کد خبر : 1562201 | 27 مهر 1397 ساعت 12:25 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

لمان: دستمزد بالای بازیکنان جوان، آفت فوتبال جزیره

ینس لمان دروازه‌بان سابق آرسنال و تیم ملی آلمان معتقد است دستمزدهای بالای فوتبالیستهای جوان در لیگ برتر انگلیس باعث شده آنها برای عزیمت به تیمهای غیرانگلیسی و کسب موفقیت در لیگهای خارجی بی‌اشتیاق باشند.

لمان: دستمزد بالای بازیکنان جوان، آفت فوتبال جزیره

به گزارش "ورزش سه"، ینس لمان در گفتگو با روزنامه‌ی انگلیسی سان مدعی شد اکثریت قریب به اتفاق فوتبالیستهای جوان انگلیسی اشتیاق لازم برای دنبال کردن مسیر جیدون سانچو وینگر انگلیسی باشگاه دورتموند را ندارند. فوتبالیست جوان انگلیسی‌ای که در فصل اخیر با پیوستن به این باشگاه آلمانی درخشان ظاهر شده و مورد توجه دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته است. 

 

سانچو تا اینجای فصل در بوندس‌لیگا برای تیم دورتموند 214 دقیقه بازی کرده و در این مدت یک گل به ثمر رسانده و شش پاس گل داده است. درخشش سانچو همچنین توجه گرت ساوت‌گیت را به او جلب کرده. ساوت‌گیت با دعوت کردن از سانچو برای پیوستن به تیم ملی انگلیس نام او را به عنوان اولین بازیکن به دنیا آمده در هزاره‌ی سوم میلادی که پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن می‌کند، در کتابهای تاریخ ثبت کرد. 

 

1346117


ینس لمان در گفتگو با سان گفت:" حضور در لیگهای خارجی به خصوص لیگهای خوب خارجی برای جوانهای انگلیسی فرصت بی‌نظیری برای کسب تجربه و پیشرفت است. چرا که بعضی وقتها در تیمهای انگلیسی به دلیل فشرده بودن رقابت بین تیمها و اندازه‌ی بزرگ تیمها، مربیان به بازیکنان جوان‌شان میدان نمی‌دهند. اما از طرف دیگر، بازی در یک لیگ خارجی به این سادگی‌ها هم نیست و به نظر من بعضی از فوتبالیست‌های جوان انگلیسی برای اینکه بتوانند راهی خارج از کشور شوند باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند".


لمان در ادامه گفت:" مشکل اصلی اینجا است که در انگلیس به آنها بیش از حد دستمزد می‌دهند. دستمزد بالا بدون اینکه خروجی‌ای داشته باشد. این برای فوتبالیست‌های جوان یک چالش است. راستش را بخواهید بعید می‌دانم از این نسل در آینده بتوانیم شاهد ظهور ستاره‌های بزرگ باشیم، ستاره‌هایی که می‌توانند به مهره‌های اول تیم‌هایشان تبدیل شوند".

 

1346118

 

دیدگاه‌ها