کد خبر : 1034016 | 27 دی 1392 ساعت 12:28 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش حضور سرخابی‌ها در برنامه ورزش و مردم

در برنامه ورزش و مردم امروز 6 بازیکن سرخ‌آبی حضور داشتند که در مورد مسائل مختلف صحبت کردند.

گزارش حضور سرخابی‌ها در برنامه ورزش و مردم
در برنامه امروز ورزش و مردم 6 میهمان از بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس حاضر شدند که در زیر گزیده‌ای از صحبت‌های این نفرات را می‌خوانید.
اختر: دربی 20 امتیازی است
ادموند اختر، مهاجم سابق استقلال که تجربه 7-8 دربی را دارد و 2 گل به ثمر رسانده در قمستی از صحبت‌های خود عنوان کرد: اگر در دربی‌ها نتیجه تساوی به دست می‌آید به این دلیل است که ترس از نباختن وجود دارد. تیم‌ها حاضر در دربی به برتری برسند اما قهرمانی را از دست بدهند. به نظر این بازی نه 3 امتیازی و نه 6 امتیازی بلکه 20 امتیازی است!
وی در مورد دربی سال 73 که توانست خوش بدرخشد اظهار داشت: من در آن دربی یک گل زدم و یک پنالتی هم گرفتم. گزارشگر آن دیدار هم آقای شفیع بود. آن دیدار در محبوبیت من بین هواداران تاثیرگذار بود.
بازیکن سابق آبی‌پوشان در خصوص اینکه پس از صحبت‌های عابدزاده از زدن پنالتی در دربی منصرف شد؛ یادآور شد: در آن سال صادق ورمزیار پنالتی‌زن تیم بود، اما با توجه به اینکه من در کورس آقای گلی بودم قبل از بازی ورمزیار به من گفت اگر پنالتی شد من بزنم. زمانی که پشت توپ قرار گرفتم عابدزاده دائم کری‌خواند که تو بازیکن جوانی هستی و نمی‌توانی توپ را به گل تبدیل کنی. 3 بار پشت توپ ایستادم اما واقعا از ابهت عابدزاده ترسیدم و ورمزیار پشت توپ ایستاد.
وی افزود: عابدزاده واقعا اسطوره فوتبال ایران است و فکر می‌کنم حالا حالاها دیگر مانند این دروازه‌بان در ایران نیاید. واقعا مدافعان خیال‌شان از درون دروازه راحت است. حیف است که او در غربت مربیگری کند و امیدوارم عقاب آسیا به ایران بازگردد.
بزیک: اولین گلم در دربی باعث برد پرسپولیس پس از 7 سال شد
ادموند بزیک، مهاجم سابق پرسپولیس هم دیگر میهمان این برنامه بود که در خصوص علت عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: یکی از این دلایل می‌تواند پخش زیاد مستقیم مسابقات باشد، همچنین کیفیت پایین رقابت‌ها و گرانی بلیت هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما دربی متفاوت است و همه به ورزشگاه می‌روند.
وی با اشاره به اینکه در دربی‌ که پرسولیس 9 نفره بود و نتیجه تساوی به دست آمد یادآور شد: این گونه نیست که می‌گویند گفته بودند به پرسپولیس گل نزنید و بازی مساوی شود. هیچ تیمی در دربی دوست ندارد مساوی کند اما ترس از نباختن باعث می‌شود که دو تیم به تساوی دست یابند.
این مهاجم در مورد اولین گلی که در دربی توانست به ثمر برساند و پرسپولیس پس از 7 سال استقلال را شکست داد یادآور شد: در سال 75 در دقیقه 87 اولین گل خود را در دربی به ثمر رساندم. آن گل تاثیر زیادی روی محبوبیت من داشت.
وی در مورد وضعیت پرسپولیس یادآور شد: در این فصل شاگردان دایی روند ثابتی داشته‌اند و امیدوارم پرسپولیس در پایان نیز بتواند نتیجه خوبی کسب کند.
نکیسا: در کودکی هوادار استقلال بودم
نیما نکیسا، دروازه‌بان سابق سرخ‌پوشان نیز در این برنامه حاضر شد. وی با اشاره به اینکه اولین دربی خود را در بندرعباس تجربه کرد و پس از آن دربی 3 بر یک سال 74 یادآور شد: آن بازی به علت قضاوت ضعیف داور چنین نتیجه‌ای رقم خورد. همچنین در آن زمان یورگن گده بود که نفراتمان هم 100 درصد آماده نبودند.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود او در دوران کودکی استقلالی بوده یادآور شد: اینگونه نیست که بگویم در دوران کودکی عکس‌های پرسپولیس را به دیوار اتاقم می‌زدم. واقعیت این بود که در آن زمان بر حسب اینکه پسرهای بزرگ فامیل استقلالی‌ بودند من هم تابع آنها بودم و برای تماشای بازی این تیم به ورزشگاه می‌رفتیم.
وی افزود: اینکه گفته می‌شود من به تمرین استقلال رفتم و خواهش کردم که با این تیم تمرین کنم درست نیست قرار بود که با من قرارداد بسته شود در آن زمان علی جباری مربی استقلال بود. به من گفتند که پشت ماشینی بروم تا مرا کسی نبیند، پس از آن اتفاقات من به پرسپولیس رفتم و از آن زمان به بعد نسبت به تیمم متعهد بودم. پیشنهادهایی به من شد اما به استقلال نرفتم.
