کد خبر : 1011793 | 17 خرداد 1392 ساعت 08:11 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

نصر آزادانی: وزن کم کنم کبدم را از دست می‌دهم

تکواندوکار تیم ملی گفت: برای حضور در وزن چهارم نزدیک به هفت کیلو باید وزن کم کنم که پزشکان اعلام کرده‌اند این کار را انجام دهم به احتمال فراوان کبدم را از دست خواهم داد.

نصر آزادانی: وزن کم کنم کبدم را از دست می‌دهم
بیست و یکمین دوره از مسابقات قهرمانی جهان در حالی 24 تیرماه به میزبانی مکزیک در شهر پوئیلا برگزار خواهد شد که آخرین مرحله از مسابقات انتخابی درون اردویی روز دوشنبه 13 خرداد‌ماه در چند وزن به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد و در پایان میثم باقری وزن اول، سجاد مصطفوی وزن سوم و پیام قبادی وزن ششم از حضور در ادامه اردوها حذف شدند.
کادر فنی تیم ملی در پایان اسامی 8 هوگو پوش اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را اعلام کردند.
علیرضا نصر آزادانی در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه اعلام شده اردوهای تیم ملی را ترک کرده گفت: مسئولان فدراسیون و کادر فنی تصمیم گرفتند که انتخابی مرحله آخر را روز دوشنبه 13 خرداد برگزار کنند و ترکیب اصلی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود. بنده با کادرفنی صحبت کردم که در ابتدای انتخابی‌ها وارد شیاپ چانگ شوم تا بتوانم به سرعت سر جلسه امتحانات حاضر شوم و آنها نیز با این موضوع موافقت کردند. با مسعود حجی زواره مبارزه کردم و با نتیجه 6 بر 3 او را شکست دادم و پس از پایان بازی به سرعت برای حضور در جلسه امتحانات سالن را ترک کردم.
وی ادامه داد: موضوع ترک اردوها یا قهر به هیچ عنوان صحت ندارد و من با هماهنگی کادرفنی از سالن مسابقات خارج شدم. اردوهای تیم ملی در این چند روز به خاطر مصادف شدن با ایام سوگواری تعطیل است و از فردا (شنبه) اردوها آغاز می‌شود. البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که پس از اینکه در جلسه امتحان حضور پیدا کردم به فدراسیون بازگشتم و با ذوالقدر گفت‌وگو کردم.
تکواندوکار تیم ملی در پاسخ به این سئوال که چرا تمایل نداری در وزن چهارم در مسابقات جهانی شرکت کنی اظهار داشت: طی چند وقت گذشته جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون و کادر فنی داشتم که در پایان صحبت‌ها بنده قبول کردم در مسابقات جهانی وزن چهارم مبارزه کنم، اما پس از پایان جلسه با پزشکم مشورت کردم و آنها اعلام کردند که اگر بخواهم وزن کم کنم به احتمال فراوان کبدم را از دست خواهم داد که این یعنی از دست دادن زندگیم و به همین دلیل اعلام کرده‌ام که نمی‌توانم در وزن چهارم به مسابقات اعزام شوم.
نصر آزادانی در پاسخ به این سئوال که برای رسیدن به وزن چهارم چند کیلو باید وزن کم کنی گفت: باید نزدیک هفت کیلو در این زمان باقی مانده تا مسابقات جهانی وزن کم کنم که این موضوع خیلی برایم خطرناک است و حتی خانواده‌ام نیز درگیر این موضوع شده‌اند و آنها نیز نگران من هستند که خدایی نکرده سلامتی‌ام به خطر نیفتد. البته پزشکم اعلام کرده که اگر بخواهم در این مدت هفت کیلو وزن کم کنم باید بین ورزش و سلامتی یکی را انتخاب کنم.
تکواندوکار تیم ملی در پاسخ به این سئوال که اگر کادرفنی تصمیم بگیرد که در وزن چهارم راهی مسابقات جهانی شوی چه تصمیمی خواهی گرفت، گفت: همه ما تلاش می‌کنیم تا کشورمان در همه جای دنیا سربلند باشد و بنده نیز از این قائده مستثنی نیستم و دوست دارم باز هم مثل گذشته در وزن پنجم افتخار آفرینی کنم چون اگر بخواهم در وزن چهارم مبارزه کنم با زندگی‌ام بازی کرده‌ام. روز دوشنبه با دبیر فدراسیون صحبت کردم و او اعلام کرد که روز شنبه در مورد این موضوع تصمیم گیری می‌شود.
کادر فنی تیم ملی در آخرین مرحله از انتخابی تیم ملی تکواندو اسامی 8 تکواندوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را اعلام کرد که علیرضا نصرآزادانی در وزن چهارم باید راهی مسابقات قهرمانی جهان شود.

دیدگاه‌ها