کد خبر : 1000369 | 15 بهمن 1391 ساعت 15:15 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

واعظ آشتیانی: تیم‌های لیگ پلکانی حذف شوند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر فوتبال نیازمند کارشناسی دقیق است.

واعظ آشتیانی: تیم‌های لیگ پلکانی حذف شوند
امیررضا واعظ آشتیانی درباره کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتری گفت: برای این کار باید به کیفیت لیگ نگاه کنیم و بسنجیم که لیگ‌ ما پاسخگوی 18 تیم یا کمتر از آن است. کارشناسان امر باید با دقت زیاد در این مسئله کنکاش کنند و احساسی عمل نکنند. باید متر و معیار دقیقی برای تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و بر اساس آن مشخص کنند که لیگ ما چند تیمی باشد.
به گزارش ایسنا ، وی افزود: مسئله دیگر این است که وقتی تشخیص داده شد چند تیم باید سقوط کنند، این تصمیم به یک باره اجرایی نشود و مثلا در یک فصل چهار تیم سقوط نکنند. به نظرم بهتر است که در یک فصل سه تیم و در فصل بعد هم سه تیم سقوط کنند ولی در هر فصل فقط دو تیم صعود کنند تا به 16 تیم مورد نظر برسیم. اگر هم کارشناسان تشخیص دادند که لیگ 14 تیمی باشد به همین ترتیب تعداد تیمها را کم کنیم. غیر این صورت بی‌انصافی است!
وی همچنین در توضیح اینکه تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر باید از استانداردهای حداقلی برخوردار باشند، گفت: هر تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر یا لیگ‌های پایین‌تر حضور داشته باشد باید معیارها و استانداردهای خاصی داشته باشد که این استانداردها باید تعریف شوند. این امر هم زمانی محقق می‌شود که خصوصی‌سازی در ورزش کاملا عملی شده باشد.
آشتیانی در ادامه اظهار کرد: برای خصوصی‌سازی باشگاه‌ها دولت باید بسته حمایتی تعریف کند. در این بسته نحوه حمایت دولت از باشگاه‌ها و نیز خواسته‌های بخش خصوصی مشخص شود. این کار بستر مناسبی برای کار ایجاد می‌کند و می‌تواند برای تحقق خصوصی سازی مفید باشد. به هر حال نفس قانون‌گذاری برای داشتن امکانات حداقلی خوب است اما نباید عجولانه رفتار کرد.

دیدگاه‌ها