کد خبر : 1021397 | 16 شهریور 1392 ساعت 15:29 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

علی خسروی:

صادقی می‌توانست با کارت قرمز روبرو شود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: امیرحسین صادقی به خاطر خطای سنگینی که در نیمه اول بازی انجام داد می‌توانست با کارت قرمز روبرو شود.

صادقی می‌توانست با کارت قرمز روبرو شود
علی خسروی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: داور بازی دربی تلاش کرد بازی را اداره و مدیریت کند. او به طور کلی قضاوت متعادلی داشت ولی اگر پای دربی در میان نبود شاید قضاوت این بازی در بعضی صحنه‌ها به شکل دیگری انجام می‌شد.
وی افزود: در این بازی امیرحسین صادقی روی خطای سنگینی که در نیمه اول بازی انجام داد می‌توانست با کارت قرمز روبرو شود اما فغانی خواست بازی را مدیریت کند. شاید اگر داور دیگری بود کارت قرمز می‌داد یا اگر بازی اینقدر حساس نبود، صادقی با حکم اخراج روبرو می‌شد. غیر از این فکر می‌کنم قضاوت متعادل بود و کارت‌هایی که به صادقیان، عمران‌زاده و ... داده شد درست بود.
و اما دیگر کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره قضاوت این بازی از قطعی بودن حکم اخراج برای محمد قاضی گفت.
دکتر پرویز سیار در این باره افزود: قاضی در یک موقعیت عادی بدون آنکه با توپ کار داشته باشد خطای بسیار سنگینی را روی بازیکن قرمز انجام داد که باید با کارت قرمز روبرو می‌شد. وی درباره خطای امیرحسین صادقی روی صادقیان در نیمه اول خاطرنشان کرد: آن صحنه بسیار خطرناک بود و چنین ضرباتی اگر به سر برخورد کند می‌تواند باعث از دست رفتن بازیکن بشود. البته ما سه داور بودیم که با هم بازی را نگاه می‌کردیم و هر یک نظرات خودمان را داشتیم. این صحنه از یک زاویه اینطور بود که بازیکن قرمز نباید سر خود را به آن شکل خم می‌کرد تا در معرض خطر قرار بگیرد و از زاویه دیگر اینطور بود که بازیکن آبی، پایش بیش از حد بالا آمده بود و بازیکن قرمز از ترس و برای محافظت از خود مجبور به خم شدن شد. می‌بینید که قضاوت برای ما که بازی را بدون استرس نگاه می‌کردیم هم سخت و متفاوت است.
و اما نوذر رودنیل هم درباره قضاوت بازی دربی به سایت باشگاه پرسپولیس می‎گوید: من هنوز منتظرم تا یک صحنه خطا که روی خلعتبری در هجده قدم استقلال انجام شد، را ببینم. در این صحنه مشکوک بودم که پنالتی شده است یا نه؟ متاسفانه تلویزیون در این بازی خوب عمل نکرد. خیلی صحنه‌ها بود که پخش آنها می‌توانست چند بار و از چند زاویه پخش شود، اما اینکار را نکردند. یکی همین صحنه روی خلعتبری بود. نمی‌دانم عمدی در کار بود که بعضی صحنه‌ها را نشان ندهند یا نه؟ اما پخش بازی می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.
مدرس و کارشناس داوری فوتبال کشورمان ادامه می‌دهد: این بازی در حد لیگ برتر نبود. من زمان گرفتم و در طول 90 دقیقه فقط 56 دقیقه بازی فوتبال جریان داشت. داور با عملکرد خود نقش اساسی در بوجود آمدن این شرایط داشت. آقای فغانی به کرات بازی را به سکون کشید. بازی در شروع، سرعت خوبی داشت. پرسپولیس در حال حمله بود که داور در همان دقایق ابتدایی چند بار بازی را نگه داشت.
وی ادامه می‌دهد: داور که نباید این همه با سرمربی یک تیم صحبت کند. پس از آن بود که بازی بارها متوقف شد. مداوای بازیکن در زمین، دو دقیقه طول کشید در حالی که بازیکن باید به بیرون منتقل شود.
او درباره خطاهای پیش آمده در بازی گفت: امیرحسین صادقی به دلیل بی احتیاط بازی کردن و ضربه‌ای که به صادقیان در اوایل بازی زد باید اخطار می‌گرفت.
حرکت نکونام روی خلعتبری هم هر چند عمدی به نظر نرسید ولی به دلیل بی‌احتیاطی اخطار داشت. خطای عمران زاده روی صادقیان در نیمه دوم هم، حداقل کارت زرد داشت.

دیدگاه‌ها