کد خبر : 1059803 | 25 اسفند 1392 ساعت 01:54 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

شریفی: رکوردهایم خوب است اما کافی نیست

قوی‌ترین وزنه‌بردار ایران می‌گوید وزنه‌هایی که در مسابقات قهرمانی کشور زده، رکوردهای نهایی‌اش نبوده و به دلیل ترافیک بالا در فوق سنگین در اردوی تیم ملی باید بیشتر از این وزنه بزند.

شریفی: رکوردهایم خوب است اما کافی نیست
  رشید شریفی درباره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور، اظهار کرد: بعد از آسیب دیدگی‌ که پشت سر گذاشتم به مدت سه ماه تمرین کردم تا خود را به مسابقات قهرمانی کشور که به نوعی انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شد برسانم. البته با دو، سه ماه تمرین با 100 درصد آمادگی‌ام در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکردم و وزنه‌هایی که زدم رکورد نهایی‌ام نبود، اما برای این که به تیم ملی دعوت شوم ایده‌آل بود. با این حال با توجه به این که در اردوی تیم ملی با قهرمان‌های همچون بهادر مولایی، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی رقابت می‌کنم باید بیشتر از این، وزنه بزنم.
به گزارش ایسنا، شریفی در مورد سطح مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور نیز، بیان کرد: سطح مسابقات خیلی خوب بود، سال گذشته من با رکوردهایی 190 و 230 کیلوگرم اول شدم و امسال با 196 و 240 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسیدم. همچنین در اوزان دیگر نیز سطح رقابت‌ها بالا بود.
وی در پاسخ به این پرسش که در مورد دعوت نشدن به مرحله مقدماتی اردوی تیم ملی با مربیان صحبت داشته است یا خیر؟ گفت: خیر. صحبتی نداشتم، اما گفتند بعد از مسابقات قهرمانی کشور چند نفری به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند من هم تلاش کردم وزنه‌های خوبی بزنم تا ان‌شاءالله دعوت شوم. البته ترافیک در دسته فوق سنگین زیاد است و با توجه به رقابتی سنگین که میان وزنه‌برداران انجام خواهد گرفت ، دو نفری که برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی انتخاب شوند قطعا بر روی سکوی اولی و دومی خواهند ایستاد.
قوی‌ترین وزنه‌بردار ایران با اشاره به حضور زارع و پانزوان در اردوی تیم ملی بیان کرد: زارع و پانزوان از مربیان اسبق تیم ملی بودند. جدا از آن بحث مثبت شدن تست دوپینگ وزنه‌برداران که برای هر ورزشکاری پیش می‌آید و مشکلی است که قابل پیش‌بینی نیست، در آن زمان تمرین‌های‌شان باعث پیشرفت وزنه‌برداران شده بود.
از طرفی وزنه‌برداران نیز سطح توقعاتشان بالاتر رفته و دید بالاتری نسبت به گذشته دارند، به طوری که یک روزی مدال جهانی برایشان خیلی بزرگ بود، اما امروز به آنها ثابت شده که کسب آن دور از دسترس نیست، بلکه با یک مقدار تلاش می‌توانند مدال‌های بازی‌های آسیایی، المپیک و قهرمان جهان را کسب کنند.
وی در پایان گفت: تیم ایران سه، چهار سال با حضور کورش باقری موفق بود، امیدوارم از این به بعد نیز این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها