کد خبر : 1017880 | 12 مرداد 1392 ساعت 16:52 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

صادق‌زاده:

تیم ملی بسکتبال به بلوغ رسیده است

کارشناس بسکتبال می‌گوید تیم ملی ایران با تمرکز بر دفاع تیمی حریفان خود را تسلیم برنامه‌هایش می‌کند.

تیم ملی بسکتبال به بلوغ رسیده است
محسن صادق‌زاده پس از پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران برابر چین اظهار کرد: من مسابقه ایران برابر مالزی را کنار می‌گذارم اما در دو دیدار اخیر تیم ملی در دفاع فوق‌العاده بود. زمانی که خود ما بازی می‌کردیم بزرگ‌ترین مشکل ما برابر کره و چین این بود که در دفاع برابر سبک خاص بازی آن‌ها به مشکل می‌خوردیم، اما امروز شاهد دفاعی منسجم از بسکتبال ایران هستیم که تیم‌های بزرگ شرقی نیز برابرش تسلیم می‌شوند.
به گزارش ایسنا،کارشناس بسکتبال ادامه داد:‌ کاملا مشخص بود که تیم ملی از نظر روانی بر بازی مسلط است. بچه‌ها خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کردند و فضای مناسب برای گلزنی پیدا می‌کردند. در دفاع نیز فضای خالی وجود نداشت که حریف از آن استفاده کند. ما به بلوغ خوبی رسیده‌ایم و انگیزه برد در تیم ملی بالاست.
سرمربی تیم فولاد ماهان اصفهان با اشاره به دفاع ایران ادامه داد: به نظر من بچه‌ها در کنترل توپ‌ها، حفظ توپ، ریباند و شروع مجدد تسلط داشتند. خیلی سریع در موقعیت دفاع قرار می‌گرفتند و اجازه نمی‌دادند حریف ضد حمله ایجاد کند. آنقدر دفاع ایران مسلط کار می‌کرد که چین و کره اکثرا 24 ثانیه خود را از دست می‌دادند و یا به سرعت شوت می‌زدند.
با دفاع خوب موقعیت‌های گلزنی زیادی ساختیم حریف توپ‌های از دست رفته زیادی داشت و بازیکنانش اشتباه می‌کردند. مهدی کامرانی نیز به خوبی توپ‌ربایی می‌کرد. ما برابر چین 50 گل خوردیم که این یک کار بزرگ در بسکتبال آسیاست. نقطه قوت چین و کره پرتاب‌های پیرامونی آن‌ها بود اما دیدید که برابر دفاع ایران باز هم به مشکل می‌خوردند. از 19 اقدام چین 5 شوت وارد سبد ایران شد که این نشان می‌دهد آن‌ها تحت فشار شوت زدند.
صادق‌زاده در پایان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا چین همان تیم قدرتمند گذشته است یا در این مسابقه خودش را نشان نداد گفت: اینکه دو بازیکن از تیم ملی جوانان در ترکیب چین بودند و یا ستاره آن‌ها بازی نکرد تفاوتی نمی‌کند. اگر او نیز وارد زمین شود باز هم ما شرایط بهتری داریم. به نظر من تیم ملی وضعیت خوبی دارد و در بهترین شرایط به سر می‌برد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها