کد خبر : 1016481 | 30 تیر 1392 ساعت 00:32 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

آفاق: برای قهرمانی می‌رویم

ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت:‌ برای ما فرقی نمی‌کند که لبنان در آسیا حضور داشته باشد یا خیر چون هدف ما قهرمانی است و باید همه تیم‌ها را ببریم.

آفاق: برای قهرمانی می‌رویم
  این روزها تیم ملی بسکتبال مرحله آخر اردوی خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا برگزار می‌کند و 12 ملی‌پوشی که برای این مسابقات انتخاب شده‌اند سخت در حال تمرین هستند و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند.
به گزارش فارس، حامد آفاق، بازیکن پست دو و بهترین سه امتیازی زن آسیا که یکی از ارکان اصلی تیم ملی هم محسوب می‌شود، صحبت‌هایی را در جمع خبرنگاران انجام داده است که در زیر می‌خوانید:
*از مسابقات ویلیام جونز آغاز کنیم، تیم ملی قهرمان شد، چطور بود مسابقات؟
مسابقات بسیار خوبی برگزار شد و نتایجش هم قابل قبول بود. پس از اردوی ترکیه مسابقه‌ای انجام نداده بودیم و این رقابت‌ها کمک زیادی به هماهنگی تیم ملی کرد. مقابل تیم‌های خوبی مانند کره‌جنوبی که در جام ملت‌های آسیا نیز با ما هم‌گروه است، قرار گرفتیم. تایوان هم با استفاده از میزبانی شرایط خوبی داشت.
در ابتدا به دلیل اینکه هماهنگ نبودیم، یک مقدار دچار مشکل بودیم، اما رفته رفته شرایط‌ مان بهتر شد و خوشبختانه به قهرمانی نیز رسیدیم.
* این قهرمانی روحیه خوبی به بچه‌ها پیش از جام ملت‌های آسیا داد، نظرت چیست؟
قطعاً همین‌طور است. این رقابت‌ها اهمیت زیادی برای ما داشت. از یک طرف اینکه توانستیم به قهرمانی برسیم و از سوی دیگر حریفان‌مان را بشناسیم. باید خدا را هم شکر کنیم که اولین بار بود به این مسابقات می‌رفتیم و برمی‌گشتیم و مصدومی نداشتیم. سال‌های گذشته که شرکت می‌کردیم، یکی دو تا از بچه‌ها آسیب می‌دیدند که در آخرین مورد نیز سامان ویسی مصدوم شد.
*تیم ملی در فاصله 21 روز تا آغاز رقابت‌ها چند درصد آماده است؟
همان‌طور که مربی گفته است، 70، 80 درصد آمده هستیم و با اردویی که در شمال داریم این آمادگی به صد درصد خواهد رسید و دیگر آماده مسابقه می‌شویم.
* از حذف لبنان به عنوان یکی از رقیبان قدرتمند خوشحال هستید؟
برای ما فرق نمی‌کند. وقتی ما می‌خواهیم قهرمان شویم دیگر فرقی نمی‌کند که چه تیمی حضور داشته باشد. فکر کنم این اتفاق برای تیم‌های ضعیف می‌افتد که از حذف تیم‌های قدرتمند خوشحال می‌شوند. اگر لبنان هم می‌آمد و بازیکن تبعه هم داشت، قطعاً شکست‌شان می‌دادیم.
* اینکه در مرحله اول با تیم‌های قدرتمند بازی می‌کنیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟
فکر می‌کنم این‌طور بهتر باشد که بازی‌های سخت را از ابتدا آغاز کنیم. ما پس از بازگشت از ویلیام جونز در آمادگی خوبی قرار داریم و رقابت‌های سخت را آغاز کنیم، بهتر است. اگر با یک تیم ضعیف آغاز کنید ناخواسته انگیزه‌تان پایین می‌آید.
* قبول دارید آماده‌سازی تیم ملی برای این دوره بهتر از سال‌های گذشته بوده است؟
بله همین‌طور است. ما در سال‌‌های قبل با تعداد کمی در اردوها حضور داشتیم و بازیکن مصدوم هم زیاد بود. به طور مثال اردوهای پرتغال و مجارستان با هشت بازیکن رفتیم، اما امسال خوشبختانه همه از اول آمده‌اند و روند آماده‌سازی بسیار خوب بود. اردوی ترکیه و مسابقات ویلیام جونز تاثیر بسزایی در هماهنگ شدن بازیکنان داشت.
* شکست مقابل اردن در دوره گذشته به نظر می‌رسد همه را هوشیار کرده است، نظرت چیست؟
ما با بازی که مقابل کره ‌جنوبی در ویلیام جونز انجام دادیم، نشان دادیم که تغییر زیادی کرد‌ه‌ایم. فکر می‌کنم شکست مقابل اردن تجربه بسیار سنگینی بود و در این دوره مطمئن باشید هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. از مالزی گرفته تا چین را.
* از چین نام بردید. این تیم را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
فکر نمی‌کنم آنها تغییری نسبت به دوره گذشته کرده باشند. چین همیشه جزو بهترین تیم‌های آسیا هستند و تدارک بسیار خوبی می‌بینند. اما ما هم در دو ماه گذشته خیلی خوب تمرین کرده‌ایم و می‌خواهیم ناکامی دوره گذشته را جبران کنیم.
* شما روی این نکته تاکید داشتید که باید از ابتدا با قدرت حاضر شوید، اما جاهایی لازم است یک تیم همه داشته‌های خود را از اول رو نکند.
بله. فکر می‌کنم بچیروویچ، سرمربی تیم ملی هم نظرش همین است. مقابل کره‌جنوبی هم تاکید داشت که یک‌سری از تاکتیک‌ها را رو نکنیم. چون برخی تیم‌ها مانند چین که یک کادر آنالیز کامل دارند تمام اطلاعات را به خوبی برداشت می‌کنند و در بازی تمام راه‌ها را بر روی شما می‌بندند.
بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا از 10 تا 20 مرداد در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان در گروه C با مالزی، چین و کره‌جنوبی هم‌گروه است.

دیدگاه‌ها