کد خبر : 1169002 | 04 شهریور 1393 ساعت 12:43 | 219.7K بازدید | 0 دیدگاه

دانه درشت های بازار نقل و انتقالات

طعمه‌های دندان‌گیر بازار نقل و انتقالات

چند روز بیشتر به پایان کار بازار نقل و انتقالات تابستانی باقی نمانده است و چند شاه ماهی هنوز در این بازار صید نشده اند.

طعمه‌های دندان‌گیر بازار نقل و انتقالات
به گزارش "ورزش سه"، در حالی چند روز بیشتر به پایان کار بازار نقل و انتقالات تابستانی باقی نمانده است، نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از خرید‌های بزرگی که احتمالاً در روزهای آتی از سوی تیم‌های بزرگ لیگ برتری انجام خواهد شد.

شماره ۱: رادامل فالکائو از موناکو، قیمت ۴۰ میلیون پوند


مهاجم تیم ملی کلمبیا یک فصل را در موناکو گذرانده و جام جهانی را به دلیل مصدومیت شدید زانو از دست داده است. در طول تابستان شایعات در مورد پیوستن او به رئال مادرید به گوش می‌رسیدند و همچنین در مورد علاقه‌ی آرسنال به او نیز اخباری وجود داشت. آیا مادریدی‌ها با داشتن رونالدو، خامس رودریگز، گرت بیل و کریم بن‌زما به او نیاز دارند؟ نه. اما تجربه نشان داده که آن‌ها به این راحتی از خرید یک بازیکن منصرف نمی‌شوند. فالکائو سلامت کامل خود را باز یافته و یک منبع تضمین‌شده از گل به شمار می‌رود.


شماره ۲: سامی خدیرا از رئال مادرید، قیمت ۲۰ میلیون پوند


با آمدن هم‌وطنش تونی کروس به نظر می‌رسد در سانتیاگو برنابئو از میزان محبوبیت او کم شده است. احتمال واگذاری او که آخرین سال قرارداد فعلی‌اش با رئال را در پیش رو دارد بالاست و آرسنال، چلسی و بایرن‌مونیخ به او علاقه نشان داده‌اند. او در چهار سال حضورش در مادرید همه چیز به‌دست آورد و در توانایی بالای او شکی وجود ندارد.


شماره‌ی ۳: آرتورو ویدال از یوونتوس، قیمت ۳۵ میلیون پوند

منچستر یونایتد در تمام طول تابستان این هافبک درخشان شیلیایی را تعقیب می‌کرد. حال همه چیز بسته به این است که آن‌ها ابزار، اراده یا حتی هوشمندی کافی برای آن که او را از چنگ یوونتوس در بیاورند در اختیار دارند یا خیر. ویدال که اخیراً گرفتار یک مصدومیت زانو بوده است، از بودن در یوونتوس شکایتی نداشته و مشکلی با ماندن در تیم قهرمان ایتالیا ندارد، اما بدون شک می‌تواند جان دوباره‌ای به خط هافبک کند و ملال‌آور یونایتد ببخشد.


شماره‌ی ۴: ویلیام کاروالیو از اسپورتینگ لیسبون، قیمت ۳۰ میلیون پوند

دیوید مویس زمانی که در اولدترافورد حضور داشت این بازیکن پرتغالی را مد نظر گرفته بود، اما به نظر می‌رسد که لوییس فان‌خال علاقه‌ی کمتری به او دارد. این امر به نفع چلسی یا آرسنال است که برای به خدمت گرفتن این هافبک دونده، درگیر و فیزیکی اقدام کنند.

 
شماره‌ی ۵: دنی ولبک از منچستر یونایتد، قیمت ۱۵ میلیون پوند

طرفداران یونایتد از شنیدن این که فان‌خال به یکی از بازیکنان محبوبشان گفته است می‌تواند یونایتد را ترک کند شوکه شده‌اند. این استعداد پرورش‌یافته در یونایتد با وجود داشتن تحرک و هوشمندی بالا، اما به دلیل فقدان غریزه‌ی گلزنی در مقابل دروازه، حضور موفقی در این تیم نداشته است. اما شاید این مهاجم ۲۳ ساله خرید مفیدی برای آرسنال یا تاتنهام باشد.


