کد خبر : 1083464 | 05 اردیبهشت 1393 ساعت 12:19 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

طالبی:

چرا قرارداد مهندسان و پزشکان اعلام نمی‌شود؟

مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی گفت:اگر معضل فوتبال ما رقم قرارداد بازیکنان است که همه قراردادها را منتشر کنند تا مشکلات حل شود. اگر قرار است پول فوتبال راکم کنند باید پول همه جا را کم کنند.

چرا قرارداد مهندسان و پزشکان اعلام نمی‌شود؟
 فرشید طالبی در خصوص باخت تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مقابل لخویای قطر در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا گفت: شرایط بازی به گونه‌ای بود که مربی ما می‌خواست بازیکنان جوان را بازی دهد تا هم اعتماد به نفس به دست آورند و هم خودشان را در یک رقابت بین‌المللی نشان دهند و فکر می‌کنم خوب هم بازی کردند که جای تقدیر دارد و امیدوارم که از این فرصت‌ها به بازیکنان جوان بیشتر داده شود.
به گزارش فارس، مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی در مورد اینکه چرا این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی نگرفت، افزود: بزرگ ترین دلیل آن می‌تواند بدشانسی باشد اما این توجیه نیست. در بازی با الاتحاد ایده‌آل بازی می‌کردیم اما وقتی 10 نفره شدیم فشار زیادی روی تیم آمد. ما در آسیا نمی‌توانیم مثل ایران نتیجه بگیریم چرا که اتفاقات رخ داده از سوی ما آماتوری است اما فوتبال آسیا حرفه‌ای شده است. ما از نظر حرفه‌ای عقب هستیم و اینها دلیل می‌شود که در این رقابت‌ها ایده‌آل نباشیم چرا که غیرت وتعصب تا یک جایی جواب می‌دهد اما باید مسائل حرفه‌ای را هم در نظر داشته باشیم. شما به تیم فولاد نگاه کنید که این تیم نان برنامه‌ریزی‌اش را می‌خورد. تیم‌های دیگر با پروازهای اختصاصی به سفر می‌روند اما ما برای سفر به یک کشور باید چندین ساعت در چند فرودگاه معطل باشیم. بازیکنان ما همواره باید دنبال مطالبات مالی‌شان باشند اما بازیکنان تیم‌های حرفه‌ای به پاداش‌های کلان بردها فکر می‌کنند. منظور من فقط مسائل مالی نیست و حرف من کلی است.
وی درباره انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان که این روزها همه‌گیر شده، ادامه داد: ما با انتشار این لیست مشکلی نداریم اما آیا این لیست و انتشار آن مشکلات فوتبال ما را حل می‌کند؟ مگر فقط فوتبالیست‌ها اینقدر پول می‌گیرند؟ چرا قرارداد مهندسان و پزشکان را منتشر نمی‌کنند؟ فوتبالیست‌ها تا زمانی که صنف نداشته باشند هر کسی به خودش اجازه می‌دهد درباره‌شان حرف بزند اما باید بدانیم که هر کسی پول هنرش را می‌گیرد. کسانی از مبالغ قرارداد فوتبالیست‌ها انتقاد می‌کنند که خودشان از کنار فوتبال نان درمی‌آورند و به شهرت می‌رسند. اگر فوتبال بد است درش را ببندید! فوتبالیست‌ها آنقدر بدبخت شده‌اند که ساکت نشسته‌اند و صنفی نیست از آنها دفاع کند.
طالبی افزود: کدام پول میلیاردی؟! اسم میلیاردی روی بازیکنان می‌گذارند اما بیشتر از 300 میلیون دست یک فوتبالیس را نمی‌گیرد. اگر معضل فوتبال ما رقم قرارداد بازیکنان است که همه قراردادها را منتشر کنند تا مشکلات حل شود. اگر قرار است پول فوتبال راکم کنند باید پول همه جا را کم کنند. همین تیم لخویا پول‌های میلیاردی به بازیکنانش می‌دهد اما نتوانست از گروهش در آسیا صعود کند. آیا کسی از قطری‌ها به این موضوع اعتراض کردند؟ کریستیانو رونالدو با مبلغی هنگفت به رئال مادرید رفته اما حالا که این تیم با این بازیکنان کهکشانی قهرمان اروپا شده آیا کسی به مبلغ بازیکنان این تیم ایراد گرفته است؟ باور کنید هر فوتبالیست با همین پولی که می‌گیرد حداقل 5 خانواده را خرج می‌دهد و این حرف را با ایمانم می‌گویم اما همه ماشین زیر پای فوتبالیست‌ها را می‌بینند.
طالبی در پاسخ به این سؤال که آیا با ادامه حضور تونی در تراکتورسازی موافق هستی یا نه، افزود: او در مدتی که با ما کار می‌کرد، زحمات خود را کشید و ریتم خاصی به تیم داد و فکر می‌کنم مردم هم او را دوست دارند. اما به نظرم باشگاه باید چه با تونی و چه با هر مربی دیگری افکار طولانی مدت داشته باشد ومربی را فقط برای نیم فصل به تیم نیاورند چرا که اگر به یک مربی اعتماد شود، نتایج بهتری خواهیم گرفت.تونی کارنامه خوبی دارد اما فکر می‌کنم برنامه‌ریزی باشگاه در این میان خیلی مهم است.
وی در مورد اظهارات کفاشیان که گفته بود هر فوتبالیستی پول میلیاردی می‌خواهد باید از ایران برود، اظهار داشت: من نمی‌دانم ایشان چه گفته اما حتما تفکرات خاص خودش را دارد و باید بر اساس تفکراتش برنامه‌ریزی کند که اینگونه صحبت کرده است.
وی در پایان ضمن تشکر از مردم تبریز گفت: امسال آنها با بدی‌ها و کمبودهای ما ساختند و امیدوارم قدر این سرمایه دانسته شود. باور کنید شادی بعداز قهرمانی درجام حذفی را در هیچ کجا ندیده بودم وامیدوارم شادی این مردم ادامه دار باشد.

دیدگاه‌ها