کد خبر : 1002794 | 12 اسفند 1391 ساعت 10:00 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

واعظ آشتیانی: کارشکنی هندی‌ها عمدی است

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: باورم این است که کارشکنی هندی‌ها برای عدم صدور روادید تیم ملی دوچرخه‌سواری عمدی بوده و به هیچ وجه سهوی نیست.

واعظ آشتیانی: کارشکنی هندی‌ها عمدی است
امیررضا واعظ‌آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مورد عدم صدور روادید هند برای دوچرخه‌سواران ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: این کارها بی‌دلیل نیست، چون سفارت هند در گذشته خیلی راحت روادید را صادر می‌کرد و مشکل خاصی نبود. این اقدامات بهانه‌تراشی است و قصد دارند کاری کنند که دوچرخه‌سواران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور نداشته باشند.
وی در مورد اینکه سفارت هند خواستار نامه وزارت خارجه این کشور شده است، ادامه داد: حرف‌های بی‌ربط می‌زنند. اگر آنها چنین فرمولی داشتند چرا از ابتدا نگفتند و چرا چنین مباحثی به عنوان یک دستورالعمل در گذشته به دستگاه ورزش ایران اعلام نشده است.
واعظ‌آشتیانی تصریح کرد: باورم این است که این اتفاق کارشکنی عمدی است و به هیچ وجه سهوی نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که هندی‌ها برای عدم صدور روادید از چه کسی دستور گرفته‌اند، گفت: در این تصمیم هم فدراسیون جهانی می‌تواند تأثیرگذار باشد و هم کمیته بین‌المللی المپیک. کنفدراسیون آسیا هم تابع این نهادهاست و از آنها دستور می‌گیرد. البته رابطه ما با مسئولان آسیایی و جهانی خوب است اما موضوع کلا‌ن‌تر از مباحث آسیایی و جهانی است و این نهادها هم تحت تأثیر کمیته بین‌المللی المپیک هستند.
رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری یادآور شد: دیگر زمانی تا آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا باقی نمانده است، ضمن اینکه تیم ملی باید در این مدت در کشور میزبان به تدارک لازم می پرداخت.
وی افزود: هیچ بعید نیست پشت پرده مسائلی باشد، چراکه هندی‌ها تا به حال چنین برخوردی نداشته‌اند. البته از یک سوی دیگر این تصور را دارم که دولت هند هیچگاه تحت تأثیر سیاست‌های ورزش در جهان قرار نمی‌گیرد. در واقع دولت هند، دولتی نیست که خود را در اختیار IOC قرار دهد.
آشتیانی در مورد اینکه با این وضعیت چرا روادید صادر نمی‌شود، گفت: در این خصوص هرگونه حدس و گمانی را می‌توان زد.
وی در پایان تأکید کرد: با این فضای پیچیده‌ای که سفارت هند ایجاد کرده، یک مقدار کار سخت شده و باید منتظر روزهای آینده باشیم.

دیدگاه‌ها