کد خبر : 1058554 | 13 اسفند 1392 ساعت 10:54 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

واعظ آشتیانی:فتح‌الله‌زاده با افکارعمومی بازی نکند

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه وزارت ورزش باید قبل از رفتن فتح‌الله‌زاده مسائل مالی را حسابرسی کند گفت: در زمان مدیریت من به هیچ عنوان در مورد پرداخت مبالغ قراردادهای بازیکنان، پنهان‌کاری یا ناعدالتی وجود نداشت.

واعظ آشتیانی:فتح‌الله‌زاده با افکارعمومی بازی نکند
امیررضا واعظ آشتیانی در مورد ناراحتی برخی بازیکنان استقلال بابت دریافتی خود از این باشگاه گفت: شاید در طول فصل پیش بیاید که یک بازیکن یا اعضای کادرفنی به صورت استثنا و با توجه به مشکلاتی که دارند خواهان گرفتن درصدی از مبلغ قرارداد خود باشند. در اینگونه موارد باشگاه می‌تواند تصمیم‌گیری کند ولی اینکه در بین بازیکنان یا کادرفنی، پرداختی‌ها عادلانه نباشد، مطمئنا در یک مقطع به واسطه افراد واکنش‌های خودش را نشان خواهد داد و مشکلاتی ایجاد می‌شود.
به گزارش تسنیم، او افزود: وقتی در باشگاه حساب‌ها شفاف باشد و برای بازیکنان و کادرفنی حساب بانکی باز شود، پول‌ها به صورت مستقیم از طریق امور مالی و نظارت‌هایی که وجود دارد به حساب آنها ریخته می‌شود. حالا اگر اختلاف 5 تا 10 درصد باشد مشکلی وجود ندارد ولی اگر یک نفر 20 درصد بگیرد و دیگری صددرصد، مطمئنا چالش‌هایی به وجود خواهد آمد.
مدیرعامل پیشین استقلال عنوان کرد: زمانی که مدیریت این باشگاه را برعهده داشتم سعی کردم چنین اتفاقاتی رخ ندهد. به عنوان مثال قرارداد خسرو حیدری 200 میلیون تومان بود ولی برای فصل بعد چون این بازیکن عملکرد خوبی داشت، پیشنهاد کردم 50 میلیون تومان به قراردادش اضافه کنیم. نکته مهم این بود که این مسائل صورت جلسه می‌شد و به دبیرخانه می‌رفت و به هیچ عنوان پنهان نبود. مثلا در یک فصل قرارداد فرهاد مجیدی 190 میلیون تومان بود و وقتی می‌خواستیم بین بازیکنان پول تقسیم کنیم به شوخی می‌گفتیم وضع مجیدی خوب است و دیگران در اولویت قرار می‌گرفتند.
آشتیانی اظهار داشت: آن زمان در پرداخت پول بازیکنان پنهان کاری و ناعدالتی وجود نداشت و همه چیز روشن بود. ما برای اولین‌بار در استقلال برای بازیکنان حساب بانکی باز کردیم ولی قبل از آن پول را به سرپرست می‌دادند و او پول‌ها را با نظر سرمربی بین بازیکنان پخش می‌کرد. ما اما گفتیم سرمربی و سرپرست وظایف خاص خودشان را دارند و این موضوع مربوط به باشگاه می‌شود. پرداخت پول براساس قرارداد و همچنین عملکرد بازیکن بود و حتی آن زمان که عمران‌زاده با محرومیت 12جلسه‌ای مواجه شد، وقتی بازی‌ها را می‌بردیم پاداش او را هم پرداخت می‌کردیم.
وی تاکید کرد: وقتی حساب بانکی وجود داشته باشد و نظارت صورت بگیرد همه چیز روشن است ولی پنهان‌کاری‌ها باعث می‌شود که در تیم اختلاف، چند دستگی و موضع‌گیری‌های منفی به وجود بیاید. زمانی که در استقلال مدیریت کردم حتی یک بازیکن اعتراض نکرد که پول کمی گرفته و فلان بازیکن پول بیشتری گرفته است. وقتی همه چیز روشن باشد مطمئنا مجموعه هم در آرامش قرار دارد.
آشتیانی در مورد حرف‌های فتح‌الله‌زاده که گفته قطعا در پایان فصل از استقلال می‌رود گفت: من به وزارت ورزش پیشنهاد می‌کنم که اول با فتح‌الله‌زاده تسویه حساب کند، بعد ایشان برود. اگر او بدون تسویه حساب برود خیلی خوش به حالش می‌شود. ایشان ادعا کرده که در این 4 سال 200میلیارد درآمدزایی داشته و باشگاه استقلال 23میلیارد زیان انباشته دارد. البته من معتقدم ایشان فرق زیان انباشته و بدهی جاری را نمی‌داند و اطلاعاتش در این خصوص ضعیف است.
مدیرعامل پیشین استقلال اضافه کرد: زمانی می‌توان از زیان انباشته صحبت کرد که یک مجموعه حسابرسی شود و گفتن این موضوع بدون اینکه حسابرسی صورت گرفته باشد و مجمعی برگزار نشده باشد به هیچ عنوان صحیح نیست. مشخص نیست این عدد از کجا آمده است، در ضمن کارشناسان حرفه‌ای حسابرسی می‌توانند به طور صریح بگویند که چطور بدون حسابرسی و برگزاری مجمع، مبلغ زیان انباشته را درمی‌آوریم؟
آشتیانی یادآور شد: فتح‌الله‌زاده وقتی در سال 89 مسئولیت باشگاه را برعهده گرفت در مصاحبه‌های مختلف تاکید کرد که استقلال 3میلیارد زیان انباشته دارد و حالا بعد از گذشت 3،4 سال مشخص نیست که چگونه این مبلغ به 23میلیارد رسیده است. این مبلغ زیان انباشته نیست بلکه بدهی جاری است و قطعا بیشتر از این مبلغ است. ایشان مدعی شده که 200میلیارد درآمدزایی داشته و کمپ استقلال را یک آورده برای باشگاه محسوب می‌کند. جالب اینجاست که 2سال پیش می‌گفت تا یک ماه دیگر سند کمپ را به نام استقلال می‌زند ولی انگار یک ماه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: فتح‌الله‌زاده به خوبی در جریان است که مدیرکل اسبق تربیت بدنی استان تهران گفت که کمپ استقلال با هزینه‌های تربیت بدنی استان تهران اداره می‌شود و حتی آقای رسولی‌نژاد معاون سابق پارلمانی وزارت ورزش گفت که این کمپ برای استقلال نیست. بهتر است ایشان با افکار عمومی بازی نکند و فکر نکند هر چه می‌گوید مردم مجبور هستند آن را قبول کنند.
آشتیانی گفت: من به وزارت ورزش پیشنهاد می‌کنم که حتی از زمان مدیریت من باشگاه استقلال را مورد حسابرسی قرار دهد تا مشخص شود چه دلایلی باعث شد تا این همه بدهی به بار آید. بهتر است وزارت مشخص کند که میزان واقعی درآمد چقدر بوده تا معیارها برای مشخص شدن مدیر موفق و ناموفق مشخص شود. اگر ایشان خدمت کرده بود که مورد تشویق قرار بگیرد و الگویی باشد برای مدیران و اگر هم غیر از این بود، دولت آقای روحانی بیاید و کسانی که بیت‌المال را ضایع کردند مورد مواخذه قرار بدهد. اتفاقا شروع این موضوع هم از فوتبال باشد.

دیدگاه‌ها