کد خبر : 1152803 | 22 تیر 1393 ساعت 16:39 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

بچیروویچ: شانس قهرمانی ایران بالاست

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با تأکید بر این موضوع که ایران شانس زیادی برای قهرمانی در کاپ آسیا دارد از اهدافش در جام جهانی 2014 صحبت کرد.

بچیروویچ: شانس قهرمانی ایران بالاست
مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در جریان پنجمین دوره از رقابت‌های کاپ آسیا گفت‌و‌گویی با وب‌سایت رسمی کنفدراسیون بسکتبال آسیا انجام داده و از وضعیت این روزهای تیم ملی حرف زده است. او صبحت‌هایش را از شکست برابر چین در دومین دیدار از رقابت‌های کاپ آسیا آغاز کرده است؛ دیداری که پس از 20 پیروزی پیاپی برای تیم ملی ایران در رقابت‌های قاره‌ای اتفاق افتاد.
به نقل از ایسنا، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال ایران درباره این شکست گفت: این اتفاق بعد از چند مسابقه افتاد و ما شکست خوردیم. بازیکنان بلندقامت ما خوب نبودند و اشتباه‌های بدی انجام دادیم. از طرف دیگر ایران در این رقابت‌ها با قدرت کاملش حضور ندارد. با این حال خوشحالم که این اشتباه‌ها در این رویداد برای تیم ملی ایران اتفاق افتاد.
مهمد بچیروویچ در صحبت‌هایش به غیبت صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، مهدی کامرانی و ارسلان کاظمی در دیدار برابر چین و البته این تورنمنت اشاره کرده است. البته ارسلان کاظمی در دیدار سوم ایران همراه تیم ملی بود.
او افزود: به نظر من زود است بخواهیم درباره تیم ملی نظر بدهیم. اگر می‌خواهیم درباره این تورنمنت حرف بزنیم هنوز در مرحله مقدماتی هستیم و ما شانس بسیار زیادی برای رسیدن به قهرمانی داریم. اگر هم درباره‌ی رقابت‌های بین‌المللی پیش روی ایران صحبت می‌کنیم باید بگویم که این تازه دومین مسابقه ما بود.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه به بی‌توجهی‌ها به بسکتبال در ایران اشاره کرد و گفت: بسکتبال در ایران به اعتبار و احترام بیشتری نیاز دارد. به نظر من با توجه به دستاوردهای بزرگی که بسکتبال ایران داشته توجهی در آن اندازه به این رشته نشده است. با این حال من امیدوارم که این تیم ملی بتواند با قدرت در جام جهانی حاضر شود و نتیجه خوبی در اسپانیا به دست بیاورد.
او ادامه داد: ما باید در مرحله گروهی جام جهانی به دو برد دست پیدا کنیم. من اعتقاد دارم که می‌توانیم این نتیجه را در جام جهانی کسب کنیم. نکته مهم در کار پیش روی ما این است که ما برابر حریفانمان در جام جهانی چیزی برای از دست دادن نداریم. حریفان ما بزرگان بسکتبال جهان هستند و فکر می‌کنم فشار بیشتری روی آن‌ها باشد. به طور مثال دیدار اول ما برابر اسپانیا است. آن‌ها میزبان هستند و نخستین دیدارشان را برابر تماشاگرانشان در خانه انجام می‌دهند. آن‌ها باید انتظارات تماشاگرانشان را برآورده کنند و ما باید تنها بسکتبال خوبی بازی کنیم.
بچیروویچ ادامه داد: این شرایط برای دیدارهای بعدی ما در گروه نیز وجود دارد. تمام حریفان برابر ما تحت فشار هستند و این شرایط برای ما وجود ندارد. من امیدوارم از فشار روی حریفان به سود خودمان استفاده کنیم. ما با فاکتورهای منحصر به فردی وارد میدان می‌شویم. از نظر فیزیکی قوی هستیم و از نظر فنی نیز رشد خواهیم کرد. نکته دیگر این است که از هیچ حریفی نمی‌ترسیم. با تمام توان تمرین‌های آماده‌سازیمان را انجام می‌دهیم و از هرچه داریم به نحو احسن استفاده می‌کنیم. ما پیش از آغاز جام جهانی 8 دیدار تدارکاتی خوب برگزار خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها