کد خبر : 1013330 | 31 خرداد 1392 ساعت 10:31 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

خداداد: بهترین ملی‌پوش نکواندو را کنار گذاشتند

بهزاد خداداد در مورد انصراف علیرضا نصر از اردوی تیم ملی گفت: امیدوارم توافقاتی صورت پذیرد و شرایط طوری شود که علیرضا نصر به تیم ملی باز گردد.

خداداد: بهترین ملی‌پوش نکواندو را کنار گذاشتند
نایب قهرمان تکواندوی جهان اظهار کرد: علیرضا نصر تکواندوکاری است که سال‌های سال در وزن پنجم برای ایران مدال آوری می‌کند، اما به خاطر اتفاقاتی اردوها را ترک کرد. این اتفاق را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد. جنبه اول دیدگاه کادر فنی است که وقتی دید دو نفر خوب را در وزن پنجم ارد خواست یکی از آنها را به وزن دیگر ببرد تا در آن وزن هم نفر خوبی داشته باشد. دیدگاه دوم ، دیدگاه خود علیرضا نصر است. اگر نگاه او بازی‌های المپیک 2016 برزیل است باید خودش را در وزن چهارم به کادر فنی ثابت کند چرا که این وزن المپیکی است، اما اگر دیدش المپیک نیست می‌تواند هر تصمیمی که می‌خواهد بگیرد.
به نقل از ایسنا، وی افزود: امیدوارم توافقاتی صورت گیرد و او در تیم حضور می‌یافت. علیرضا نصر به عنوان کاپیتان تیم ملی و بهترین ملی‌پوش حاضر در اردوها برای این که به اینجا برسد سرمایه‌گذاری زیادی رویش شده بود، مطمئنم برای علی نصر هم تصمیم به ترک اردو گرفتن خیلی سخت بود.
نایب قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که آیا نبود علیرضا نصر در تیم ملی روی عملکرد تیم تاثیر منفی خواهد گذاشت؟ یادآور شد: علیرضا نصر غیر از این که یک وزنه برای تیم ملی بود حضورش در کنار تیم ملی می توانست به روحیه ملی‌پوشان و حتی کادر فنی کمک کند. جوانگرایی در تیم خوب است، اما نباید به قیمت کنار گذاشتن تمام داشته‌ها باشد. آن زمان که ما در تیم ملی جوان به حساب می‌آمدیم، در کنار ما بزرگانی مانند اصلانی، عسگری و مقانلو حضور داشتند که ما با نگاه به آنها انگیزه روحیه می‌گرفتیم، اما در حال حاضر شرایط تیم چطور است؟
وی در ارزیابی از ملی‌پوشان وزن اول و دوم تیم ملی، ادامه داد: احسان نقیب زاده در وزن اول می‌تواند موفق شود اگر روزش باشد. البته کادر فنی می توانست تصمیم بهتری در این وزن بگیرد، اما به هر حال این تصمیم را گرفتند و به او اعتماد کردند. در وزن دوم هم که خودم سال‌های سال در آن حضور داشتم هادی مستعان انتخاب شده است. این وزن به خاطر این که وزن المپیکی است، مدال گرفتن در آن بسیار سخت است ، اما وقت آن رسیده که مستعان جواب اعتماد فدراسیون را بدهد.
خداداد با اشاره به این که محمد خمسه در وزن سوم می‌تواند با ارائه مبارزاتی خوب لقب جوان شگفتی ساز تیم ملی را به خود اختصاص دهد، گفت: او با توانمندی که از خودش نشان داده ، پله‌های ترقی را تند طی کرده است و انگیزه خوبی برای کسب موفقیت دارد.
نایب قهرمان تکواندوی جهان ، یادآور شد: در وزن چهارم بعد از اتفاقاتی که رخ داد علیرضا نصر رفت و بهنام اسبقی جایگزین شد. اسبقی ضربات بالای خوبی دارد، اما این وزن هم چون المپیکی است حضور در آن خیلی سخت است. با توجه به این که اسبقی تجربه کافی را ندارد، نمی‌شود از او انتظار مدال داشت.
وی در مورد حضور مسعود حجی زواره در وزن پنجم افزود: بعد از رفتن علیرضا نصر ، اکنون حجی زواره قدیمی‌ترین بازیکن تیم به حساب می‌آید. او در رقابت‌های ارتش‌های جهان ، دانشجویان و مسابقات آسیایی مدال‌های خوبی کسب کرده و با توجه به این که کادر فنی تیم ملی حاضر شد به خاطر مسعود، علیرضا نصر بهترین تکواندوکار خود را کنار بگذارد، این نشان می دهد کادر فنی به او اعتماد دارد و از او خوش رنگ‌ترین مدال را می‌خواهد. مسعود حجی زواره می‌تواند جا پای علیرضا نصر بگذارد.
خداداد کار امید عمیدی در وزن ششم را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: در وزن هفتم مهدی خدابخشی جای فردی مثل یوسف کرمی را گرفته که سال‌های سال ستون تیم ملی بود. وقتی کسی جای یوسف کرمی را می‌گیرد، یعنی خودش هم توانمندی داشته، پس خدابخش می‌تواند یک مدال خوش رنگ را در این وزن کسب کند.
وی اظهار کرد: سجاد مردانی در وزن هشتم بازیکن خوب و خونسردی است و امیدوارم در اولین حضور جهانی خود نتیجه‌ مطلوبی بگیرد.

دیدگاه‌ها