خاطره طباطبایی از نداشتن دروازه‌بان ذخیره
هادی طباطبایی، دروازه‌بان سابق استقلال دیگر میهمان برنامه امروز بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود گفت: زمانی که رافت قلی‌اف به استقلال آمده بود بازیکنان به او گفتند که به مدیرعامل بگوید از کودکی استقلالی بوده که او هم این کار را کرد!
وی در مورد رقابتش با پرویز برومند و اینکه در یکی از دربی‌ها برومند به علت اینکه در ترکیب قرار نداشته اردو را ترک کرده و استقلال بدون دروازه‌بان ذخیره به میدان رفته بود و اگر مشکلی برای او به وجود می‌آمد چه اتفاقی می‌آفتاد، خاطرنشان کرد: من سعی کردم این موضوع را فراموش کنم زیرا ممکن بود این مسئله روی عملکرد فنی من هم تاثیر داشته باشد. اما واقعا نمی‌دانم اگر اتفاقی برایم می‌افتاد چه می‌شد.
اعتراض شفیع به داوری جشنواره بین‌المللی جام جم
در قسمتی از برنامه گزیده‌ای از سومین جشنواره بین‌المللی جام جم پخش شد که بهرام شفیع گفت: نسبت به قضاوت داوران این برنامه گلایه دارد.
انتقاد پیروانی از انتخاب کاپیتان‌ها
افشین پیروانی،کاپیتان پیشین سرخ‌پوشان که 7 سال در این تیم به عنوان کاپیتان حضور داشت با انتقاد از نحوه فعلی بازیکنان و انتخاب کاپیتان‌ها یادآور شد: کاپیتان باید سابقه داشته باشد. در حال حاضر کسانی کاپیتان شده‌اند که سابقه کمی دارند. روزی با شکست پرسپولیس گریه می‌کردم و به مدرسه هم نمی‌رفتم اگر هم به من می‌گفتند اگر می‌خواهی به پرسپولیس بروی باید از شیراز پیاده به تهران بروی قبول می‌کردم اما هم‌اکنون بازیکن با 4 تیم قرارداد می‌بنند و بعد به پرسپولیس می‌رود.
وی افزود: هم‌اکنون بازیکنان با یکی دو سال کاپیتان می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که داور هم آن احترام و صلابت را که باید به کاپیتان بگذارد رعایت نمی‌کند.
پیروانی در مورد پیراهن سبزی که پیش از دربی‌ها می‌پوشید، اظهار داشت: به هر حال هر بازیکنی اعتقاداتی دارد. هم‌اکنون رافائل نادال را ببینید که چگونه بطری آب خود را برمی‌دارد و روی زمین می‌گذارد. من در 19 دربی حضور داشتم که 9 برد، 6 تساوی و 3 باخت را تحربه کردم. به نطرم آن پیراهن خوش‌یمن بود و هنوز هم همان پیراهن را دارم.
وی در مورد دربی 9 نفره پرسپولیس گفت: من در آن بازی به بازیکنان گفتم که به اندازه 3 نفر بدوند و هر چه خشونت هم دارند در بازی پیاده کنند زیرا دیگر داور به بازیکنان پرسپولیس کار نمی‌داد.
کاپیتان اسقلال با 2 شناسنامه: داور نتیجه دربی 9 نفره را درآورد
محمود فکری، کاپیتان سابق استقلال نیز در خصوص انتخاب کاپیتان تیم‌ها عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در انتخاب کاپیتانی این است که همه او را قبول داشته باشند. هم‌اکنون می‌بینیم که خیلی وقت‌ها در این مسئله دعوا به وجود می‌آید. در زمان ما هیچ بازیکنی اعتراض به این مسئله نداشت. همیشه هم به فکر بازیکنان دیگر بودم اما هم‌اکنون کاپیتان‌ها خودشان یواشکی حق خود را می‌گیرند و دیگر کاری به سایر نفرات ندارند.
وی در مورد سن خود افزود: من 2 شناسنامه دارم. یکی سال 52 و دیگری سال 48 البته سال 48 درست است.
کاپیتان استقلال در مورد جنجال سال 73 که آیا مقصر محرمی بوده و یا قلعه‌نویی، تصریح کرد: در ابتدای این درگیری من نبودم و اطلاع دقیقی از آن ندارم. به هر حال در آن موقع زیبایی‌های فوتبال به همین موارد بود!
فکری در مورد اینکه در دربی‌ای که پرسپولیس 9 نفره شد و بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید خاطرنشان کرد: وقتی در رختکن یک حرف به ما می‌گویند و اعلام می‌کنند که بازی به خشونت کشیده نشود بازیکن تمام مسائل را درک می‌کند. داوری به گونه‌ای بود که بازی را درآورد.
وی در مورد نتیجه این دربی تصریح کرد: با توجه به بیانیه‌های اخیر و مسائل به وجود آمده نتیجه تساوی بهتر است زیرا ظرفیت باخت وجود ندارد. زمانی که تیمی شکست می‌خورد به داوری زیاد حمله می‌شود. این مسئله برای فوتبال ما بد است.

دیدگاه‌ها