کد خبر : 1022307 | 25 شهریور 1392 ساعت 22:06 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان

رحیمی ایران را در وزن 55کیلو طلایی کرد

حسن رحیمی آزادکار وزن‌ 55 کیلوگرم کشورمان به مدال طلای رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان دست یافت.

رحیمی ایران را در وزن 55کیلو طلایی کرد
  در ادامه چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه «پاپ لازلو» بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است حسن رحیمی نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل کشتی‌گیر هندی در دیدار ‌نهایی صاحب مدال طلا شد.
حسن رحیمی نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم رسول کالی‌یف از قزاقستان را با نتیجه 7 بر صفر (ضربه فنی) شکست داد و راهی مرحله بعد شد. وی در دور سوم هم با نتیجه 9 بر 2 از سد کیم از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. رحیمی در این مرحله علیم بائف از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.
وی برای حضور در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر صفر مقابل نریمان اسراپیلوف از روسیه به پیروزی رسید و فینالیست شد. رحیمی در فینال با نتیجه 2 بر یک آمیت کومار، دارنده مدال برنز المپیک لندن، از هند را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.
رحیمی که در المپیک لندن با شکست مقابل کومار از کسب مدال بازمانده بود نه تنها انتقام شکست المپیک را از این کشتی‌گیر گرفت بلکه بعد از 42 سال کشتی آزاد ایران را در وزن اول صاحب مدال طلا کرد.
آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در وزن اول توسط ابراهیم جوادی (در وزن 48 کیلوگرم) در مسابقات جهانی سال 1971 در صوفیه بلغارستان به دست آمده بود. رحیمی در مسابقات جهانی سال 2011 به مدال برنز دست یافته بود.
مدال‌های برنز این وزن به سزار آکگول از ترکیه و نریمان اسراپیلوف از روسیه رسید. کشتی‌گیران آمریکا و قزاقستان هم پنجم شدند.
* رده‌بندی وزن 55 کیلوگرم به شرح زیر است:
1- حسن رحیمی (ایران) 2- آمیت کومار (هند) 3- سزار آکگول (ترکیه) و نریمان اسراپیلوف (روسیه) 5- رسول کالی یف (قزاقستان) و اسکوبدو (آمریکا)

دیدگاه‌ها