کد خبر : 1104492 | 15 اردیبهشت 1393 ساعت 13:13 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

انصراف عربستان و تایلند از میزبانی جام ملت‌ها

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: هیچ یک از چهار کاندیدای میزبانی جام ملت‌های 2019 انصراف نداده‌اند.

انصراف عربستان و تایلند از میزبانی جام ملت‌ها
شاهین رحمانی در مورد اظهارات کفاشیان مبنی بر انصراف عربستان و احتمال کناره‌گیری تایلند از میزبانی جام ملت‌های 2019 اظهار داشت: هیچکدام از این دو کشور به صورت رسمی اعلام انصراف نکرده و همچنان چهار کشور ایران، تایلند، امارات و عربستان کاندیدای میزبانی این مسابقات هستند.
به گزارش تسنیم، وی افزود: طبق برنامه هیئت نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از امارات، تایلند و ایران بازدید کرده و در ادامه هم به عربستان خواهند رفت که هیچ تغییری در این برنامه ایجاد نشده و اگر هر تغییری در این مورد صورت بگیرد یا انصرافی صورت بگیرد به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
عضو ایرانی کمیته مسابقات AFC درباره ادعای جنجالی نقل قول یک عضو هیئت نمایندگی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر قطعی بودن میزبانی امارات تصریح کرد: چنین صحبتی را نشنیده‌ام و بیان آن هم بسیار دور از ذهن است چرا که اکنون پرونده چهار کشور در مرحله بازبینی است و هنوز تحویل کتابچه میزبانی و ارزیابی‌ها باقی مانده است. ضمن آنکه این موضوع ابتدا در کمیته مسابقات بررسی شده و در نهایت هیئت اجرایی AFC درباره آن تصمیم نهایی را می‌گیرد.
رحمانی خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود در ماه دسامبر (آذر 93) و قبل از مسابقات جام ملت‌های استرالیا نام میزبان اعلام شود اما در حال حاضر هیچ زمان جدیدی برای این موضوع اعلام نشده است. شاید حدس و گمان‌هایی درباره اینکه کدام کشور شانس بیشتری دارد مطرح شود اما هنوز بررسی یا اعلام قطعی صورت نگرفته است.
وی در این مورد که ناکامی سه تیم از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، با توجه به شیوه جدید امتیازدهی AFC می‌تواند سبب کاهش سهمیه کشورمان در این مسابقات شود به تسنیم گفت: نتایج مسابقات لیگ قهرمانان چه مثبت و چه منفی در امتیاز فنی کشورها تاثیرگذار است اما شاخصه‌های دیگری هم وجود دارد و این عامل به تنهایی سبب کاهش سهمیه نخواهد شد.
رحمانی افزود: در دوره گذشته هم تنها یک نماینده ایران موفق به صعود از مرحله گروهی شد. این موضوع تاثیر خود را دارد اما نه به آن اندازه که تنها عامل کاهش سهمیه شود.

دیدگاه‌ها