کد خبر : 1153126 | 25 تیر 1393 ساعت 00:30 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

فنایی:تمرینات دروازه‌بان‌های ایرانی سنتی است

مربی دروازه‌بانی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: تمرینات دروازه‌بان‌های ایرانی سنتی است و باید این شیوه تمرین‌دهی تغییر کند.

فنایی:تمرینات دروازه‌بان‌های ایرانی سنتی است
داود فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در مورد علت حضور در ذوب‌آهن گفت: با گل‌محمدی هم در تیم‌ملی و هم در باشگاه هم‌بازی بوده‌ام او هم در مورد کارم پرس‌وجو کرده بود و قبل از معارفه در این تیم با من صحبت کرد، من منتظر تماس باشگاه سایپا بودم اما آنها تماسی با من نگرفتند و شرایط را در ذوب‌آهن خوب دیدم و به این تیم آمدم.
فنایی در مورد اینکه نسبت به زمان بازیگری خود چقدر دروازه‌بانی ایران پیشرفته کرده است، گفت: به نظر من از نظر فیزیکی و تعداد دروازه‌بان‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما از نظر کیفیت آنها کمی افت کرده‌اند و که این مساله هم به عملکرد مربیان دروازه‌بانی مربوط می‌شود و آنها یک مقدار باید بیشتر و علمی‌تر کار کنند. در جام جهانی دیدید اکثر تیم‌هایی که به جمع 16 تیم آمدند دروازه‌بان‌های خوبی داشتند فکر می‌کنم در ایران هم به باید به این سمت و سو برویم که مربی دروازه‌بانی را جدی‌تر بگیریم. من به عینه می‌بینم که در فوتبال ایران مربی دروازه‌بانی جدی گرفته نمی‌شود.
فنایی در مورد اینکه بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی چه کسی بود نویر را از همه بهتر دیدم البته دروازه‌بان تیم‌هایی مثل کاستاریکا و مکزیک و آرژانتین هم جزو دروازه‌بان‌های خوب این جام بودند.
دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مورد علت افت کیفیت دروازه‌بان‌های ایران را به مربیان دروازه‌بانی مربوط می‌داند، گفت: بحث نوع تمرینات است. تمرینات دروازه‌بان‌ها در دنیا تغییر کرده است اما ما هنوز سنتی دروازه‌بان‌هایمان را تمرین می‌دهیم. اکثر مربیان دروازه‌بانی همان تمرینات 20 سال گذشته را برای دروازه‌بانان ایرانی در نظر می‌گیرند اما دروازه‌بانی باید علمی‌تر شود. باید به بدن‌سازی، تغذیه و کارهای سرعتی و قدرتی دروازه‌بان‌ها بیشتر توجه شود. کار با پا هم باید جدی گرفته شود. اکنون نویر را در آلمان می‌بینیم که مثل یک مدافع آخر عمل می‌کند اینها همه لازمه آن است که در تمرینات این کارها انجام شود. تمرین دروازه‌بانی در ایران در شوت زدن به آنها خلاصه شده است و فقط نباید به دروازه‌بان شوت زد بلکه باید تمرینات علمی‌تری را انجام داد.
وی در مورد اینکه شاخص‌ترین بازیکنان جام‌جهانی را چه کسانی می‌داند، گفت: مسی بازیکن خوبی بود، روبن هم بازیکن خوبی بود، نیمار هم قبل از آنکه مصدوم شود یک بازیکن شاخص بود.

دیدگاه‌ها