شماره‌ی ۶: خوان کوادرادو از فیورنتینا، قیمت ۲۰ میلیون پوند

این بازیکن ۲۶ ساله حضور چشمگیری در پیراهن تیم ملی کلمبیا در راهیابی آن‌ها به دور یک‌چهارم نهایی جام جهانی داشت و حالا یونایتد او را هدف گرفته است. او در سمت راست بازی می‌کند و به سادگی می‌تواند در سیستم ۲-۵-۳ لوییس فان‌خال جا بگیرد. کوادرادو یک بال سریع و تکنیکی است، اما گاهی پراشتباه ظاهر می‌شود و تصمیم‌گیری‌هایش در یک‌سوم هجومی می‌تواند ناامیدکننده باشد.


شماره‌ی ۷: دالی بلیند از آژاکس، قیمت ۱۵ میلیون پوند

فان‌خال بلیند را به‌خوبی می‌شناسد زیرا در تیم ملی هلند مربی او بوده است. بلیند جام جهانی را به عنوان مدافع‌ـ‌بال چپ آغاز کرد و گل زیبای فان‌پرسی با یک ضربه‌ی سر شیرجه‌ای در پیروزی ۱-۵ برابر اسپانیا روی پاس ارسالی او به‌دست آمد، اما توانایی‌ها و عملکرد خوب او سبب شد در ادامه‌ی رقابت‌ها فان‌خال او را به میانه‌ی میدان منتقل کند.


شماره‌ی ۸: لوییک رمی از کویینز پارک رنجرز، قیمت ۵/۸ میلیون پوند

انتقال او به لیورپول پس از رد شدن در تست پزشکی ناتمام باقی ماند و هری ردنپ مشتاق است تا او را در QPR حفظ کند، زیرا می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در نبرد این تیم برای بقا ایفا کند. با این حال بندی در قرارداد او وجود دارد که تیم‌ها می‌توانند با پرداخت رقم مشخصی (۵/۸ میلیون پوند برای باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا، و بیشتر از آن برای باشگاه‌هایی که در این رقابت‌ها حاضر نیستند) او را به خدمت بگیرند. آرسنال و تاتنهام خواهان این مهاجم هستند و او با این قیمت یک خرید کم‌خطر به شمار می‌رود، هرچند نگرانی‌هایی درباره‌ی سلامتش وجود دارد.


شماره‌ی ۹: مهدی بن‌عطیه از رم، قیمت ۳۰ میلیون پوند

این بازیکن ۲۷ ساله‌ی مراکشی در فصل قبل سری آ چشم‌ها را به خود خیره کرد، و عملکرد او به رم تحت هدایت رودی گارسیا کمک کرد تا فصل را در رتبه‌ی دوم به پایان ببرد. بن‌عطیه مصمم به جدایی از رم به نظر می‌رسد، و بایرن که به یک دفاع‌وسط جدید نیاز دارد با او ارتباط برقرار کرده است. با این حال آن‌ها هنوز سر مبلغ به توافق نرسیده‌اند و این امر شانس را در اختیار باشگاه‌های لیگ برتری قرار می‌دهد. آرسنال، چلسی و یونایتد با این بازیکن ارتباط برقرار کرده بودند.


شماره‌ی ۱۰: جکسون مارتینز از پورتو، قیمت ۳۰ میلیون پوند

این مهاجم که در جام جهانی چندان برای کلمبیا کارآمد نبود با زدن ۲۰ گل برای پورتو، آقای گل فصل قبل لیگ پرتغال بوده است. آرسنال نیاز مبرمی به یک مهاجم دارد و شاید او همان چیزی باشد که آن‌ها دنبالش هستند.

دیدگاه‌ها