کد خبر : 1149895 | 02 تیر 1393 ساعت 01:14 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

کناره‌گیری سهراب‌نژاد از تیم‌ ملی بسکتبال

ملی‌پوش بسکتبال ایران با انصراف از حضور در اردوی تیم ملی گفت: با توجه به مشکلات و درگیری‌های شخصی که دارم با موافقت کادرفنی و فدراسیون امسال در خدمت تیم‌ ملی نیستم.



کناره‌گیری سهراب‌نژاد از تیم‌ ملی بسکتبال
حامد سهراب‌نژاد ملی‌پوش با سابقه بسکتبال ایران که بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو از بازی‌های ملی خداحافظی کرد در این سال‌ها با دعوت کادرفنی تیم ملی بازهم به جمع بسکتبالیست‌ها اضافه شد و در تیم ملی حضور داشت. او حتی در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز حضور داشت و توانست یک مدال طلای دیگر آسیا را به کارنامه خود اضافه کند.
با این حال او امسال تصمیم گرفته از حضور در تیم ملی‌ کناره‌گیری کند که تصمیمش با موافقت کادرفنی عملی شد.
کاپیتان تیم بسکتبال پتروشیمی که در این فصل برای دومین بار جام قهرمانی لیگ‌ برتر را بالای سر برد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امسال درگیری‌های زیادی دارم و باید به زندگی شخصی‌ام برسم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که از اردوی تیم ملی انصراف دهم. ابتدا فدراسیون و کادرفنی موافقت نکردند اما خب وقتی دیدند شرایط من خاص است و واقعا نمی‌توانم باشم با تصمیم من موافقت کردند. من در سال جاری در کنار تیم ملی نیستم و ان‌شاالله در آینده اگر شرایط باشد با تمام توان به تیم‌ملی بازخواهم گشت.
سهراب‌نژاد در پاسخ به این سوال که قبلا هم خداحافظی کرده بود و آیا امکان دارد با درخواست کادرفنی به تیم بازگردد؟ بیان کرد: کادرفنی ابتدا موافقت نکرد اما خب شرایط من خاص بود و نمی‌توانستم. به همین دلیل همکاری کردند و به طور قطع در تیم نیستم. بازیکنان جوان خوبی داریم که می‌توانند در پست من باشند و به بهترین شکل بازی کنند.
او در پاسخ به این سوال که شرایط بازیکنان هم‌پستش را چطور می‌بیند؟ تصریح کرد: ما بهترین‌ها را داریم. از طرف دیگر بازیکنان جوان هم رشد خوبی داشته‌اند و آماده‌اند. بالاخره باید زمان حضور این بازیکنان جوان در تیم ملی نیز برسد و آنها بتوانند باتجربه شوند. به نظر من ایران استعدادهای خوبی دارد و این بازیکنان جوان با کسب تجربه و دیدن میدان‌های بزرگ می‌توانند جا پای بزرگان بگذارند.
کاپیتان تیم پتروشیمی ادامه داد: بالاخره نسل طلایی ما هم یک روز کنار خواهد رفت و باید جانشین‌های خوبی برایشان بسازیم. باید اندک اندک جوانان را وارد میدان کنیم تا برای آینده آبدیده شوند تا ان‌شاالله در سال‌های بعد تیم ملی یکه تاز باشد و افت نکند. مطمئن باشید که بازیکنان جوان ایران در آینده به بهترین‌ها تبدیل می‌شوند.
سهراب‌نژاد در پاسخ به این سوال جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: جام جهانی میدان بهترین‌ها است و مطمئنا ایران هم با بهترین ترکیب راهی اسپانیا می‌شود. ایران در سال های اخیر جایگاه خوبی در بسکتبال کسب کرده و به عنوان قهرمان آسیا و مدعی همیشگی این قاره به جام جهانی می‌رود. ان‌شاالله با تفکری که آقای بچیروویچ دارد می‌توانیم در جام‌جهانی نیز موفق باشیم.
او ادامه داد: آقای بچیروویچ مربی کاربلد و بزرگی است. برای جام‌جهانی برنامه خوبی در فکر دارد و ان‌شاالله با عملی شدن آنها می‌توانیم در اسپانیا خوب کار کنیم. تاکنون دست تیم ملی را گرفته و خوب کار کرده‌ایم و مطمئنا در ادامه نیز این روند ادامه خواهد داشت. بچه‌های ایران قدرت و توانایی بالایی دارند و می‌توانند به خوبی در عرصه‌های بزرگ بازی کنند.
بازیکن پست چهار تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که بازی‌های آسیایی 2014 را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: بازی‌های آسیایی شرایط خاص خود را دارد. مطمئنا حضور درخشان در جام‌جهانی می‌تواند به موفقیت در بازی‌های آسیایی کمک کند. ما قهرمان آسیا هستیم و همه تیم‌ها نگاه ویژه‌ای به ما دارند. امیدوارم تیم ملی‌ برنامه‌های خوبی داشته باشد تا بازیکنان با بهترین شرایط در این دو تورنمنت جدی شرکت کنند.

دیدگاه‌ها