کد خبر : 1015741 | 22 تیر 1392 ساعت 12:49 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

سبحانی: برخی باشگاه‌ها قانون‌ناپذیرند

مدیر عامل باشگاه سایپا معتقد است قانون سقف بودجه در مقایسه با سقف قرارداد بهتر بوده و این باشگاه سعی کرده آن را رعایت کند ولی برخی باشگاه‌ها از آن سرپیچی کرده اند.

سبحانی: برخی باشگاه‌ها قانون‌ناپذیرند
خلیل سپهر سبحانی ابتدا درباره عملکرد سایپا در دوران آماده سازی و فصل نقل و انتقالات بیان کرد: تیم تمرینات خود را از دوم خرداد در دو وعده صبح و بعدازظهر، به شکل ممتد و پیوسته و با نظم تعریف شده‌ای در دو کمپ سازه گستر و باشگاه سایپا آغاز کرده، که تا امروز به جز ایامی که تنفس داده شده یا فوق برنامه‌ای که ارائه شده، این قاعده ادامه داشته است. درترمیم ساختار تیمی و گزینش و ریزش بازیکن هم، به اصلاح فلسفه و تحول در سبک بازی، بهبود شاخصهای پیش بینی شده فنی، تثبیت ارزشهای حرفه ای و محدودیتهای مالی و اجرایی مقید بودیم. از این بابت فکر می کنم تلاش ما قابل قبول بوده است.
به گزارش ایسنا،وی در پاسخ به این پرسش که هدف از استخدام فیرات چه بود و برای وی چه هدف گذاری شده است، افزود: ما از مدتی قبل، آسیب‌ها و ضعفهای خود را مورد ارزیابی قرار دادیم. بخشی از این آسیب شناسی‌ها نشان می‌داد که ما در داشتن سبک و شیوه پایداری از بازی فوتبال دچار مشکلیم. در بررسی سبکهای متعدد، "سبک فوتبال شمال" که آلمان آن را نمایندگی می کند را موافق شرایط خود دیدیم؛ سبکی که در آن بازی مالکانه، مبتنی بر توان فیریکی و روح تحور و درگیری، سازماندهی چشمگیرتیمی و سرعت بالای انتقال توپ و تغییر سیستم، محور و اساس بازی است. به سراغ مربیان داخلی و خارجی این سبک رفتیم که در نهایت با توجه به جمیع جهات، فیرات را انتخاب کردیم و با برنامه‌ای سه ساله از وی خواستیم تا کمک کند تا براین اساس مسیر فوتبال باشگاهی ما را که اتفاقا "پایه محور" و برنامه گراست، نوسازی کند.
 سازمان لیگ با برداشتن سقف قرارداد، باشگاه‌ها را ملزم به تعیین سقف بودجه کرد تا بر اساس آن هزینه کنند. مدیرعامل باشگاه سایپا در پاسخ به این پرسش که آیا این سقف را تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: محدودیتهای مالی، ارزشهای سازمانی و ماهیت نظارت پذیری که باشگاه سایپا دارد ما را مقید به رعایت ضوابطی می کند که گروهی ممکن است از رعایت آن امتناع کنند بنابراین کوشش کردیم تا خودمان را بااین سقف هماهنگ کنیم.
سبحانی اضافه کرد: فراموش نکنید که شما قانون و ضابطه را برای اجرا کردن و انتفاعی که از اجرای آن حاصل می‌شود، تدوین می‌کنید. اگر اجرا نشد، باید به سراغ ماهیت غیرواقعی قانون یا اراده نااستوار قانون‌گذار بروید. نمونه جاری آن قانون عدم ثبت قرارداد بازیکنان و باشگاههای بدهکار است که می‌بینید، چگونه این روزها با آن برخورد می‌شود! به هر حال زمانی که قانونی را برای اجرا نکردن وضع کنید، روح قانونگرایی را به تحلیل کشانده‌اید. اما تعیین سقف بودجه شاید نسبت به سقف قرارداد واقع بینانه‌تر، اجرایی‌تر و عملیاتی‌تر باشد. طبیعی است نواقص و کاستی آن را می توان با اعمال اراده بتدریج رفع و برطرف کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی باشگاه‌ها، قوانین را نادیده گرفته‌اند، تاکید کرد: قابل حدس است که گروهی نسبت به انجام این‌گونه تعهدات خود را مقید نمی‌دانند! البته به متولیان و دست اندرکاران توصیه می‌کنم به سادگی از سر اینگونه تخلفات نگذرند، چرا که هم به توسعه بی‌عدالتی و تبغیض کمک می‌کند و هم جوهره رشد و اعتلاء فوتبال ملی را از درون می‌پوساند.
مدیرعامل باشگاه سایپا در پایان درباره مراسم معرفی برترین های لیگ هم که هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: نفس انتخاب برترین‌ها به اعتلاء و رشد فوتبال کمک می‌کند و فرصت الگودهی و الهام بخشی به بازیکنان ، باشگاه داران و فعالان فوتبالی می دهد. امسال مراسم انتخاب برترین‌ها هرچند از آنچه که باید باشد، فاصله داشت منتها طبیعی است که چون در آغاز راه است امید است تا در تداوم سر و سامان بهتری به خود ببیند. البته به عنوان یک سایپایی دوست داشتم به دروازه بان فصل گذشته تیمم "رحمان احمدی" که تلاش زیادی برای اثبات توانایی خود نشان داد و ناملایماتی را هم متحمل شد توجه بشود، که اینگونه نشد؛ اگرچه امروز دیگر در تیم من حضور ندارد.

دیدگاه‌ها