کد خبر : 1029663 | 12 آذر 1392 ساعت 10:32 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

توره بهترین بازیکن آفریقا اعلام شد

شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس روز دوشنبه یحیی توره مهاجم ساحل عاجی تیم فوتبال منچستر سیتی را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال در قاره آفریقا از دید خود انتخاب کرد.

توره بهترین بازیکن آفریقا اعلام شد
بر اساس این گزارش، ویکتور موسس و جان اوبی میکل نیجریه ای ، جاناتان پیترویپا از بورکینافاسو و پی یر امریک اوبامیانگ از گابن دیگر نامزدهای بازیکن سال آفریقا از دید بی بی سی بودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این بازیکن 30 ساله که پیش از این سابقه حضور در تیم های موناکو فرانسه و بارسلونا اسپانیا را نیز دارد طی پنج سال اخیر همیشه به جمع پنج بازیکن نامزد دریافت این عنوان راه یافته بود اما هرگز موفق به دریافت آن نشده بود.
وی در سال 2013 نه به همراه منچستر سیتی و نه به همراه تیم ملی کشورش که به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرده است، هیچ عنوانی کسب نکرد. توره سال 2012 به همراه منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شده بود.
توره در این مورد گفت:«کسب ابن عنوان بسیار خوب است. زیرا بازیکن آفریقایی در مقیاس جهانی مانند اومبیانگ، پیتروپیا، میکل، موسس ، سالمون کالو و ژروینهو هستند. من معتقدم فوتبال ‌آفریقا نیز بهبود یافته است و من به عنوان یک آفریقایی خرسند هستم.»
برندهرنده این جایزه بر اساس نظرسنجی اینترنتی و پیامکی شبکه تلویزیونی بی بی سی انتخاب شد. پیش از توره ، دیدیه دروگبا هموطنش نیز در سال 2009 به این عنوان دست یافته بود.

دیدگاه‌ها