کد خبر : 1082693 | 28 فروردين 1393 ساعت 11:46 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

گودرزی:

بدهی پرسپولیس را از بیت‌المال پرداخت نمی‌کنیم

وزیر ورزش وجوانان گفت: بدهی 60 میلیاردی پرسپولیس را از جیب بیت المال پرداخت نمی‌کنیم، چون قراردادهای فوتبال شفاف نیست.

بدهی پرسپولیس را از بیت‌المال پرداخت نمی‌کنیم
محمود گودرزی درحاشیه سفر به نهاوند در مجموعه ورزشی علیمرادیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا سه ماه آینده در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار می گیرند و تا پایان شهریورماه به بخش خصوصی واگذار می شوند تا شاید شرایط بهتری ایجاد شود.
وی گفت: پس از کار حسابرسی که توسط وزارت ورزش انجام شد بدهی باشگاه پرسپولیس حدود 60 میلیارد تومان برآورد شده است، ولی در روزهای اخیر افراد دیگری نیز چک طلب این باشگاه را در دست دارند که احتمال دارد رقم این بدهی بیشتر شود و وزارت ورزش نیز این بدهی میلیاردی را از جیب بیت المال پرداخت نمی کند.
وزیر ورزش وجوانان بیان کرد: قرارداد باشگاه ها وفوتبالیست ها شفاف نیست و از طرف این وزارتخانه امکان هیچ نوع کمکی وجود ندارد، چرا که همیشه فوتبالیست ها طلبکار هستند و هزینه سرسام آوری را به بیت المال وارد کرده اند و مردم راضی به پرداخت این پول از صندوق بیت المال نیستند.
گودرزی عنوان کرد: مدیران تیم های صنعتی شرکت کننده در لیگ فوتبال به هیچ وجه خارج از قرارداد بسته شده و ثبت در سازمان لیگ، کمک مالی و مادی دیگری نکنند، درغیر این صورت اسامی کسانی که در روند عمومی سالم‌سازی مورد نظر تخلف کنند را رسانه‌ای می‌کنیم و آن زمان بخش‌های نظارتی وارد عمل می شوند.
وزیرورزش وجوانان افزود: قراردادهای میلیاردی برخی تیم‌های فوتبال و مسائل و حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون آنها را خوشبختانه مردم می دانند و نسبت به این قضایا بسیار مطلع، آگاه و البته بسیار حساس در رعایت عدالت هستند که این حساسیت بسیار مثبت به ما کمک می کند.
وی اظهار کرد: مسئولان و بازرسان مختلف از نهاد ریاست جمهوری، سازمان‌های نظارتی، کمیسیون اصل 90 مجلس و البته خود وزارت ورزش و جوانان را دعوت کردم تا این قراردادها را نه برای تیم‌های تحت پوشش خودمان بلکه برای همه تیم‌ها بررسی کنند.
گودرزی عنوان کرد: خوشبختانه کمکی که رسانه‌ها در افشای این نارسایی‌ها و نا هنجاری‌ها در بخش ورزش و فوتبال کردند، موجب شد که فضای عمومی به این سمت حرکت کرده که تیم‌های دیگر داوطلبانه و به صورت شفاف لیست قراردادهای خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و ما این اقدام آنها را به فال نیک می‌گیریم.
وزیر ورزش وجوانان بیان کرد: باید جوری حرکت و رفتار کنیم تا نظام مالیاتی و نظام مدیریتی کارشان را به درستی انجام دهند و کسانی که مطالباتی دارند بتوانند در یک روال منطقی، حقوقی، روشن و شفاف به حق خود برسند و مدیریت‌ها نیز بتوانند پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و براساس آن از قبل تامین اعتبار کنند.
وی گفت: به نظرم درطول زمان سوء مدیریت‌ها سبب انباشت بدهی‌های سنگین چندین ساله شده، ارقام درشت برای بازیکنان در نظر گرفته شده که یا پرداخت نشده و یا از طرق دیگری پرداخت شده، بازیکنان مطالبات زیادی دارند و طبیعتا وقتی که وضع قرارداد مخدوش است پرداخت امکان پذیر نیست.
گودرزی افزود: هدف از سفرم به شهرستان نهاوند مشخص شدن تکلیف مجموعه ورزشی مهندس علیمرادیان است که به شکل خیر ساز است و متاسفانه بلا تکلیف که امیدوارم در این سفر بتوانیم به توافقی برسیم ومشکلات آنرا برطرف کنیم تا مردم از این مجموعه بسیار زیبا و خیر ساز بیشترین استفاده بهینه را با کمترین هزینه بکنند.
وزیر ورزش وجوانان اظهار کرد: بیش از 3 هزار پروژه ورزشی در سطح کشور داریم که تعداد زیادی از آنها نیمه کاره رها شده اند که چندین نمونه از آن مانند مجموعه ورزشی بانوان در شهر شما و چندین پروژه دیگر از جمله این طرح های نیمه تمام است.

دیدگاه‌ها