کد خبر : 1166267 | 19 مرداد 1393 ساعت 09:44 | 19.1K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی سعید محمدپور با وزن 94 کیلوگرم

وزنه‌بردار المپیکی ایران با شرکت در مرحله اول لیگ برتر وزنه‌برداری برای آخرین بار در وزن 94 کیلوگرم به روی تخته می‌رود.

خداحافظی سعید محمدپور با وزن 94 کیلوگرم
سعید محمدپور درباره بازگشت خود به تخته مسابقات وزنه‌برداری، اظهار کرد: در هفته‌ اول لیگ برتر وزنه‌برداری در وزن 94 کیلوگرم وزنه می‌زنم. البته هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌ام و با رکوردهایم فاصله دارم، زیرا آسیب‌دیدگی نگذاشته به رکوردهایم برسم. با این حال شرایطی را فراهم کردم تا در مرحله اول لیگ برتر برای نیروی زمینی وزنه بزنم.
به گزارش ایسنا، محمدپور در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی تصمیم دارد در 105 کیلوگرم وزنه بزند؟ بیان کرد: هفته‌ دوم لیگ برتر وزنه نمی‌زنم، چون می‌خواهم یک وزن بالاتر بیایم و اگر هفته‌ دوم بخواهم در لیگ شرکت کنم از خیلی‌ها شکست می‌خورم. بنابراین در هفته‌ سوم در وزن 105 کیلوگرم وزنه می‌زنم و تا آن زمان نیز شرایطم بهتر می‌شود.
وی درباره تصمیم خود مبنی بر تغییر وزن گفت: مجبورم یک وزن بالاتر بیایم، زیرا چهار، پنج سالی است که در 94 کیلوگرم هستم و آسیب دیدگی‌هایم نیز افزایش یافته، به طوری که پایم که آسیب دیده بود هنوز خوب نشده، احساس می‌کنم یک پای دیگرم نیز درد می‌کند. بنابراین بدنم دیگر توانایی این وزن را ندارد.
محمدپور ادامه داد: مطمئنا اگر دچار آسیب‌دیدگی نمی شدم در این وزن می‌ماندم چرا که مدعیان 94 کیلوگرم به 105 رفته اند و این وزن‌ خالی شده و بنابراین سال‌های دیگر خیلی راحت‌تر می‌شود مدال گرفت.
وزنه‌بردار المپیکی ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که با این شرایط مسابقات جهانی را نیز از دست داده است؟ تصریح کرد: برای امسال فکر نمی‌کنم دیگر به مسابقات جهانی برسم. اما تا یک سال دیگر بدنم در وزن جدید جا می‌افتد و شرایط بهتر می‌شود. در حال حاضر نیز رکوردهای محمدرضا براری و نواب نصیر شلال به گونه‌ای است که اگر آن را در مسابقه تکرار کنند در سطح جهان مدال می‌گیرند و رقابت با آنها سخت است.
وی گفت: امیدوارم شرایطم برای سال آینده بهتر شود تا بتوانم با آنها رقابت کنم. با این وجود من در 94 کیلوگرم وزنه‌هایی را زدم که نزدیک به وزنه‌هایی 105 کیلوگرم بود و اگر هشت تا 10 کیلوگرم وزنم را افزایش بدهم می‌توانم با وزنه‌برداران مطرح دنیا در دسته 105 کیلوگرم رقابت کنم. البته این را هم باید در نظر گرفت که در ورزش هیچ چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

دیدگاه‌ها