کد خبر : 1004741 | 03 فروردين 1392 ساعت 08:13 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

توصیه برانکو به کی‌روش و فوتبال ایران

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به کارلوس کی‌روش توصیه کرد تا با "ذهنیت ایرانی" کارها را پیش ببرد تا بتواند موفقیت را در آغوش بگیرد. او همچنین داشتن لیگی قوی و توجه به تیمهای پایه را از ملزومات رسیدن به موفیت عنوان کرد.

 برانکو ایوانکوویچ که هفت سال در فوتبال ایران حضور داشت در گفت‌وگویی که با شبکه تلویزیونی بی بی سی داشت از سالهای حضورش در تیم ملی ایران گفت. او که موفق شد صعودی بی دردسر را برای تیم ملی ایران به جام جهانی رقم بزند، اینگونه کارلوس کی‌روش را توصیه کرد: من پیش از اینکه کی‌روش مسوولیت مربیگری تیم ملی ایران را بپذیرد، با او صحبت کردم. الان هم به او توصیه می‌کنم که با ذهنیت ایرانی کار کند تا اینطور راحت‌تر به جلو حرکت کند. من و همکارانم در سالهای حضورمان در ایران خیلی زود به این شیوه رسیدیم و الان هم کرانچار در سپاهان توانسته به این شیوه برسد و نتایج خیلی خوبی کسب کرده است.
به گزارش ایسنا، برانکو همچنین به فدراسیون فوتبال ایران توصیه کرد تا به راه اندازی لیگی قوی و توجه به تیمهای پایه، شرایط را برای موفقیت در سالهای آتی فراهم کند.
او که بار دیگر در این گفت‌وگو هم ایران را کشور دوم خود خواند با اشاره به فضای تبلیغاتی غرب علیه ایران گفت: تبلیغات منفی زیادی علیه ایران وجود دارد اما من از حضور در ایران احساس خیلی خوبی دارم و به سالهای زندگی در ایران افتخار می‌کنم. من در مدت حضورم در ایران نه با مردم و نه با مسوولان هیچ مشکلی نداشتم و ایران را کشور دومم می‌دانم. من دوستان زیادی در ایران دارم که هنوز با هم در ارتباط هستیم. دلم برای مردم و بازیکنان ایرانی و البته تهران که شهری زیباست تنگ شده.
ایوانکوویچ درباره انتظارات زیادی که پیش از جام جهانی ایجاد شده بود، گفت: همه جای دنیا همینطور است. ما در کرواسی هم که بودیم، همین مشکل را داشتیم. در ایران می‌خواستند که ما قهرمان جهان شویم. آخرین بازی ما در جام جهانی برابر آنگولا بود که حساسیت زیادی نداشت. بعد از آخرین بازی ایران من در آلمان ماندم و همین مساله با انتقادهایی روبه‌رو شد آن هم در شرایطی که من قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران نداشتم و دادگان هم عوض شده بود. من برای انجام کارهای نهایی دستیارم را به تهران فرستادم اما در بیست روز او موفق نشد با مسوولی دیدار کند.
او در پاسخ به این سوال که چطور موفق شدید بازیکنی مانند علی کریمی را مدیریت کنید، گفت: خیلی سخت بود. در ایران خیلی افراد هستند که در کنار بازیکنان دردسر ایجاد می‌کنند. خیلی با کریمی صحبت کردم. به او گفتم چه مسوولیتی دارد. بودن بعضی بازیکنان مثل کریمی، مهدوی کیا، دایی و حتی میرزاپور تغییرات زیادی در تیم ایجاد می‌کرد.
برانکو همچنین به این سوال که واقعیت ایران چه قدر با تصوری که پیش از زندگی در آنجا داشتید برابری می‌کرد، گفت: من پیش از حضور در ایران کلیاتی درباره ایران و تاریخش می‌دانستم چرا که در مدرسه درباره تاریخ تمدن که از ایران آمده بود، درس‌هایی خوانده بودم اما از جزییات خبری نداشتم. وقتی به ایران رفتم واقعا شگفت‌زده شدم. ایران مردمانی دارد که عاشق فوتبال هستند و حتی برای تمرین‌های ما دو، سه هزار نفر به زمین تمرین می‌آمدند و این خارج تصور بود. من با تیم ملی ایران به کشورهای زیادی رفتم و همه جای دنیا ایرانیان زیادی بودند که همین عشق و تعصب را به تیم ملی کشورشان داشتند.

دیدگاه‌ها