کد خبر : 1017996 | 14 مرداد 1392 ساعت 00:18 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

واعظ آشتیانی: وزیر با مافیای ورزش برخورد کند

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی گفت: وزیر ورزش، توسعه ورزش همگانی را در دستور کارش قرار بدهد.

واعظ آشتیانی: وزیر با مافیای ورزش برخورد کند
  امیررضا واعظ آشتیانی در مورد انتخاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش از سوی رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: امیدوارم که پس از کسب رای اعتماد از مجلس ایشان بتوانند کارهای موثری در ورزش انجام دهد. ضمن تشکر از زحمات گذشتگان که در حد توانشان گام‌هایی برداشتند وزیر جدید هم بتواند گام‌های موثری بردارد و نقاط قوت را تداوم بخشد.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: در عین حال سلطانی‌فر با شجاعت تمام و داشتن یک برنامه عملیاتی با حضور افراد آگاه و مجرب و مشاورانی که بتوانند در زمینه‌های مختلف به ایشان کمک کنند، در عرصه ورزش به ایشان کمک کند.
واعظ آشتیانی تصریح کرد: ورزش در دنیا فقط ورزش نیست بلکه تبدیل به کاربردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد. بنابراین بهتر است وزیر ورزش آینده از افراد مجرب که فضای ورزش را به خوبی درک کرده‌اند کمک بگیرد و امیدوارم کار را اصولی شروع کند و چهار سال آینده بدون برنامه سپری نشود و با استناد به چشم‌‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه پنجم با سیاست‌گذاری منطقی و اصولی حرکت کنند.
واعظ آشتیانی همچنین توصیه‌ای به وزیر ورزش کرد و گفت: اگر سلطانی‌فر می‌خواهد کار خوب و تاثیرگذاری از خود برجای بگذارد و آیندگان از بستری که او مهیا کرده استفاده کنند ورزش همگانی را توسعه بدهد زیرا با توسعه ورزش همگانی به سمت خصوصی‌سازی در ورزش و بحث اقتصادی ورزش هم می‌رویم ضمن اینکه گام‌های مثبتی در صرفه‌جویی دولت در درمان و دارو و سلامت شاهد خواهیم بود. این برنامه را کشورهای دیگر در دنیا تجربه کرده‌اند و با توسعه ورزش قهرمانی می‌توان به اهداف بزرگ از جمله ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و اقتصاد در ورزش رسید.
وی افزود: اکنون شاهدیم که در توسعه ورزش همگانی نهادهای مختلف از جمله شهرداری‌ها موازی‌کاری‌هایی انجام می‌دهند در حالی که باید با استراتژی منطقی این موازی‌کاری‌ها را حذف کرده و از ظرفیت‌های بزرگ شهرداری و شورای شهرها در توسعه ورزش همگانی استفاده شود.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: همچنین وزیر ورزش باید به سمت سیاست‌گذاری و پرهیز از کارهای عملیاتی و اجرایی برود. ضمن اینکه پرداختن به کارهای فرهنگی در اولویتش باشد. زیرا به دلیل بی‌توجهی به مسائل فرهنگی از گذشته تاکنون شاهد ناهنجاری‌هایی در ورزش هستیم و فضای ورزش از نظر فرهنگی فضای قابل قبولی نیست و افرادی از گذشته در ورزش لانه کرده‌اند و برای خود مافیا شده‌اند. این افراد گرگ‌هایی در لباس میش هستند که ابزارشان هم چاپلوسی و تملق است. پس وزیر ورزش آینده در کنار کارهای زیرساختی و توسعه ورزش همگانی باید با شجاعت و داشتن تشکیلاتی شجاع فرهنگ غنی اسلام را در ورزش پیاده کند و افرادی که به صورت گروه‌های مافیایی به طور رسمی یا غیر رسمی در برخی نقاط ورزش لانه کرده‌اند را مورد شناسایی قرار دهد هر چند که چهره برخی از‌ آنها مشخص است.
وی افزود: این افراد با ابزار تملق و چاپلوسی دلقکی پیش می‌روند و با ادبیات گفتمان سخیف‌شان چهره‌ای غیرفرهنگی را حتی در روزنامه‌های ورزشی برای ما به نمایش می‌گذارند. پس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش باید کار مشترک و ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی در ورزش انجام دهند. متاسفانه برخی روزنامه‌های ورزشی نیز در این زمینه نقش موثری دارند.
واعظ آشتیانی درمورد اینکه سلطانی‌فر می‌تواند رای اعتماد از مجلس بگیرد یا خیر، گفت: امیدوارم ایشان رای اعتماد بگیرند البته با توجه به سوابقی که دارند می‌توانند مجلس را قانع کنند که به او رای اعتماد بدهد.

دیدگاه‌ها