گزارش "ورزش‌سه"، بازی مستقیم و استفاده از توپ های هوایی برای باز کردن دروازه حریفان همچنان یکی از راهکارهای مناسب تیم های مختلف در مسابقات است. هنوز در فوتبال جهان کم نیستند تیم هایی که یکی از تاکتیک هایشان برای گلزنی استفاده از مهارت سرزنی مهاجمان بلند قامت شان است و با خرید یک یا دو مهاجم بلند قامت و قراردادن آنها در نوک پیکان حمله روی سانترهای از جناحین موفق ظاهر می شوند و معمولا نتایج خوبی نیز کسب می کنند.
از آنجایی که مدافعان بلند قامتی که بتوانند مهاجمان بالای 190 سانتی متری را مهار کنند، تعدادشان زیاد نیست، معمولا تیم هایی که چنین بازیکنانی در خط حمله خود دارند، موفق عمل می کنند و در بسیاری از مسابقات آن تک مهاجم بلند قامت بالاخره کار خود را انجام خواهد داد.


این رویه برای گلزنی شاید چندان برای فوتبالدوستان ایرانی اتفاق جالبی نباشد اما باید بدانید که در لیگ برتر نوزدهم 3 تیم مدعی به دنبال بازی با استفاده از تک فوروارد قدبلند هستند. اتفاقی که در استقلال، سپاهان و پرسپولیس شاهدش خواهیم بود و احتمالا همه توپ ها در خط حمله به بازیکنان بلندقامت ختم شود.

 


**سپاهان؛ خوشبختی با کی روش استنلی


آنهایی که بازی های سپاهان در فصل گذشته را دنبال کردند، می دانند که در این تیم اکثر توپ ها در خط حمله به کی روش استنلی مهاجم برزیلی ختم می شد. این مهاجم 195 سانتی متری وقتی در خط حمله سپاهان قرار می گیرد، استرس مدافعان تیم های حریف را بالاتر می برد و از طرف دیگر یک لحظه اشتباه کافی است تا او بتواند زهرش را به حریفان بریزد. آمار 16 گل زده در فصل گذشته برای سپاهان به خوبی توانایی های کی روش در خط حمله را نشان می دهد. از سوی دیگر چون سبک بازی سپاهان طوری است که توپ های بلند زیادی برای استنلی ارسال می شود، او با استفاده از قدرت سرزنی اش می تواند در زمین عصای دست امیر قلعه نویی باشد. نکته مهم اما اینجا است که سپاهانی ها هنوز نتوانسته اند قرارداد مهاجم برزیلی را تمدید کنند. آنها مذاکرات متعددی با کی روش انجام دادند و توافقاتی نیز حاصل یافته اما هنوز قرارداد جدید بسته نشده. با این حال امید اصلی امیر قلعه نویی برای فصل جدید هم در خط حمله به کی روش استنلی است تا بار دیگر به شیوه سال گذشته بتواند مهم ترین عنصر تهاجمی سپاهان باشد.

 

1394419


 

 

**استقلال؛ شیخ دیاباته در نقش سوپرمن


اگرچه اینتر تحت هدایت آندره استراماچونی هیچ بازیکن بلند قامتی در خط حمله نداشت و پالاسیو، دیگو میلیتو و پاندف با میانگین 180 سانتی متر قد مهاجمانش بودند اما او حالا در استقلال مهاجمی را به خدمت گرفته که بتواند با فیزیک خوبش روی توپ های هوایی و نبرد های تن به تن موفق عمل کند. شیخ دیاباته مهاجم باتجربه مالیایی که به تازگی به جمع آبی های پایتخت اضافه شده 195 سانتی متر بلندی قامتش است و اگر به آمارش نگاه کنیم بسیاری از گل های خود را روی ضربات سر به ثمرسانده. نکته مثبت در ترکیب استقلال این است که هافبک خلاق و بازیساز زیادی در این تیم حضور دارند و می توانند دیاباته را خوب تغذیه کنند. اتفاقی که اگر با هماهنگی میان نفرات رخ بدهد، می تواند خط حمله ای قدرتمند برای آبی ها بسازد. بی تردید استراماچونی نیز روی این مهاجم قدبلند حساب ویژه ای برای لیگ نوزدهم باز کرده و باید دید در طول فصل آیا مهاجم سابق بوردوی فرانسه می تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر.

 

1418385

 

 

**پرسپولیس؛ کالدرون هم از قافله عقب نمی ماند


پرسپولیس هنوز در خط حمله مهاجمی را به جمع نفراتش اضافه نکرده و قرار است با نظر کالدرون یک بازیکن خارجی خوب در این بخش از زمین به تیم ملحق شود. بعد از جدایی ماریو بودیمیر که نتوانست دوران خوبی را در پرسپولیس سپری کند، حالا کالدرون قصد دارد یک مهاجم بلندقامت را به ترکیب تیمش اضافه کند که از قافله استقلال و سپاهان عقب نماند. مربی آرژانتینی در هر تیمی کار کرده نیز علاقه اش به حضور یک مهاجم قدبلند را نشان داده. حالا در پرسپولیس نیز کالدرون قصد دارد چنین شرایط مشابهی را برای خط حمله تیمش رقم بزند. در این باره شنیده می شود که چند مهاجم خارجی نیز مد نظر او هستند و احتمالا به زودی یکی از آنها راهی ایران می شود تا قراردادش را امضا کرده و به قدرت خط حمله پرسپولیس بیفزاید.

 

 

 

 

**تراکتور؛ دنیزلی خوش فیزیک می‌خواهد، نه بلندزن

 

در بین تیم هایی که پیش بینی می شود مدعی قهرمانی در لیگ نوزدهم باشند، تراکتور با هدایت مصطفی دنیزلی نیز نیاز به جذب یک مهاجم خارجی توانمند و خوش فیزیک دارد. اگرچه دنیزلی در گذشته نشان داده چندان برایش قد بازیکنان اهمیت ندارد و از بازیکنان کوتاه قامتی مثل کعبی نیز در گذشته در خط حمله پرسپولیس استفاده کرده، اما بی تردید حضور یک مهاجم با قدرت بدنی بالا نیاز تراکتور در لیگ نوزدهم است. مهاجمی مثل آنتونی استوکس که هم در امر سرزنی تبحر داشته باشد و هم اینکه قدرت حمله توپ و بازی با پای او موثر واقع شود. مجموع این اتفاقات نشان می دهد که احتمالا دنیزلی نیز یک بازیکن خوش فیزیک را به خط حمله تیمش اضافه کند تا در جنگ با سایر مدعیان کم نیاورد.

دیدگاه‌ها